varv problem

Honda ns125r2

2-takt luktar gött !!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS125 R2
När jag kommer upp mot 5000 varv så blir den att blöddra lite (den vill liksom inte varva längre) men när man når ca 6000 varv så slutar det !! det är oftast när man fiskör alltså inte när man gasar hårt !! kan det kanske vara nått munstycke i förg som gör det t jag tror att jag har munstycken från ett 180cc big borekit (inte säker )

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
själv hade jag nått liknade fel på miton vid 7000 varv när avgasporen skulle rörasig så var det som stop ingenting hände man var tvungen att trixa med gasen lite för att komma över det sän var det lungt gick bra när jag hade stått still och vavade igenom växlarna odentligt ! vet faktist inte vad felet beror på !
får du reda på nått så säg till ! har lekt med nålen och fick det lite bättre men jag fick alldrig riktigt bort det ! :rolleyes:

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Hade ett liknande problem idag med hojen efter att man hade meckat. Hojen tvärdog efter 6k rpm!
Efter ett tag så kom jag fram till vad felet var, eftersom att jag skulle testa om den gick eller inte så körde jag ju utan kåpor vilket resulterade i att meckbyxorna med rejält raggarhäng satte för insugsröret till luftburken :p

EDIT: stvafle

Last edited:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
CayLe skrev:
Hade ett liknande problem idag med hojen efter att man hade meckat. Hojen tvärdog efter 6k rpm! E
fter ett tag så kom jag fram till vad felet, eftersom att jag skulle testa om den gick eller inte så körde jag utan kåpor vilket resulterade i att meckabyxorna med rejält raggarhäng satte för insugsröret till luftburken :p
Hahaha :p Nice CayLe

Honda ns125r2

2-takt luktar gött !!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS125 R2
micke85 skrev:
själv hade jag nått liknade fel på miton vid 7000 varv när avgasporen skulle rörasig så var det som stop ingenting hände man var tvungen att trixa med gasen lite för att komma över det sän var det lungt gick bra när jag hade stått still och vavade igenom växlarna odentligt ! vet faktist inte vad felet beror på !
får du reda på nått så säg till ! har lekt med nålen och fick det lite bättre men jag fick alldrig riktigt bort det ! :rolleyes:

Låter precis som mitt fel !! då är vi två om det då kan ju båda trixa lite prylar och sen se om det gör resultat !!

Poyjs

HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA NSR125 R
Honda ns125r2 skrev:
Låter precis som mitt fel !! då är vi två om det då kan ju båda trixa lite prylar och sen se om det gör resultat !!

Har du ställt om hur mycket bensin och luft den får.

Poyjs

HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA NSR125 R
SupraLemon skrev:
den kanske är strypt om den tappar effekt vid 5000 varv.....

Ja jo visst det kanske stämmer att den strypt

Man kan ställa in det på frg...( Förgasare)

Annars ärdet en konstig förgasare.

Honda ns125r2

2-takt luktar gött !!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS125 R2
Poyjs skrev:
Ja jo visst det kanske stämmer att den strypt

Man kan ställa in det på frg...( Förgasare)

Annars ärdet en konstig förgasare.

Ska köpa rätt munstycken till knasaren snart !! kan ju vara att den blir och knasa när den går från lågfarts till main...

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum