Vart köper man en duschkabin?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Letar som en galning efter en vanlig enkel duschkabin för vettig peng, dvs typ 2000:- eller dylikt.
Säljs inte sånt numera eller? Den ska användas till en ganska så tillfällig lösning och kabin med botten samt 4 väggar är det enda som funkar.
Men det verkar ju vara stört omöjligt att få tag på, vare sig det är nytt eller begagnat eller kan någon här berätta var man hittar det?

Hahaha vad menar du??? Vet du inte de? :confused:

Arboga!
Konsum vet han vad det är.

Duschkabiner ska va så jävla lyxiga nu för tiden.
Åk ner till närmaste VVS ställe o hör efter om de är o river nånstans, brukar bli massa duschkabiner till övers som bara går till skroten.

Hahaha vad menar du??? Vet du inte de? :confused:

Jodå, drygade litegrann då du tydligen inte vet att Hornbach bara håller till i typ Danmark :D Här i Sverige så har vi ju Bauhaus att förlita oss på.

Edit/ Jaja, såg ju att de fanns i sthlm också tydligen numer men det hjälper ju inte mig så jättemycket ändå. Fick för mig att de bara fanns i skåne...

Normans idé är inte så jävla dum, har ju nästan daglig kontakt med en sån där äcklig rörslusk men tanken har inte slagit mig tidigare att de kanske springer på bättre begagnat också ibland. Nytt hade de bara för 6000:- :mad:

3000:- exklusive frakt SAMT blandare är lite för dyrt tyvärr :(

Last edited:
Skånska Byggvaror som nämns här är billiga och pålitliga. Har köpt skjutdörrar till garderob samt tak, dörrar och fönster till uterummet från dem. Annars finns klassikerna Bauhaus, Jula o.s.v.

Jag lånar tråden lite:

- Var kan man köpa mer anpassade duschhörnor?
Så gott som alla duschhörnor man hittar har dörrar som är 80*80 eller 90*90.

Tyvär funkar inte det alls för oss eftersom vi har en toalettstol ivägen. Jag skulle vilja ha en rak glasskiva/dörr som är ca 40-60cm och en dörr som är ca 70-80cm...

Var hittar man den typen av konfigurationer?!

3000:- exklusive frakt SAMT blandare är lite för dyrt tyvärr :(

http://www.rusta.se/duschvagg_p95301240.html
1495:-
95301240_l.jpg

Last edited:
Jodå, drygade litegrann då du tydligen inte vet att Hornbach bara håller till i typ Danmark :D Här i Sverige så har vi ju Bauhaus att förlita oss på.

Edit/ Jaja, såg ju att de fanns i sthlm också tydligen numer men det hjälper ju inte mig så jättemycket ändå. Fick för mig att de bara fanns i skåne...

vi har iallefall det här i Göteborg?

Skånska Byggvaror som nämns här är billiga och pålitliga. Har köpt skjutdörrar till garderob samt tak, dörrar och fönster till uterummet från dem. Annars finns klassikerna Bauhaus, Jula o.s.v.

Jag lånar tråden lite:

Tyvär funkar inte det alls för oss eftersom vi har en toalettstol ivägen. Jag skulle vilja ha en rak glasskiva/dörr som är ca 40-60cm och en dörr som är ca 70-80cm...

borde väl gå o såga sj o limma dit listen ?

Måste ha en kabin med hela väggar samt botten, annars vore det väldigt enkelt :)

Mögel, såg det också nu...

Mugge, den såg riktigt ok ut för 2000:-, hade missat den totalt så jag vet inte vad jag sökte på för något. Lite för stor nästan tror jag, måste åka och mäta men annars så kan det nog bli ett köp :tummenupp

borde väl gå o såga sj o limma dit listen ?

Härdat glas är ingen höjdare att såga i :gnissla

Last edited:
Måste ha en kabin med hela väggar samt botten, annars vore det väldigt enkelt :)

Mögel, såg det också nu...

Mugge, den såg riktigt ok ut för 2000:-, hade missat den totalt så jag vet inte vad jag sökte på för något. Lite för stor nästan tror jag, måste åka och mäta men annars så kan det nog bli ett köp :tummenupp

Härdat glas är ingen höjdare att såga i :gnissla

syfta ju lite mer på plast dörrar ,, men kul o hjälpa till hoppas den funkar såg som sagt helt ok ut för det priset

Last edited:

Jag lånar tråden lite:

http://www.rusta.se/duschvagg_p95301240.html
1495:-
95301240_l.jpg

http://www.sigro.se/es_shop/produkter2/dusch/svedbergs/skarmvagg/skarmvagg_cube.html

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick