Vart köpa dekalark,dekalpapp???

Mattewall

Medlem
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
Suzuki Gsf 600 Bandit
Tjena!

Vart kan jag hitta/köpa svart dekalpapper,dekalrulle?Ska göra egna klistermärken.
Verkar inte som någon vanlig butik säljer detta?

Det där e ett tjockt material och inget man vill göra dekaler av :P

Colorama har alkor, plastfilm, kontaktplast eller vad man nu vill kalla det och är perfekt att göra dekaler av, även rutigt mönster på baksidan så man kan rita upp saker på. Används för de främsta att klä om skåpsluckor och annat med och finns i dom flesta versioner och färger.

Metervara och kostar ca: 23:-/metern

//Tapper

Det där e ett tjockt material och inget man vill göra dekaler av :P

Colorama har alkor, plastfilm, kontaktplast eller vad man nu vill kalla det och är perfekt att göra dekaler av, även rutigt mönster på baksidan så man kan rita upp saker på. Används för de främsta att klä om skåpsluckor och annat med och finns i dom flesta versioner och färger.

Metervara och kostar ca: 23:-/metern

//Tapper

Härligt tapper! Har letat 2dagar nu efter dekal på internet. Och blev lite tveksam till det där på MX24 just att de säkerligen är lite tjockare..Perfekt, Colorama är att lita på köpte nyligen färg där..

Finns ju massor av firmor som stripar bilar,skyltar osv bara att gå in och be att få köpa lite :)

Just precis!

Gå till en reklamfirma, det har jag gjort. De har bra kvalitet på filmen. Den är lite töjbar så man klarar en hel del välvda kåpor utan att få rynkor.
Hett tips, använd vatten med diskmedel när du monterar

(hidden bump)

En fråga till. Om man ska skriva ut egna klistermärken. Är någon skrivartyp att föredra? Funkar det med vanliga laserskrivare?

(hidden bump)

En fråga till. Om man ska skriva ut egna klistermärken. Är någon skrivartyp att föredra? Funkar det med vanliga laserskrivare?

Att printa på vinylfolie är inget som låter sig göras på jobbet när ingen ser, såvida man inte jobbar på en dekorfirma. Laserskrivare funkar inte, inte heller vanlig bläckstråle.

Det du kan göra hemma på kammar'n är att klippa figurer i folien och klistra på din mc.

Ett sätt är att anlita en extern skrivare, www.dekaltrim.nu :yoparty

jo det förstås................... Men om man bara vill ha ett par stycken egna dekaler blir det ju extremt dyrt... i guess???

Men annars då? Nån som testat och har något bra tips på hur man gör det själv???

Att printa på vinylfolie är inget som låter sig göras på jobbet när ingen ser, såvida man inte jobbar på en dekorfirma. Laserskrivare funkar inte, inte heller vanlig bläckstråle.

Det du kan göra hemma på kammar'n är att klippa figurer i folien och klistra på din mc.

Aha ok, tack då vet jag. Har nämligen försökt med katastrofalt resultat. Då vet jag iaf att det inte var mig det var fel på :gnissla

Last edited:
jo det förstås................... Men om man bara vill ha ett par stycken egna dekaler blir det ju extremt dyrt... i guess???

Testa och gör dekalerna där, du får en prisuppgift som du sen får acceptera eller avböja, det enda du offrar är tiden du lägger ner.

Testa och gör dekalerna där, du får en prisuppgift som du sen får acceptera eller avböja, det enda du offrar är tiden du lägger ner.

Vet inte om jag missar nåt på sidan, men jag hittar bara där man kan göra egen text. Inte egna bilder?

Edit.
Ahh, man får maila sitt förslag?

*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...