vart är mailen efter XP uppgradering???

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Körde en xp uppdatering från, första gången jag statade outlookexpress så fick jag veta att en mindre uppdatering behövdes göras och mailen skulle gå att importera på vanligt vis, OK
men inte fanken går det, hur göra, är jävligt körd utan de gamla mailen.
tacksam för hjälp.
Petter

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Du uppgraderade från någon gammal windows till XP alltså?

Rota runt lite under C:\windows\application data eller något liknande...

Eller sök i windowskatalogen eller hela c: efter "inkorgen" och se om det dyker upp ngt någonstans. Prova sen att importera mailen därifrån, funkar inte det kan man ev få byta ut den inkorg-fil man kör på för tillfället mot den g:a

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
R2 skrev:
Körde en xp uppdatering från, första gången jag statade outlookexpress så fick jag veta att en mindre uppdatering behövdes göras och mailen skulle gå att importera på vanligt vis, OK
men inte fanken går det, hur göra, är jävligt körd utan de gamla mailen.
tacksam för hjälp.
Petter

Gör om gör rätt.. Aldrig uppgradera.. :kocko :rolleyes: :hihi Ren ominstallation.. Spara undan allt först :3freak

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag har ingen XP framför mig nu, men på W'98 ligger mailen under C:\windows\application data\identities\nuffrorochbokstäverblandade\Microsoft\Outlook Express

...och din adressbok ligger under C:\windows\application data\microsoft\address book. Kan inte kolla hur strukturen ser ut efter en upgrade, men detta kanske hjälper dig en aning förhoppningsvis.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nej inget av detta hjälper, vet mycket väl vart grejorna ska ligga men det är soprent där.
vet att man inte bör uppdatera, men penga brist till nya hårddisk och kåthet på Ventrilo installation lurade mig att blåsa på bara.

satansjävla bill och hans skitprogram, argh

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R2 skrev:
nej inget av detta hjälper, vet mycket väl vart grejorna ska ligga men det är soprent där.
vet att man inte bör uppdatera, men penga brist till nya hårddisk och kåthet på Ventrilo installation lurade mig att blåsa på bara.

satansjävla bill och hans skitprogram, argh

Jag sitter i samma situation själv. Egentligen är jag nöjd med min W98SE, en installation jag kört sedan '99 någon gång och funkar kalas. Dock är det ju en del features i XP samt en del applikationer som man vill åt. Tyvärr har inte jag heller råd med ny HD för stunden och dessutom anar jag att XP kanske kommer gå lite slött på min surdeg till PIII:a... :(

LasseB

_________
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX 850
abstruse skrev:
Jag sitter i samma situation själv. Egentligen är jag nöjd med min W98SE, en installation jag kört sedan '99 någon gång och funkar kalas. Dock är det ju en del features i XP samt en del applikationer som man vill åt. Tyvärr har inte jag heller råd med ny HD för stunden och dessutom anar jag att XP kanske kommer gå lite slött på min surdeg till PIII:a... :(

Funkar kanonsnabbt med XP Pro på en 1GHz PIII med 512 MB ram (jobbdator), går tom att köra Eve... :tungan

För övrigt så borde man väl kunna söka efter *.mdx eller *.idx eller vad nu mailfilerna heter?

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
LasseB skrev:
Funkar kanonsnabbt med XP Pro på en 1GHz PIII med 512 MB ram (jobbdator), går tom att köra Eve... :tungan

Nu har jag en PIII 800Mhz med 384RAM iofs och även om det är körbart har jag svårt att tro att det kommer kännas lika snabbt som med nuvarande OS då XP de facto kräver mer kräm av burken. Men visst, körbart är det säkert.

Jag sa upp min Eve-prenumeration igår förresten, har inte lirat på toklänge och att då betala 100 bagare i månaden kändes onödigt.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
håller med, skulle inte släppa 98se på bra länge om det inte vore för vissa små grejor man vill åt, i detta fall ventrilo för cs spelandet.

har en pIII 600 med 320sdram, tycker nog att xp flyter ok, men fan vilka irriterande prylar man får med, messenger, va fan ,,,,,,,,,,,, gggrrrrrr

jo idx och mbx heter det, är egentligen lite av en expert på detta, har alltid krånglat med att spara gamla mail filer, och vid en sökning nu så hittas det riktigt gamla filerna från förra datorn, och de helt nya "korgarna" men det som jag hade innan syns inte till.

Polarna är sån där mssce eller vad fanken det nu heter (microsoft sertifierad av hög grad), han ska kolla på det, fick en guide av honom från microsoft, men den hjälpte inte till ett skit.
kanske bara att göra som vid vurpor och försvunna flickvänner, pissa på minnet och gå vidare.

men du apstrutts, nu har jag ventrilo och det funkar super, polarn och testade igår efter mitt korta besök på SH cs servern, men jag tycker nånn fler ska sätta sig in i detta innan vi tvingar alla att börja. ?? PM kanske...?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R2 skrev:
men du apstrutts, nu har jag ventrilo och det funkar super, polarn och testade igår efter mitt korta besök på SH cs servern, men jag tycker nånn fler ska sätta sig in i detta innan vi tvingar alla att börja. ?? PM kanske...?

Släng in en stänkare i CS-tråden om det först. Vad har du förresten för grafikkort och vad får du för FPS i CS 1.6 med XP:n? Jag kan tänka mig att byta till XP, men inte om CS går sämre. Det är helt avgörande. :rolleyes:

Egentligen borde jag byta gfx själv, sitter på ett gammalt Geforce 2 MX sedan Hedenhös. Egentligen borde ju hela burken bytas ut, men så ska man ha däck och allt möjligt inför nästa säsong. Håhåjaja... :huvet

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...