Nyy, de e roplem va!
Vad som skulle bli en nice efter jobbet repa blev istället 4h meckande med en Gerber.
Kör i en uppförsbacke, hojen dör. Vrider om till reservtanken,kommer kanske 500m, den dör igen.
Efter det så går det inte att varva över 3k.
Problemet som jag ser det är att lackeraren inte täckt för mynningen ner i tanken, så när jag öppna tanklocket har soppan käkat upp färgen och lämnat massa färggegga.
Fick av tanken, soppafiltret etc. Soppan flödar bra igenom där. Även soppapumpen. Luftfiltret å förgasarna ser bra ut.
Nu till frågan. Kan spridarna ha geggat ihop av all smörja?
Det som händer är att om man gasar järnet så toppar den kanske 4500 rpm, men sedan dör den. Jämn gas kan man ge upp till 2500 rpm.
Skumma var att när jag tog av ljuddämparen så varvar han kanske högst 7-8k .Sen dör.
Så jag fick höjja tomgången till 3k och sedan puttra hem i 30 km/h i 1 mil kanske.
Blev långt det här, hoppas nån orkar läsa.
Vad som skulle bli en nice efter jobbet repa blev istället 4h meckande med en Gerber.
Kör i en uppförsbacke, hojen dör. Vrider om till reservtanken,kommer kanske 500m, den dör igen.
Efter det så går det inte att varva över 3k.
Problemet som jag ser det är att lackeraren inte täckt för mynningen ner i tanken, så när jag öppna tanklocket har soppan käkat upp färgen och lämnat massa färggegga.
Fick av tanken, soppafiltret etc. Soppan flödar bra igenom där. Även soppapumpen. Luftfiltret å förgasarna ser bra ut.
Nu till frågan. Kan spridarna ha geggat ihop av all smörja?
Det som händer är att om man gasar järnet så toppar den kanske 4500 rpm, men sedan dör den. Jämn gas kan man ge upp till 2500 rpm.
Skumma var att när jag tog av ljuddämparen så varvar han kanske högst 7-8k .Sen dör.
Så jag fick höjja tomgången till 3k och sedan puttra hem i 30 km/h i 1 mil kanske.
Blev långt det här, hoppas nån orkar läsa.