Vart kan jag köpa dep pipes

Nobody-

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
yamaha dt125r -03
tjena! jag har en dt125r 03 med dep pipes krök men jag undrar vart man kan köpa en ljuddämpare som passar. någon som har en eller vet någon firma som säljer?

tack på förhand!

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
deras webshop ligger nere :( men jag ser inte ens att det finns till dt på dep pipes hemsida :S iofs tillverkas ju inte dtr längre men

Ring dom ffs! :brinnerup

Är du intresserad av delar till din bike är du välkommen att ringa oss på 0705-680525.

Nej, det är nog de ända leverantörerna i sverige för dippipe men du kan ju leta. Annars snackar du med en lokal MC-butik eller verkstad så kan de säkert fixa hem det åt dig om du inte orkar ringa :hihi

Edit: bra att du öppna en ny tråd när du redan hade facit i hand :tummenupp

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
deras webshop ligger nere :( men jag ser inte ens att det finns till dt på dep pipes hemsida :S iofs tillverkas ju inte dtr längre men

Men det va väl bara dämp och mellan rör du skulle ha? Det kan väl inte va så svårt att modda dit om det inte passar rakt ur kartong :tummenupp

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Men det va väl bara dämp och mellan rör du skulle ha? Det kan väl inte va så svårt att modda dit om det inte passar rakt ur kartong :tummenupp

Och där kom grabben som hänger med i svängarna :banana

Nej han har redan kröken och han är ute efter ljuddämparn bara och han kan inte hitta någonstans att köpa det. Han fråga inte om hur man monterar det eller om det är svårt. :näsblod

Nobody-

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
yamaha dt125r -03
tror ni det funkar att köpa en dämpare till typ en yz 125?? har det funnits speciella dep pipes till dt 125 eftersom många verkar ha det?

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Och där kom grabben som hänger med i svängarna :banana

Nej han har redan kröken och han är ute efter ljuddämparn bara och han kan inte hitta någonstans att köpa det. Han fråga inte om hur man monterar det eller om det är svårt. :näsblod

Det jag menade var att han skulle köpa mellanrör och ljuddämpare till en yz 125 och om det inte passade rakt av så antog jag att det inte kunde vara så värst svårt att göra om det lite så att det passar. Och vart skrev jag att han skulle köpa en krök?
Är det möjligtvis du som inte hänger med i svängarna?:banana

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Det jag menade var att han skulle köpa mellanrör och ljuddämpare till en yz 125 och om det inte passade rakt av så antog jag att det inte kunde vara så värst svårt att göra om det lite så att det passar. Och vart skrev jag att han skulle köpa en krök?
Är det möjligtvis du som inte hänger med i svängarna?:banana

Men det där med YZ nämndes väl efter att Kvisten uttalat sig?

Varför köpa till YZ när det finns till DT?
Är det så läskigt att ringa ett nummer och fråga eller?

Nobody-

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
yamaha dt125r -03

men jag tror inte det tillverkas till DT för det finns inte ens på dep pipes egen hemsida :( men bara någon säger vad som passar så är jag nöjd , eller det kanske har tillverkats till dt? :(

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
men jag tror inte det tillverkas till DT för det finns inte ens på dep pipes egen hemsida :( men bara någon säger vad som passar så är jag nöjd , eller det kanske har tillverkats till dt? :(

Det har tillverkats, så hör med återförsäljaren FFS!
Edit: Finns ju till och med art.nr. på deppipes.com

Last edited:

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi

Gjorde som trådskaparen och kollade på dep pipes hemsida och såg bara rör till yz 125, därför föreslog jag att prova eftersom det bara var dämpen och mellanröret som inte är så värst svårt att göra om så det passar :)

Nobody-

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
yamaha dt125r -03
Det har tillverkats, så hör med återförsäljaren FFS!
Edit: Finns ju till och med art.nr. på deppipes.com

mm men med tanke på att dtr slutade tillverkas 05 så känner jag mig skeptisk till att dom har det... är det så att dom som finns på blocket köpte det innan 05 eller har dom YZ rör eller något?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
mm men med tanke på att dtr slutade tillverkas 05 så känner jag mig skeptisk till att dom har det... är det så att dom som finns på blocket köpte det innan 05 eller har dom YZ rör eller något?

Som sagt finns fortfarande artikelnummer på sidan åtminstone, jag hittade inget om att det var slut på dom. Så ring o hör eller skit i det...
Varför vara så på på YZ-rör innan du ens vet hur det ligger till med det som är gjort för DT?

Det är ju inte så att det är omöjligt att hitta avgasrör till en KTM 125 LC2, den slutade tillverkas 2000 och sålde inte så väl.

BTW så var det väl senast 06 DT såldes?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...