Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Och man måste ta ur motorn för allt Men jag lyckades byta topplockspackning med motorn kvar, jag hade tom grenröret kvar på toppen.Japp. VW Transporter, 20 mil slangar.
Och man måste ta ur motorn för allt Men jag lyckades byta topplockspackning med motorn kvar, jag hade tom grenröret kvar på toppen.Japp. VW Transporter, 20 mil slangar.
Måste man köra Kawasaki original eller funkar det lika bra med en sån här?
Ja.För att jag ska förstå exakt hur en lambdasond fungerar. Den mäter alltså syrehalten i avgaserna som sen skickar vidare den ”informationen” till hojens ECU?
Är det skillnad på lamdasonder i kvalitet vad det gäller ”mätresultatet”? Eller är det mer att antingen funkar den eller så funkar den inte? Alltså dyrare är inte bättre gällande mätningen av avgasens syrehalt?
Lambdaeliminator, så slipper man skava sönder sladden?Ja.
Orginallambdan sitter inte där för motorns bästa utan i princip enbart pga utsläpptsmupperi från EU och omvärlden.
Om inte eftermarknad faller dig i smaken, kolla med MSP parts i Holland, bra gubbar och oftast snabb leverans.
Precis, varför tänkte jag inte på det?? Har ju en själv inpluggad på min Busa.Lambdaeliminator, så slipper man skava sönder sladden?
Problem solved för TS, eliminator och lambdaplugg!Precis, varför tänkte jag inte på det?? Har ju en själv inpluggad på min Busa.
Japp, hör du det TS!!Problem solved för TS, eliminator och lambdaplugg!
Vad är det för något?Lambdaeliminator, så slipper man skava sönder sladden?
Det låter verkligen som ett alternativ.Japp, hör du det TS!!
Kolla efter "Redline Superbikes" på Ebay
Tror jag köpte min där, känner igen loggan.
Vad var det för årsmodell?
En adapter som lurar ecu'n att det sitter en lambdasensor. Simpelt uttryckt, ett motstånd med en kontakt som bara är att trycka dit.Vad är det för något?
En fundering: Mäter man lambdavärden vid besiktningen av nyare hojar? Om man gör det så kanske det blir dåliga mätvärden med en eliminator.
Ja, och är det inte främst vid registreringsbesiktning av nya hojar som de verkligen mäter?Intressant fråga, vad kollas på besiktningen med Euor 5 hojar vilket denna väl är om den är efter 2020? Skulle misstänka att det är som med bilar att dom inte alls kollar avgasvärdena utan bara kopplar in och läser av felkoder via ODB och finns inga koder och inget annat verkar suspekt så går den genom.
Vet en som flera gånger besiktat en bil med trasig EGR ventil som är pluggad och det går hur fint som helst. Nån här borde väl ha besiktat en Euro 5 hoj för det är väl i år dom börjar besiktas.
Jag tror ärligt talat att motorn tar mer "skada" med originallamban ikopplad om man nu kan uppmäta något sådant. En så ny hoj är byggt för att gå så sketet snålt så fort det inte finns anledning för ECU'n att skicka på mer soppa.Min är från 2021 och euro 5. Låter som ett bra alternativ om den går igenom besiktningen.
Kan inte hojen gå ojämnt om det inte finns något som mäter avgassystemet syrehalt m.m
Bara att köra, ECU'n går på ett "nödprogram" / "safeläge".Min lambda är ju bortkopplad nu. Tyvärr verkar det vara lite leveranstid på lambda eliminator. Går det att köra utan eller måste man ha eliminatorn i för att inte skada hojen på något sätt?
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |