Vikingarockaren
Sommar!!
Som sagt har jag inte haft tid eller kunskap och därför fått hjälp från en gubbe som fixat till mina hojar förut.
Ja det är åtgärdat, dock inte av mig.
Det är bara stå på dig, var så ärlig du kan med skicket men överdriv inte, man behöver inte berätta varenda liten repa, det är upptill köparen att upptäcka men det förväntas på en sån gammal hoj. Var bara beredd på att förhandla om priset så kommer det gå bra.
Jag kan förstå att trådskaparen blir besviken när hojen inte passade med hans förväntningar men jag tycker att det är ytterst onödigt att utmåla mig som en personsom ljuger in i det längsta för att få den såld.
Ja det är bra sunkigt att lägga upp en "varningstråd", om man ska åka långt får man väl se till att ha kollat på lite bilder innan. Stå på dej.
Få höra nu, vilka packningar fattades då?
/Fredde
Det är inga ackningar som fattas. Däremot så gjode gubben som hjälpte mig med oljeläckaget en egen packning när han tätade oljetråget.
Jesper87 skrev:Det läckte olja, det saknades skruvar och packningar överallt, hojen var inte ens ihopbyggd och riktigt risig i skicket i övrigt.
Precis det det jag menade. På de flesta horisontalt delade motorer är det ingen packning till tråget eftersom det inte behövs, eftersom det inte är några skravar i metallen.
Men Jesper87 skriver:
Här står ju i klartext att det fattades packningar överallt och om det nu inte gjorde det så betyder ju det att det faktiskt att Jesper87 ljuger.
Det är osmakligt att varna för skicket på en hoj som är billig och där det står att den inte startar osv det kan väl varje normal människa räkna ut att den är rätt risig i skicket.
Men det är duktigt jävla osmakligt att göra det om man ljuger i sin kritik.
Som sagt, stå på dej och hoppas du får häcken såld!
/Fredde
Ja han var ju säkert upprörd och bredde på lite extra när han skrev det men det gör ju att jag kanske inte får hojen såld alls när en köpare skriver så dräpande om den.
Du vet/inser väl ändå att hojen är en ikon? En hoj som inte tappar i värde och som säkert går att kränga i uppsminkat & rengjort skick om en vecka på ebay för 25" eller kanske rentutav blocket.
Har någon någonsin träffat på en säljare som sagt att varan/produkten är i dåligt skick?
Speciellt inte på blocket,om någon säler en hoj för denna låga summa så kan man ju vara glad om den inte är snodd.Kanske inte tro att man ska göra ett "klipp" eller nått.
Om den fungerar ja. Som du säger, det är en hoj som är ovanlig och därmed är nog delarna iaf dyrare. Sen ska den ju tas isär och fixas upp också.
Är den dessutom i så dåligt skick som det beskrevs så blir det många timmar och har man inte alla prylar hemma för att fixa hela jobbet (typ lack, dekalprinter etc) så ska du åka och köpa det och ev lägga kvarvarande "på hylla" som man sen inte använder på ett halvår...
Ledsen att låta pessimistisk men få har lätt att se hela bilden. Det kostar att hålla på med hojar och en billig hoj kan visa sig snordyr i slutändan. Crosshojar äldre än fem år är praktexempel på det.
Känner igen din lätt krassa inställning. Den återfinns hos handlare och andra som pysslar mycket med hojar.
Jodå, det händer, kolla den här annonsen http://www.blocket.se/vi/18402728.htm?ca=16_s
Jag vill påstå att jag är extremt insatt i nämnda prisklass. Vad fick dig att tvivla
schneberger, är det du som säljer vfr'n???
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|