VARNING!hoj tjuv!

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
finns nån idiot där ute som inte kan ge fan i andras grejjer :mad: !pratade med brorsan alldeles nyss å tydligen var det nån "kroknäsa" som pratade svenska som försvunnit med en arbetskamrats hoj igår vid provkörning i timrå!tog kontakt med polisen direkt å dom hade hittat hoj å idiot efter några timmar i östersund(dom verkar ju kunna göra lite nytta ibland åxå :D ) ,då hade han haft ett papper med att antal andra hojjar uppskrivna åxå bl.a en R1 från örnen!han är ju tagen nu men eftersom att sånna här människor aldrig lär sig så lär det ju fortsätta!så va jävligt försiktiga med vem ni lånar ut hojjen till vid provkörning!ja vette fan hur man ska bära sig åt riktigt,man måste ju låta en ev köpare provköra så man får väl helt enkelt försöka vara en människokännare,verkar det lite skumt så låna inte ut den!ta plånbok,nycklar osv i pant,kolla igenom plånboken direkt när du får den i handen så det inte bara är papper i den som det va i det fär fallet!

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Irriterande, minst sagt.

Lämnar de en bil i pant så titta även om personen äger bilen, har ju hänt att de har lämnat en stulen bil och snott hojen.

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Åfifan, bäst jag ser upp då, har ju en annons ute på min.
Östersund... Var en som mailade å ville byta hoj med mig nyss,
han är från Östersund.. :va
Kanske dags att slå på paranoid-läget då :)

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
lite fel info av mig förut,dom har INTE tagit killen!!!dom hade hittat hojjen på en parkering i ösd,fint parkerad å låst!?!så idioten är på fri fot :mad: ,man tycker ju att snuten borde ha avvaktat å haft lite span på hojjen så har dom kanske lyckats ta idioten,men nu gjorde dom inte det :confused:,pappret med dom uppskrivna hojjarna låg i den jacka han lämnat som pant tillsammans med plånbok ,aja håll i grejerna era!!

Last edited:

Antiloop

Liten men rapp!!!
Gick med
15 May 2004
Hoj
GS500F-04
Tack för infot!!
me tanke på att ja åxå ha min ute på annons!! *slår på örnögonen* :3freak

superbeast skrev:
lite fel info av mig förut,dom har INTE tagit killen!!!dom hade hittat hojjen på en parkering i ösd,fint parkerad å låst!?!så idioten är på fri fot :mad: ,man tycker ju att snuten borde ha avvaktat å haft lite span på hojjen så har dom kanske lyckats ta idioten,men nu gjorde dom inte det :confused:,pappret med dom uppskrivna hojjarna låg i den jacka han lämnat som pant tillsammans med plånbok ,aja håll i grejerna era!!

sledge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
KTM 450
Antiloop skrev:
Tack för infot!!
me tanke på att ja åxå ha min ute på annons!! *slår på örnögonen* :3freak

Tips vid provkörning. Om möjligt kör på inhägnat område, men det kan ju va svårt.

Kolla leg/körkort, ta det som pant.
Be att få ta ett kort på killen lätt fixat med dagens teknik (mobil,digitalkamera) och han lär knappast ha nått emot det om han har rent mjöl i påsen.

Ni vet väl att det är tji att få ut ersättningen eller kraftig nedsättning i ersättningen om cykeln stjäls på detta sättet.

Kan ju även vara dumt att låta någon som saknar hojkort få provköra hojen.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Har sökt patent på ett Wedlockhalsband som med fördel ska kunna användas vid provkörning.

Med detta halsband behöver ingen legitimera sig eller lämna flickvän/pojkvän i pant vid en provkörning. Provköraren förses helt enkelt med ett elektroniskt halsband som detonerar om man wheelar, överskrider ett visst varvtal eller lämnar kommungränsen.

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Abloy skrev:
Har sökt patent på ett Wedlockhalsband som med fördel ska kunna användas vid provkörning.

Med detta halsband behöver ingen legitimera sig eller lämna flickvän/pojkvän i pant vid en provkörning. Provköraren förses helt enkelt med ett elektroniskt halsband som detonerar om man wheelar, överskrider ett visst varvtal eller lämnar kommungränsen.

Haha, hoppas någon tar o gasar på lite för mycket någon gång och plötsligt ändrar form till en påse skit. ;D

Jag har varit inne på samma funderingar med, att sätta en fjärrdetonator på bilen/mcn. När man upptäcker att den är borta är det bara trycka på en knapp och höra hur en mjuk smäll i horizonten tog hand om tjuven.

Det kallar jag rättvisa. Synd dock att andra oskyldiga kanske stryker med. :(
Men nåja, de som vet att man ska hålla "tresekundersregeln" överlever ju! ;D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj