Vart kan man prova Shoei´s X-Spirit ?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Behöver hjälp nu, det är så att jag letar efter en ny hjälm ... har tänkt att köpa en i veckan, och det är så att jag har provat Shoei´s Z-One, och den satt som gjuten!

Men jag vill även prova deras nya modell X-Spirit, för dels gillar jag designen, och sedan är jag lite het på Norick-replikan.

Dock hittar jag ingenstans där man kan prova just den modellen.... det ska hellst vara i närheten, men jag vet att BikeCorner inte har dem för provning, och jag hörde med Carlbarks nu, och de har inte tagit hem dem för provning pga priset.

Har ni några tipps? Jag vet att AVA säljer dem, och antar att Bike Trollhättan har dem... men ska man behöva åka så långt för att prova, eller går det bra att prova en Z-One, och sedan köpa en X-Spirit pga att passformen är den samma? Det handlar ju om en del pengar som sagt...

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Z-one!

Köpte själv en z-one för några veckor sedan, ock kan bara säga att jag är kanonnöjd med den!!!!
Perfekt passform (för mitt huvud).
Vet dock inte om passformen är den samma på X-spirit.... :confused:
Kan bara varmt rekomendera Z-one!! :tummenupp :tummenupp

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
X-spirit testade jag för några veckor sen på nåt nytt ställe i sollentuna, minns inte vad det heter. Den satt som gjuten på min skalle, har aldrig förut testat en såpass skön hjälm.

Vet ju inte hur den fungerar i på motorcykeln, men det är troligen suverän där med. Tyvärr kostar den ju lite väl mycket :skrämd , annars hade jag köpt en snarast... Finns ju i svart, för runt 5500, men replicahjälmen är ju fiiin. :kär

Kanske inte hjälper dig i ditt beslut så speciellt mycket, det jag har skrivit ovan, men jag har dessutom provat Z-one och den satt också mycket bra på min skalle. Tyvärr var det ett par veckor emellan mina test, så jag kan inte direkt säga om dom är identiska i passform eller inte. Men relativt lika är dom iallafall, det vet jag. :fakta

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...