Här finns allt,dom kan skicka.
http://www.sifvert-skruv.se/
Ringde och hörde med dom. Dom kunde fixa men dessvärre inte i rostfritt, sen skulle det bli rätt dyrt i fall jag bara beställde två st.
Men bra tips, tackar
MC online de har en annons här till vänster, de fixade mina.
/Urban

Kanon. Jag beställde en M12*1,25 100mm av dom idag. Vet dock inte om den e rostfri, om man ens behöver det.

Hårdhet vet jag inte heller på den, Får väl dra iväg ett mail och fråga.
Åk till din lokala japsbil-handlare. Dom har oftast mycket M fingängat.
Allready done that

Dom behövde serienummer på skruven för att kunna hitta den i något register vilket jag ju naturligtvis inte har.
Jag antecknar det
Kan säga att de är ett helvete att hitta den storleken och den stigningen på gängan.
har själv haft samma problem och de vart att gänga upp till vanlig M gänga ist.
Största nackdelen till det är hållfastigheten på bulten. Dom medfölande bultarna är bra mycket hårdare än vanlig ex M10 M12
Jag skulle kontakta firman du beställde puckarna hos och fixa nya bultar
Jo jag funderar på det. Någon vänlig själ på en mekanisk verkstad kanske tiom kan tillverka ett par åt mig. Har lite kontakter som eventuellt kunde hjälpa mig. Det skulle säkert funka med dom bultarna jag fick med men eftersom gängorna i godset på motorfästet e aluminium så e jag rädd att dra gängpaj på skiten med en kortare skruv. Skruvarna jag fick med skulle gärna få vara 10 mm längre. Då skulle det vart klockrent, men icke

.
Sen orkar jag inte bråka med firman i staterna som jag beställde ifrån. HAr kollat runt lite på andra märken på puckar och alla verkar skicka med 90 resp 80 mm skruvar vilket e för kort.
Vad skall det vara för hållfasthet på skruven? Har du krav på insex eller går det bra med sexkant? Måste det vara rostfrittstål eller duger andra matriel? Hur lång behöver gängan vara?
Besvara dessa frågor så kan jag kanske hjälpa dig.
Jadu Kawwa. Hållfastheten vet jag faktiskt inte vad jag behöver. Antar att de ska va rätt hårda. Teorierna går ju isär. En för hård går ju rätt av vid marksyning medans en mjuk böjer sig. Ingen aning faktiskt.
Dom skruvarna jag fick med är insex och orginalskruvarna e sexkant så det funkar nog med vilket som tror jag. Rostfritt vore ju gott men behöver man det?? E orginalgrejjerna rostfritt?? Gängan behöver väl vara 30mm eller liknande. Har inte mätt på orginalbulten men ska göra en nogrannare undersökning av det?? Så du kanske kan hjälpa mig?? Dra ett PM iså fall.