Varning för blocketannons VFR 400

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Ja det är åtgärdat, dock inte av mig.

Det är bara stå på dig, var så ärlig du kan med skicket men överdriv inte, man behöver inte berätta varenda liten repa, det är upptill köparen att upptäcka men det förväntas på en sån gammal hoj. Var bara beredd på att förhandla om priset så kommer det gå bra.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det är bara stå på dig, var så ärlig du kan med skicket men överdriv inte, man behöver inte berätta varenda liten repa, det är upptill köparen att upptäcka men det förväntas på en sån gammal hoj. Var bara beredd på att förhandla om priset så kommer det gå bra.

Han har ju redan skrivit att han var redo att sänka priset.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jag kan förstå att trådskaparen blir besviken när hojen inte passade med hans förväntningar men jag tycker att det är ytterst onödigt att utmåla mig som en personsom ljuger in i det längsta för att få den såld.

jag anser att den kan vara värd kring 15000 iaf för en person som är intresserad av dom här hojarna.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Jag kan förstå att trådskaparen blir besviken när hojen inte passade med hans förväntningar men jag tycker att det är ytterst onödigt att utmåla mig som en personsom ljuger in i det längsta för att få den såld.

Ja det är bra sunkigt att lägga upp en "varningstråd", om man ska åka långt får man väl se till att ha kollat på lite bilder innan. Stå på dej.

Få höra nu, vilka packningar fattades då?

/Fredde

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Ja det är bra sunkigt att lägga upp en "varningstråd", om man ska åka långt får man väl se till att ha kollat på lite bilder innan. Stå på dej.

Få höra nu, vilka packningar fattades då?

/Fredde

Det är inga ackningar som fattas. Däremot så gjode gubben som hjälpte mig med oljeläckaget en egen packning när han tätade oljetråget.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det är iaf skitcoolt att kunna köpa en hoj med enkelsving för 15":yoparty

..Och då menar jag inte Ciao Bravo från början av nittiotalet

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Det är inga ackningar som fattas. Däremot så gjode gubben som hjälpte mig med oljeläckaget en egen packning när han tätade oljetråget.

Precis det det jag menade. På de flesta horisontalt delade motorer är det ingen packning till tråget eftersom det inte behövs, eftersom det inte är några skravar i metallen.

Men Jesper87 skriver:
Jesper87 skrev:
Det läckte olja, det saknades skruvar och packningar överallt, hojen var inte ens ihopbyggd och riktigt risig i skicket i övrigt.

Här står ju i klartext att det fattades packningar överallt och om det nu inte gjorde det så betyder ju det att det faktiskt att Jesper87 ljuger.

Det är osmakligt att varna för skicket på en hoj som är billig och där det står att den inte startar osv det kan väl varje normal människa räkna ut att den är rätt risig i skicket.

Men det är duktigt jävla osmakligt att göra det om man ljuger i sin kritik.

Som sagt, stå på dej och hoppas du får häcken såld! :)

/Fredde

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Precis det det jag menade. På de flesta horisontalt delade motorer är det ingen packning till tråget eftersom det inte behövs, eftersom det inte är några skravar i metallen.

Men Jesper87 skriver:

Här står ju i klartext att det fattades packningar överallt och om det nu inte gjorde det så betyder ju det att det faktiskt att Jesper87 ljuger.

Det är osmakligt att varna för skicket på en hoj som är billig och där det står att den inte startar osv det kan väl varje normal människa räkna ut att den är rätt risig i skicket.

Men det är duktigt jävla osmakligt att göra det om man ljuger i sin kritik.

Som sagt, stå på dej och hoppas du får häcken såld! :)

/Fredde

Ja han var ju säkert upprörd och bredde på lite extra när han skrev det men det gör ju att jag kanske inte får hojen såld alls när en köpare skriver så dräpande om den.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ähh, ge den till mig gratis ska jag skriva en tråd om vilket kanonskick den var i...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Ja han var ju säkert upprörd och bredde på lite extra när han skrev det men det gör ju att jag kanske inte får hojen såld alls när en köpare skriver så dräpande om den.

