Vart är det bäst att byta däck i Sthlm?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Suck, överraskades av en trevlig skruv i bakdäcket när jag kom hem idag... nåväl, shit happens.

Men frågan är, vart i Sthlm får man tag på ett Dunlop Sportsmart tämligen omgående och gärna bytt, är borta måndag-torsdag nästa vecka och behöver hojen på lördagen... alltid den här taskiga timingen på allt skit :huvet

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Wheeler dealer på Åsögatan är en något udda men prisvärd o skicklig kille.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Säger nog med Wheeler dealer.

Slå Kjell en signal imorgon, skruva av bakhjulet.

Åk dit, lämna, gå och fika nån timme sen hämta o sen montera o se glad ut.

http://www.wheeler-dealer.se

Kan inte skruva av bakhjulet själv, trasig arm och inget depåstöd för tillfället. Ligger nog i lillebrorsans rejsbuss, men han åkte iväg på semester imorse... Timingen är verkligen helt perfekt :huvet

Men han verkade erbjuda hjälp med demontering enligt sidan, så jag ska nog slå honom en pling imorn ivf. Tackar alla för tipset :)

Tyskpulka

Lameriders.se is da shit
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
1943 DKW
Kan inte skruva av bakhjulet själv, trasig arm och inget depåstöd för tillfället. Ligger nog i lillebrorsans rejsbuss, men han åkte iväg på semester imorse... Timingen är verkligen helt perfekt :huvet

Men han verkade erbjuda hjälp med demontering enligt sidan, så jag ska nog slå honom en pling imorn ivf. Tackar alla för tipset :)

dÄCKSHOPEN I hANINGe, sNABBa, kUNNiGA & hAr PÅ hYLLaN.

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78

Han hjälpte mig loss med bakhjulet då mina egna verktyg var undermåliga (enkelsving på ducce = stooor mutter)

Riktigt sjysst och bra priser

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Honda 125 Räser
To late! Men jag skulle också sagt Däckshoppen i haninge!!
Dom har dessutom en fika-hörna med väl valda videofilmer att föströsig med under tiden ♥

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Gah, vad är odsen, både WheelerDeeler och Däckshopen har ingen möjlighet att montera för tillfället :huvet

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Plugga däcket istället.

Däcket var redan tokslut, så det var inte läge att laga något...

Fixade det på McVaruhuset, 2550spänn gick kalase på... blir till att leva på nudlar ett tag framöver :huvet

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Vianor under OK-macken vid globen har hjälpt mig någon gång. Då kom jag med lösa hjul, men jag tror dom fixar från hoj också mot timdebitering.

Hade jag inte varit enarmad själv just nu så hade jag kunnat hjälpa dig "depåkränga" här i psxcarebutiken...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Däckshopen i Haninge lyckades sätta ett stort jack i min sprillans nya fälg en gång. I övrigt har de funkat bra.

Wheeler dealer är cool :D

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Wheeler Dealer har hållit på sedan dinosauriernas tid ungefär. :D Bra snubbe. Använda mig alltid av honom förr om åren men hade en 10-årsperiod då jag lät byta däck vid service men nu är jag tillbaka hos Wheeler Dealer. Gillar verkligen honom. Har alltid gjort ett väldigt bra jobb.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Wheeler Dealer förtjänar nästan en egen tråd, med folks möten med den lätt märkliga mannen.

Hans telefonsvarare tex:D ( kanske bytt nu iof )

Fåordig som få, man känner sig nästan som en inkräktare där. Skjortan åker av innan man åker dit, blev varnad för 10 år sedan att han "hatar" slipsar & kostymer.

Men alltid i tid och bra jobb. 200 spänn byte löst hjul är bra pris.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Inte helt lätt att få till däckbyte om man kommer med egna däck heller i Sthlm, Fick fram några priser när jag kollade för några veckor sedan, kanske är intressant för någon:

Byte på hoj, däck köpta tidigare:
AVAMC - 1500:-
Triumph - 1000:-

Det var de enda som svarade i telefon när jag ringde runt under en vecka.

Bytte sedan hos min körskola för ungefär halva priset och fick mig en genomgång hur jag skulle få bort fälg + däck själv i framtiden.

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Tog med mina hjul och däck till en firma i Hässelby(sthlm) 350 för båda. Balanserade och klara på en timme. Ska kolla upp vad firman hette

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept