vatten i motorn HJÄLP 660

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
KTM 660 -04
tyckte den gick väldigt varmt:huvet
nån som ha haft samma problem.?troliga källor där vattnet kan ha kommit ifrån? kan ha nåt med kylan? den ha ståt ute när de ha regnat 1 månad sen drygt. ha ju kört 2 3 gånger efter den ståt ute. kan la inte tagit in sig genom avgasrörer?:va
va tro ni????

Last edited:

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
KTM 660 -04
jag hade gjort en ventiljustering innan så kan det va dom pakningarna? lr kan jag ha ventiljusterat så galet att de ha kommit mycket bensin i motorn?? :S

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Gasgas EC300 05
Kommer det in i motoroljan är det antagligen packningen bak vattenpumpen, den brukar vara bojen i det läget. Annars om det är i förbränningsutrymmet, har det antagligen något med toppen att göra!

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
KTM 660 -04
Kommer det in i motoroljan är det antagligen packningen bak vattenpumpen, den brukar vara bojen i det läget. Annars om det är i förbränningsutrymmet, har det antagligen något med toppen att göra!

menar du o-ringarna lr packningen inne i själv pumpen. hitta inte packningen till dom där inne i sprängskissen. köpa helt ny pump:confused:

Akra-Linkan

Intendent
Gick med
20 May 2003
Hoj
KTM 625 SXC, TL1000S
Hej!

Vet du om det är vatten eller bensin? Det borde lukta en del om det är bensin och vattnet brukar inte blanda sig så bra med olja. Jag skulle gissa på att förgasaren har flödat. Flottören kan hänga sig eller vara feljusterad så det rinner in bensin i insuget och som sen rinner ner i motorn via kolven/ringarna.

//Linkan

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
KTM 660 -04
Hej!

Vet du om det är vatten eller bensin? Det borde lukta en del om det är bensin och vattnet brukar inte blanda sig så bra med olja. Jag skulle gissa på att förgasaren har flödat. Flottören kan hänga sig eller vara feljusterad så det rinner in bensin i insuget och som sen rinner ner i motorn via kolven/ringarna.

//Linkan

ja oljan lukta mycket bensin men det är nog för jag ha chokat mycket. men det som rinner ut mellan avgasröret och motorn är vatten när jag kickar. lukta inte bensin jallfall

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln