Varningslampa Baotian -07

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
21 växlad
Hej.

Köpte mig en Baotian Sprint 07 här i veckan och har upptäckt att på
instrument panelen finns det en lampa alldeles vid där mätaren börjar. Den blinkar rött lite
då och då och jag har inte en aning vad den betyder, ska tilläggas att det finns en symbol vid lampan som ser ut som en mobiltelefon.

Finns det någon snäll själ som vet vad det/den betyder??

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Inkommande samtal?

Blinkar den när du kör eller när den står parkerad? Det är inte bara en sån däringa lampa som visar att hojen har elektronisk startspärr/larm?

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
21 växlad
Den blinkar när man kör men bara ibland inte hela tiden. Tror inte att det har något med inkommande samtal att göra.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
2t?
Det börjar bli dags att fylla på 2t olja i behållaren till oljeinsprutningen.
Lägesbrytare = den blinkar när oljan skvalpar runt, när det blir lägre nivå kommer den lysa.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vad står det i instruktionsboken gällande lampan du nämner?

Förresten, det du verkligen behöver hjälp med är att skriva vettiga rubriker på dina trådar.

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
21 växlad
Nej det är 4 takt. Vad är speedotronic för något? Nej tyvär det följde inte med någon handbok. Onödiga kommentarer kan man hålla för sig själv tycker jag.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Trodde det var en grön lampa som lös igen...

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nej det är 4 takt. Vad är speedotronic för något? Nej tyvär det följde inte med någon handbok. Onödiga kommentarer kan man hålla för sig själv tycker jag.

Om du googlar på "Baotian Sprint 07 instruktionsbok" får du ett par träffar där instruktionsboken ligger som pdf.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Efter tio minuter stenhårt googlande har jag fått fram att det verkar vara en lampa som blinkar när telefonen ringer. Eller iaf när en telefon i närheten ringer eller något. Det kan ju vara så att den reagerar på samma frekvenser som får en del radioapparater att låta konstigt om man sitter i närheten av de och pratar i telefon. Så det kan räcka med att du kör förbi några meter ifrån någon som pratar i telefon eller att din telefon söker mottagning eller tar emot ett sms för att lampan ska börja blinka.

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
21 växlad
Efter tio minuter stenhårt googlande har jag fått fram att det verkar vara en lampa som blinkar när telefonen ringer. Eller iaf när en telefon i närheten ringer eller något. Det kan ju vara så att den reagerar på samma frekvenser som får en del radioapparater att låta konstigt om man sitter i närheten av de och pratar i telefon. Så det kan räcka med att du kör förbi några meter ifrån någon som pratar i telefon eller att din telefon söker mottagning eller tar emot ett sms för att lampan ska börja blinka.

Okej tack för det svaret låter ganska logiskt faktiskt. Jag kollade min telefon efter att lampan hade blinkat och det var inte min mobil den reagerade på i alla fall men det är som du säger det kan vara någon annans eller så att den söker efter nått.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En moppe som blinkar när det ringer?jäkligt praktiskt..

Hade jag fått gissa så vill den hem till Kina, men det vore för enkelt..

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping