Varning för blocketannons VFR 400

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Varnar för denna annons:

http://www.blocket.se/vi/18448984.htm?ca=11_s&last=1

Jag och polarn var uppe och kollade på den igår. Vi hade varit noga med att fråga över telefon och killen hade försäkrat att hojen förutom att den inte startade var fullt fungerade och att ingenting annat var trasigt eller behövde bytas.

Den skulle också vara fin i skicket med några smårepor men inget annat.

När vi kommer fram efter att ha åkt från Norrköping och Stockholm så visar det sig att hojen är ett fullständigt VRAK! Ett riktigt äckligt renoveringsobjekt.

Det läckte olja, det saknades skruvar och packningar överallt, hojen var inte ens ihopbyggd och riktigt risig i skicket i övrigt.

Åk inte dit!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag vet inte hur mycket man kan tänka sig för 15K? Personligen hade nog jag inte förväntat mig annat, hade den varit tipp topp kanske priset hade legat på närmare 30 000 kr Med tanke på att det är en blivande klassiker? Allt är upp till betraktaren, är inte alltid säljare och köpare är enade om utseende och skick för en viss summa pengar om det är rimligt eller ej.

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Nej... min poäng är dock att han ljuger i telefon och att folk ska veta att han gör det så de slipper åka dit.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
nu är det ju dock så att vi bara har din historia.

det finns alldeles för många fall där köparen missuppfattat vad säljaren faktiskt har sagt , och sedan hänger ut säljaren på diverse internetforum

hade t.ex själv en bil för ett par år sedan som skulle säljas . den såldes som projekt. vilket jag upplyste om .. jag upplyste om att den var sprutat vit men inget som tillnärmelsevis kunde kallas för lack.. det fanns inget bakkofångare eller motorhuv..

allt detta berättades , ändå så var det saker som anmärktes på när han var och tittade och han anklagade mig för att ljuga.

så du måste förstå att vi inte kan lycha honom ,

och som sportlover sa... för 15000 så bör man om man har viss verklighetsförankring , förstå att det förmodligen finns en hel del att göra

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Poängen är väl den att om nån som är intresserad av den hojen råkar läsa detta så har han två historier, den som jag ger, och den som ägaren ger.

Sedan kan man ju välja att inte tro på det som skrivs. Det gör inte mig nåt. Jag kommer inte åka dit igen. Jag lägger bara ut varningen, sedan får man tänka själv.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Poängen är väl den att om nån som är intresserad av den hojen råkar läsa detta så har han två historier, den som jag ger, och den som ägaren ger.

Sedan kan man ju välja att inte tro på det som skrivs. Det gör inte mig nåt. Jag kommer inte åka dit igen. Jag lägger bara ut varningen, sedan får man tänka själv.

vad jag inte förstår är varför människor alltid är så jäkla snabba att lägga ut diverse varningar..

trodde du själv på fullt allvar att den skulle vara så fin som du hävdar att säljaren påstod ? ..

man skall vara försiktig med sådant som att hänga ut folk.

det har hänt mer än en gång på detta och andra forum. när folk skriver sånna här trådar. att det faktiskt visat sig att så som trådskaparen säger att det är inte är fallet..

jag hade inte sagt något om hojen kostat pengar.. men nu är den tokbillig. och lär se ut efter det..

ja vet inte.. jag är väll bara lite småtrött på snorungar som inte kan tänka efter själva

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Du missar ju poängen...

ta då och förklara poängen..

för min poäng är att man inte skall hänga ut folk som oseriösa på så enkla grunder.

är du helt säker på att ni inte missförstod varandra ?. vad sa han när du kom dit och anmärkte ? var han beredd att göra något på priset för att kompensera ?

detta är saker som jag tycker utelämnats och som bör finnas med i en varning..

DET är min poäng..

så upplys oss i stället

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Poängen är inte speciellt svår! Han ljuger i telefon.

