Villee skrev:
Haj, skulle vilja få tag på en uppsats som jag endast vet vad den handlar om (en bok) och namnet på den som skrivit den. Inte helt säker men tror det är en D-uppsats.
Är inte dessa offentliga, och var i så fall kan jag hitta de? Skulle tro att det är Stockholms universitet eller lärarhögskolan det gäller. Det finns inga uppsatser på nätet?
dom finns garanterat i biblioteket tillhörandes den instutition som den är skriven på.
en del Universitet/högskolor publicerar dem även på nätet men inte alla.
för att vara säker ring växeln tillhörandes det univ/högskola där den är skriven, förklara ditt problem o be dem koppla dig till någon som kan hjälpa dig.
testa att söka på google på den personens namn, se om du får några träffar som innehåller adresser som tillhör ett universitet (brukar heta *någonting*.uu.se = uppsala universitet, *någonting*.su.se = sthlms uni. osv)
men som sagt, inte säkert att skolan lägger ut den på nätet, men dom finns alltid på biblioteket.
kan ju alltid skicka ett pm, med all info du har till mig så kan jag se om jag kan nosa upp den när jag endå sitter i nån datasal och inte vill plugga.
///P