Vart gör du av hjärnan när du sätter på dig hjälmen?, sa min mor.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
På skärtorsdagen så var min morsa i Falun. Mitt i centrum väntade hon och en massa folk på bussen. Det är en massa helgtrafik och mycket folk i omgivningarna. I detta virvarr ägnar sig några MC-åkare åt att åka på bakhjulet över övergångsställerna fram och tillbaka i hög fart. De var tydligen klädda i "macho" lila/gult. Folk som stod och väntade på bussen blev tydligen mycket upprröda och minst en av dom, en ung tjej med barnvagn ringde Polisen (som inte hade tid).

Jag sätter inga moraliska poäng på detta, men undrar om ni vet nåt bra svar till min morsa? Vart gör jag av hjärnan när jag sätter på mig hjälmen? Är det så här vi kör? Vill vi skrämma någon eller imponera på någon i så fall vem?

:rodnar

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Rymding skrev:
På skärtorsdagen så var min morsa i Falun. Mitt i centrum väntade hon och en massa folk på bussen. Det är en massa helgtrafik och mycket folk i omgivningarna. I detta virvarr ägnar sig några MC-åkare åt att åka på bakhjulet över övergångsställerna fram och tillbaka i hög fart. De var tydligen klädda i "macho" lila/gult. Folk som stod och väntade på bussen blev tydligen mycket upprröda och minst en av dom, en ung tjej med barnvagn ringde Polisen (som inte hade tid).

Jag sätter inga moraliska poäng på detta, men undrar om ni vet nåt bra svar till min morsa? Vart gör jag av hjärnan när jag sätter på mig hjälmen? Är det så här vi kör? Vill vi skrämma någon eller imponera på någon i så fall vem?

Farligt med alla dessa vackra skinnställ och speglande skyltfönster..... Folk kommer alltid att vara dumma i huvet, så ÄR det. Det betyder ju inte att just du ska vara dum i huvet o göra likadant.
Kör med insidan va? :notme

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Själv lägger jag min i cutsen bak...... Men man får linda in den i bubbelplast eller skummigummi så att den inte skadas av alla vibrationer...

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Man fattar att folk snear ur... Hålla på med sådana stunts fram och tillbaks i trafik, med mycket folk osv... det är riktigt jäkla obegåvat. Sen att snuten inte kommer är väl bara normalt, dom stod väl i en ficka på en 90-väg och tog folk som syndade och körde 110... fina pengar rätt i statens ficka!h

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Eftersom jag själv inte har den körstilen så är det svårt att svara på, men helt klart är ju att en del kör hoj för att imponera på tjejer/killar/valfri men ofta så blir effekten den rakt motsatta. En del kommer alltid att sakna funktionen att tänka på vad som kan hända om man vill bromsa när framhjulet är uppe i luften.....

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Man kanske kan välja sina ställen för eventuella slangningar något bättre :fatta! inte speciellt smart vid ett övergånställe och om det var mitt i stan, fast vad vet jag :confused:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Med tanke på att jag kör en ful motard och inte kan köra så speciellt bra så kör jag inte på bakhjulet för att impa på folk. Jag kör på bakhjulet för att bli bättre och för att det är det enda roliga när man kör i stan, förutom rondeller då. Men jag tror inte att jag kör på bakhjulet vid övergångsställen där man kan riskera att köra över en rullator eller barnvagn. Och så fort jag sätter mig på en tvåhjuling så försvinner tyvärr hjärnan och det växer ut två horn i pannan, sorgligt men sant. Jag är nog en omogen mc-förare som jag tror att många andra är också tyvärr.
Men igår när jag var på väg hem från arlanda så kom det en dåre och blåste om oss på motorvägen, strax innan vi skulle köra om en bil. Och då låg jag redan på 140-150 och när han passerade så var det som att bli bli omkörd av nån i 100-150 när man själv står still. Den killen var inte rädd om vare sig själv eller några andra. Ska tillägga att jag inte kör fort på bakhjulet inne i centrum men möjligtvis på huvudlederna.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Själv håller jag mig ute i industriområden på kvällstid, både för min egen och andras skull. :squid

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
7 motor cyklister har redan dött i år kanske inte pga att dom har kört på bakhjulet, men man kan undra om din mor inte har rätt ibland?

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Vart gör du av hjärnan när du sätter på dig hjälmen?, sa min mor.

maverick_750rr skrev:
Farligt med alla dessa vackra skinnställ och speglande skyltfönster

Fast med lilagult ställ skulle jag nog undvika både städer och skyltfönster. :crash

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Rymding skrev:

Leker man mitt inne i stan är man på bondsvenska en djävla idiot. Säg till henne att inte som kör mc är tappade i backen som små.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Vart gör du av hjärnan när du sätter på dig hjälmen?, sa min mor.

Marals76 skrev:
Leker man mitt inne i stan är man på bondsvenska en djävla idiot. Säg till henne att inte som kör mc är tappade i backen som små.

Jag ska citera dig. :tummenupp

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...