Missförstånd. Nej.

Vi anmärkte inte. Vi tittade, tackade för visningen och åkte därifrån. Pris var ointressant.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator

Missförstånd. Nej.

Vi anmärkte inte. Vi tittade, tackade för visningen och åkte därifrån. Pris var ointressant.

poängen är .

hur ska vi veta det. och att du inte missförstått honom..

sådana här trådar måste vara det mest onödiga som finns

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Missförstånd. Nej.

Ok, jag köper att han ljög, men det gör ju i princip alla när man ska åka o titta på ngt...

för 15" får man en typ pisshoj från början av -80 med lagerknack och ommålad tank.

Tack för varningen, men lite egen känsla måste man ju ha.

Jag hade gärna sett en noggrannare beskrivning av hojen ( av dig )

sådana här trådar måste vara det mest onödiga som finns

Det tycker inte jag. En medlem som varit reggad massa år, allmänt känd som pålitligt som skriver en varning, väl underbyggd med fakta och div iaktagelser är tvärtom en JÄVLIGT nödvändig tråd.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Missförstånd. Nej.

Det där är vår lott som är noggranna. De få ggr jag nuförtiden tittar på begagnade saker som folks ska sälja så brukar jag oftast känna samma sak som du: Säljaren smäller med hängslena och är stolt som fan, medan jag undrar om jag åkt till rätt adress.

Generellt är det sämre i Sthlm än annorstädes tycker jag. Säger en norrlänning att en bil är fin och välskött, då brukar det oftare stämma än om säljaren bor i Sthlm.

Last edited:

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Ok, jag köper att han ljög, men det gör ju i princip alla när man ska åka o titta på ngt...

för 15" får man en typ pisshoj från början av -80 med lagerknack och ommålad tank.

Tack för varningen, men lite egen känsla måste man ju ha.

Jag hade gärna sett en noggrannare beskrivning av hojen ( av dig )

Det tycker inte jag. En medlem som varit reggad massa år, allmänt känd som pålitligt som skriver en varning, väl underbyggd med fakta och div iaktagelser är tvärtom en JÄVLIGT nödvändig tråd.

det kan jag defenitivt hålla med dig om. defenitivt inget tvivel om den saken

tyvärr så är inte fallet så med denna tråd.. vilket gör att den hamnar i den kategori som jag klassar som jävligt onödig tråd ioch med att det faktiskt inte är någe vidare underbyggt.

vad jag menade med att "sådana här" trådar är onödiga.. är sett utirfån det läge som denna tråden är..
i det exempel som du beskriver så är dom guld värda

Linkan_85

Guest
Vaknat på fel sida? ge killen lite cred istället... Tänk alla som inte är så rutinerade på att kolla på annonser, som inte kan se bakom fasaden... då är det väll bra att dom hjälper varandra varna för dessa annonser.... själv är jag jäkligt trött på folk som skriver att det enda som inte funkar är tutan... o så när man kommer ditt finns det inte ett lyse som hänger på plats o hojen läcker olja som ett soll...

det kan jag defenitivt hålla med dig om. defenitivt inget tvivel om den saken

tyvärr så är inte fallet så med denna tråd.. vilket gör att den hamnar i den kategori som jag klassar som jävligt onödig tråd ioch med att det faktiskt inte är någe vidare underbyggt.

vad jag menade med att "sådana här" trådar är onödiga.. är sett utirfån det läge som denna tråden är..
i det exempel som du beskriver så är dom guld värda

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Jag kan ju knappast hjälpa att jag inte är registrerad för ett antal år sedan...
Sedan har det ju också pekats ut att vad jag än säger är det bara min historia.
Tyvärr har jag inga bilder.

Jag höjer ett varnande finger. Jag kanske hjälper nån. Sen om nån som inte ens är intresserad av att köpa en sån här hoj inte tror mig, då får ni väl låta bli.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år