vart köpa bromsskiva?

bajano

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Zx6-r -99
Som rubriken lyder.
Har en skiva som är skev, går det att köpa en pirat skiva och skruva dit?
eller måste man byta bägge då?
Samt någon som kan rekomendera något spec märke på skivor/skiva?
och vart man kan köpa dom, vill inte lägga ner en förmögenhet på cykeln då jag antagligen ska byta snart.

/stefan

Last edited:

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Hojlös för närvarande...
Alternativt S-Racing i Vänersborg (skickar med postorder). De var rätt billiga när jag kollade på skivor till min YZF750R i alla fall.

shush

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
zx6r
Annars kan du köpa en beggad skiva för lite mindre pengar än en pirat, som jag gjorde nyligen. Det är bara att leta runt på mcskrotar i sådant fall. Här är en lista på skivor som Klubba postade i min tråd om incidenten, och alla borde ju passa din -99.

zxr 600 1990
zx6 1993-94
zx6r 95-02
zr7 99-04
z750 04-05
gpz900r 1990-96
Z1000 03-06
ZG1000 94-05
GPZ 1100 1995
ZX12R 04-05

Passar, när de började med fullt flytande vågar jag inte svara på, men dehär hojarna har samma artikelnummer på framskivor hos Galfer, så ska passa varann rent fysiskt

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
om du byter ena till en annan av samma sort är det inget större problem men hade absolut inte bytt en skiva och satt dit en "bättre" med annat grepp t,ex utan då hade jag bytt bägge.
Har du dimensionerna på skivan? Har 2 skivor liggandes, 5 bultars 310mm

bajano

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Zx6-r -99
Annars kan du köpa en beggad skiva för lite mindre pengar än en pirat, som jag gjorde nyligen. Det är bara att leta runt på mcskrotar i sådant fall. Här är en lista på skivor som Klubba postade i min tråd om incidenten, och alla borde ju passa din -99.

Tackar, Men jag tror inte att det är samma på alla dessa sorter.
iaf inte på zx6r, när jag kikade tidigare så hade inte årsmod 98-02 samma skivor som tidigare modeller, dock var detta på kawasakis hemsida som man inte längre kommer åt som priv person:(
Men jag ska luska vidare i det.

/stefan

bajano

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Zx6-r -99
om du byter ena till en annan av samma sort är det inget större problem men hade absolut inte bytt en skiva och satt dit en "bättre" med annat grepp t,ex utan då hade jag bytt bägge.
Har du dimensionerna på skivan? Har 2 skivor liggandes, 5 bultars 310mm

Nej det e det jag funderade på. känns lite surt att behöva köpa 2 nya när det bara är fel på den ena.

Dimensionerna ska enligt mc nyckeln vara 300mm utv, 61mm inv, 5mm tjock och 5 bult är det.

Tyvvär verkar det fan vara helt omöjligt att få tag i begagnade

Nu har jag läst vider lite på det här och är det helt omöjligt att det enda som skiljer skivorna mellan tidigare modellern och min att den äldre modellen är 4,5 mm tjock ist för 5 mm på min?

Isof kan det ju inte spela någon roll om man sätter dit en sådan ist?

/stefan

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM