varvmätare

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
jag försöker hitta någon varvmätare till planeten men har inte hittat någon som verkar bra.. någon som vet en mätare som passar till mito 00-
dom måste väll passa har ju samma motor som en mito :va

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Soulflylost skrev:
jag försöker hitta någon varvmätare till planeten men har inte hittat någon som verkar bra.. någon som vet en mätare som passar till mito 00-
dom måste väll passa har ju samma motor som en mito :va

Jag har ju en vanlig, elektronisk.
Var busenkel att koppla in. Jag kopplade först ett par kablar till tändningen så att varvräknaren startar när jag vrider på tändningen sen var det bara att vira en helt vanlig sladd runt tändkabeln. Funkar klockrent.

Kopplingsschema medföljde till hur man ska koppla in varvräknaren till tändningen.

Jag köpte min på Scooterattack.com
En moppesida. Ta vilket märke som hellst och vilken modell som hellst och leta sen efter "Electronics" eller nåt sånt.
Dom har ett par olika modeller, dock bara en med visare om jag minns rätt.

Kostade runt 1000kr, frakt inräknat. Finns billigare, och dyrare.

Edit: Dom varvräknarna är universal och min passar till allt upp till 8cyl. Finns en knapp som man väljer 2/4T och sen hur många cylindrar.

Soulflylost

Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
Svanen skrev:
Jag har ju en vanlig, elektronisk.
Var busenkel att koppla in. Jag kopplade först ett par kablar till tändningen så att varvräknaren startar när jag vrider på tändningen sen var det bara att vira en helt vanlig sladd runt tändkabeln. Funkar klockrent.

Kopplingsschema medföljde till hur man ska koppla in varvräknaren till tändningen.

Jag köpte min på Scooterattack.com
En moppesida. Ta vilket märke som hellst och vilken modell som hellst och leta sen efter "Electronics" eller nåt sånt.
Dom har ett par olika modeller, dock bara en med visare om jag minns rätt.

Kostade runt 1000kr, frakt inräknat. Finns billigare, och dyrare.

Edit: Dom varvräknarna är universal och min passar till allt upp till 8cyl. Finns en knapp som man väljer 2/4T och sen hur många cylindrar.

danke! :crash

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Soulflylost skrev:
kan du tyska?? :va

och vilken va de du valde jag funderar på koso ll :banana den va ju grymt fräck..

+ mc´n kommer som senast på fredag :D

Hehe jag har Koso ll.
Men det är lugnt!
Den funkar skitbra! Tempmätare och hela kitet.

Det enda som inte är som det ska är att när hojen står på tomgång så fladdrar nålen över hela tavlar typ. Men så fort man gasar till lite så är den stabil igen.
Om du letar i bild tråden så ligger det nog någon bild där min är monterad, annars kan jag nog fixa en någon dag.

Haha ser jag inte en bild på din hoj på fredag så blir det nödslakt på dig :7peta

Soulflylost

Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
Svanen skrev:
Hehe jag har Koso ll.
Men det är lugnt!
Den funkar skitbra! Tempmätare och hela kitet.

Det enda som inte är som det ska är att när hojen står på tomgång så fladdrar nålen över hela tavlar typ. Men så fort man gasar till lite så är den stabil igen.
Om du letar i bild tråden så ligger det nog någon bild där min är monterad, annars kan jag nog fixa en någon dag.

Haha ser jag inte en bild på din hoj på fredag så blir det nödslakt på dig :7peta

haha lätt att den va fräckast på sidan :p men funderar på om man kan skaffa en sån nyckel kontroll som man kan starta den med :yoparty en polare hade sån på sin 100cc vespa :D alarm o sånt med :p

jag lovar att ni ska få se bilder på fredag om inte lastbilen krockar eller farsan har gjort nåt allvarligt problem men i vilket fall så blir de nödslakt på farsan :mad: :4skrika :död

:rofl

Soulflylost

Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
går de inte att köpa en hel uppsättning analoga mätare :p universal grejer någon som vet de? :va med mätar tavla då...

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!