donj
Ny medlem
Maken till oseriöst företag får man leta efter!
Jag skickade tillbaka ett par byxor för storleksbyte efter att ha fått Ok från kundtjänst. Jag började oroa mig när paketet legat på posten en vecka utan att de hämtat ut det, så jag ringer kundtjänst - för några mail svarar de inte på. Under tre dagar spenderar jag FYRA timmar i telefonkö utan att komma fram.
Jag slänger på luren och börjar googla efter andra telefonnummer. Hittar då på Eniro ett omdöme där en kille också skickat varor för byte utan att X3M hämtat ut paketet. Jag läste också nånstans att fler klagade på att det var totalt omöjligt att få kontakt med de här skojarna.
Jag ringer upp en hälsokostbutik i samma hus som X3M, och får tanten där att ge luren till en tjej, som uppenbart blir väldigt paff. Hon låter jättestressad och pratar i 180 om att jag ska ringa kundtjänst och jag får prata lika fort som henne för att hon inte ska lägga på luren. Jag får dra ur henne ett internnummer. Ringer detta, igen och igen - inget svar!
Jag får hälsokost-tanten att ge luren till den här tjejen igen som lovar att kolla upp min retur och ringa tillbaks inom en timme. Det samtalet kunde man ju se sig i månen efter...
Ringer, ringer och ringer på internnummret - och till slut! Någon svarar! En annan tjej, som verkar lite lugnare, lovar att hämta ut paketet snarast. Det var igår kväll, och där står vi nu.
Det är synd, både för dem och för kunderna, att de inte kan sköta det här på ett snyggt sätt. Kunde de bara ta hand om sina kunder så hade jag inte behövt sitta här och avråda andra från att handla där.
Jag skickade tillbaka ett par byxor för storleksbyte efter att ha fått Ok från kundtjänst. Jag började oroa mig när paketet legat på posten en vecka utan att de hämtat ut det, så jag ringer kundtjänst - för några mail svarar de inte på. Under tre dagar spenderar jag FYRA timmar i telefonkö utan att komma fram.
Jag slänger på luren och börjar googla efter andra telefonnummer. Hittar då på Eniro ett omdöme där en kille också skickat varor för byte utan att X3M hämtat ut paketet. Jag läste också nånstans att fler klagade på att det var totalt omöjligt att få kontakt med de här skojarna.
Jag ringer upp en hälsokostbutik i samma hus som X3M, och får tanten där att ge luren till en tjej, som uppenbart blir väldigt paff. Hon låter jättestressad och pratar i 180 om att jag ska ringa kundtjänst och jag får prata lika fort som henne för att hon inte ska lägga på luren. Jag får dra ur henne ett internnummer. Ringer detta, igen och igen - inget svar!
Jag får hälsokost-tanten att ge luren till den här tjejen igen som lovar att kolla upp min retur och ringa tillbaks inom en timme. Det samtalet kunde man ju se sig i månen efter...
Ringer, ringer och ringer på internnummret - och till slut! Någon svarar! En annan tjej, som verkar lite lugnare, lovar att hämta ut paketet snarast. Det var igår kväll, och där står vi nu.
Det är synd, både för dem och för kunderna, att de inte kan sköta det här på ett snyggt sätt. Kunde de bara ta hand om sina kunder så hade jag inte behövt sitta här och avråda andra från att handla där.