All reklam är bra reklam:tummenupp

Just nu leder du i trovärdighets-battlet känns det som, så den lär gå åt snart:)

Terra Pefften

Borrarn
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
-08 R1200GS
Har någon någonsin träffat på en säljare som sagt att varan/produkten är i dåligt skick?
Speciellt inte på blocket,om någon säler en hoj för denna låga summa så kan man ju vara glad om den inte är snodd.Kanske inte tro att man ska göra ett "klipp" eller nått.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Du vet/inser väl ändå att hojen är en ikon? En hoj som inte tappar i värde och som säkert går att kränga i uppsminkat & rengjort skick om en vecka på ebay för 25" eller kanske rentutav blocket.

Om den fungerar ja. Som du säger, det är en hoj som är ovanlig och därmed är nog delarna iaf dyrare. Sen ska den ju tas isär och fixas upp också.

Är den dessutom i så dåligt skick som det beskrevs så blir det många timmar och har man inte alla prylar hemma för att fixa hela jobbet (typ lack, dekalprinter etc) så ska du åka och köpa det och ev lägga kvarvarande "på hylla" som man sen inte använder på ett halvår...

Ledsen att låta pessimistisk men få har lätt att se hela bilden. Det kostar att hålla på med hojar och en billig hoj kan visa sig snordyr i slutändan. Crosshojar äldre än fem år är praktexempel på det.

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB 750 -74, Honda CB 1100 F -83 med flera

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Om den fungerar ja. Som du säger, det är en hoj som är ovanlig och därmed är nog delarna iaf dyrare. Sen ska den ju tas isär och fixas upp också.

Är den dessutom i så dåligt skick som det beskrevs så blir det många timmar och har man inte alla prylar hemma för att fixa hela jobbet (typ lack, dekalprinter etc) så ska du åka och köpa det och ev lägga kvarvarande "på hylla" som man sen inte använder på ett halvår...

Ledsen att låta pessimistisk men få har lätt att se hela bilden. Det kostar att hålla på med hojar och en billig hoj kan visa sig snordyr i slutändan. Crosshojar äldre än fem år är praktexempel på det.

Känner igen din lätt krassa inställning. Den återfinns hos handlare och andra som pysslar mycket med hojar.

Andra som kanske har tid att lägga ned, som inte räknas som arbetstid, tycker kanske en cross från slutet av nittiotalet är skitcool, värdefull och värd att lägga massa timmar på.

Eller att plocka ner en 400cc, blästra lacka fixa, byta vaccumgummin i förgasarna och köra eller sälja.

Röjer man bara runt med nya grejer, lämnar in för fix eller tar betalt för att meka så är ju läget självklart ett annat...

Hade jag inte skruvat med gammalt skit i ungdomen hade jag vart en av dem som frågar om ytrost på kedjan på en -08 är farligt här på SH..

Pizzabagarn

Guest
Bara att det stod 400 i annonsen tyckte jag var varning nog :näsblod

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Känner igen din lätt krassa inställning. Den återfinns hos handlare och andra som pysslar mycket med hojar.

Huvudet på spiken! Jag repar motorcyklar och mopeder, och ser ofta vad det egentligen kostar. Ibland är det pinsamt att komma och säga att man vill ha 1200 riksdaler för att typ byta drivpaket och fixa ett hål i kröken på en hoj som är värd typ 3500 kr. Tyvärr är det ibland den dystra verkligheten, man måste ju själv leva också.

Det är klart, tycker man det är roligt att stå i garaget och meka med en hoj och kan tänka sig lägga ner de timmarna så då är det väl okej att betala lite för att hålla på med det. Är man ute efter en skaplig affär så är det däremot en dålig idé.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag vill påstå att jag är extremt insatt i nämnda prisklass. Vad fick dig att tvivla:va

Tja: "för 15" får man en typ pisshoj från början av -80 med lagerknack och ommålad tank."

Jag vet inte vilka eller hur många hojar du kollat men man kan få betydligt bättre hojar i den prisklassen än det du nämner :tummenupp Fast är man fastlåst på sporthojar som inte gått långt, helt repfria, slipon, helt nya däck och nyrenoverad motor blir det knepigt :gnissla

Men men du får gärna ha den inställningen och undvika dessa hojar vid den magiska 15000kr-gränsen :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år