Vart hittar jag kopplingsvajer till Cagiva Mito?

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Hej

Min polares kopplingsvajer till en Cagiva Mito 125:a har gått av, vi har varit runt och kollat efter en ny bland annat på Lelles i Uppsala, men utan resultat, finns det någon annan vajer som passar eller vart får man tag i en?

Mvh

Micke

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
har den andra gått av eller?.. brukar ju bara vara en arm från motorn som ska dras i och sen upp till kopplingshandtaget. Det är ju bara vad jag vet att köpa en wire lös med hölje och 2 nipplar.. eller?. gjorde jag nyss till CBn.. borde ju vara samma grej typ.. bild på den trasiga wiren?.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
philsson skrev:
har den andra gått av eller?.. brukar ju bara vara en arm från motorn som ska dras i och sen upp till kopplingshandtaget. Det är ju bara vad jag vet att köpa en wire lös med hölje och 2 nipplar.. eller?. gjorde jag nyss till CBn.. borde ju vara samma grej typ.. bild på den trasiga wiren?.

Wire och nipplar är inte bra, provisorisk lösning kanske.

Att hitta en wire i samma storlek tror jag inte ska vara några problem ring biscaya racing.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Padde skrev:
Wire och nipplar är inte bra, provisorisk lösning kanske.

Att hitta en wire i samma storlek tror jag inte ska vara några problem ring biscaya racing.
man kan faktiskt få det att funka riktigt bra.. finns ju att köpa wire som passar på kopplingshandtaget redan så du behöver bara en nippel nere vid kopplingen.. de finns fina nipplar med fina låsannordningar.. de håller väldigt bra tror jag.

Solid snake

Guest
Kolla med ducati, har för mig att hastighetsvajern passar mito från nån ducati, 748, 916 eller 996.

Solid snake

Guest
philsson skrev:
fast nu var det till kopplingen vi snackade..

Kan fortfarande vara samma jävla vajer! :fatta!

Känns ju jävligt lönt att köpa en från italien när han kanske kan köpa en ducativajer här hemma möed billigare, det skadar tydligen att kolla om det går att köpa en från ducati? :kocko

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Kan fortfarande vara samma jävla vajer! :fatta!

Känns ju jävligt lönt att köpa en från italien när han kanske kan köpa en ducativajer här hemma möed billigare, det skadar tydligen att kolla om det går att köpa en från ducati? :kocko
Nu måste du endå erkänna att du har läst/tänkt fel.. Vi vet alla att en kopplingsvajer och en varvräknar/hastighetsmätarvajer har olika funktioner och är byggda därefter..

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Nu måste du endå erkänna att du har läst/tänkt fel.. Vi vet alla att en kopplingsvajer och en varvräknar/hastighetsmätarvajer har olika funktioner och är byggda därefter..

Jahaja, ducatin kanske har samma som miton? Har du tänkt på det?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Jahaja, ducatin kanske har samma som miton? Har du tänkt på det?
en hastighetsmätarwire passar inte som kopplingsvajer oavsätt om det är liknande hojar eller ens samma!. :7peta

Solid snake

Guest
philsson skrev:
en hastighetsmätarwire passar inte som kopplingsvajer oavsätt om det är liknande hojar eller ens samma!. :7peta

Ska jag ta det från början så du förstår din ignoranta lilla räka.

Jag sa att hastighetsmätarn passar för det är vad jag HAR HÖRT!

Då kanske varvvajern passar OCKSÅ! Är du med nu eller ska jag behöva rita en jävla bild till dig? :kocko

EDIT! Så du tycker att han ska beställa från Italien nu, bara för att du inte tror att det passar, istället kan man ju ringa ducati och fråga om den passar eller inte.

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Ska jag ta det från början så du förstår din ignoranta lilla räka.

Jag sa att hastighetsmätarn passar för det är vad jag HAR HÖRT!

Då kanske varvvajern passar OCKSÅ! Är du med nu eller ska jag behöva rita en jävla bild till dig? :kocko
haha.. ;) du är för go du.. nu fattar jag äntligen.. :hihi tänkte väl att du inte kunde vara sååååå.. trög ändå. :tungan

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
Passa dig för skruvnipplar ( :arsele ) bara för guds skull. iaf i längden

Om du vill ha en provisorisk lösning så kan du ju köpa en annan kopplingsvajer från nåt ställe för typ 40 spänn och så hoppas du att nippeln passar i adaptern som du antagligen har, sen tar du n skruvnippel och drar åt tills skruvhuvudet går av (ja, det är det som ger sig först) och så kör du med det tills orginalvajern kommer. lika delar leka bäst :rolleyes:

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Jag köpte ny innerwire och två lödnipplar och lät en snubbe löda ihop det hela. Funkar kalas och gick på ca 50kr totalt.

Erik_Johansson

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
Husaberg 650 -02
vill du ha original så beställer du från geiwiz.de fast då kostar det en slant åxå.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...