Vart får man tag på universitetsuppsatser?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Haj, skulle vilja få tag på en uppsats som jag endast vet vad den handlar om (en bok) och namnet på den som skrivit den. Inte helt säker men tror det är en D-uppsats.

Är inte dessa offentliga, och var i så fall kan jag hitta de? Skulle tro att det är Stockholms universitet eller lärarhögskolan det gäller. Det finns inga uppsatser på nätet?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Villee skrev:
Haj, skulle vilja få tag på en uppsats som jag endast vet vad den handlar om (en bok) och namnet på den som skrivit den. Inte helt säker men tror det är en D-uppsats.

Är inte dessa offentliga, och var i så fall kan jag hitta de? Skulle tro att det är Stockholms universitet eller lärarhögskolan det gäller. Det finns inga uppsatser på nätet?

www.fek.su.se finns det ett par uppsatser att ladda hem...

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Villee skrev:

dom finns garanterat i biblioteket tillhörandes den instutition som den är skriven på.

en del Universitet/högskolor publicerar dem även på nätet men inte alla.

för att vara säker ring växeln tillhörandes det univ/högskola där den är skriven, förklara ditt problem o be dem koppla dig till någon som kan hjälpa dig.

testa att söka på google på den personens namn, se om du får några träffar som innehåller adresser som tillhör ett universitet (brukar heta *någonting*.uu.se = uppsala universitet, *någonting*.su.se = sthlms uni. osv)

men som sagt, inte säkert att skolan lägger ut den på nätet, men dom finns alltid på biblioteket.

kan ju alltid skicka ett pm, med all info du har till mig så kan jag se om jag kan nosa upp den när jag endå sitter i nån datasal och inte vill plugga.

///P

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Finns egentligen bara ett säkert sätt: hör av dig till sekreteraren på den aktuella institutionen och be dom dra ut en kopia eller skicka över den i pdf (nya rapporter brukar va krav att de även ska inlämnas i pdf). Allt annat riskerar att bli ett stort slöseri med tid

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...