asskicker89
Ny medlem
Så som rubriken lyder har jag fått vatten i motoroljan på min sxv. Har hört att tidigare modeller har haft samma problem(2006,2007?) men som nu skulle vara åtgärdat? Hojen har gått ca 250 mil i lungt tempo alltså inte speciellt hårt körd. Problemen började när jag lämnade in hojen hos powerbike i stockholm som sa att dom skulle fixa det och att det skulle gå på garantin. Tiden gick och gick och jag fick höra att det var svårt att få tag i reservdelar och det var därför det tog sådan tid. Sen sa dom att harley skulle ta över för aprilia i sverige efter nyår och att allt skulle lösa sig då. Det blev inte bättre när harley väl tog över ca 7månader efter att jag lämnat in den. och i mars gick powerbike i konkurs. Powerbike ville då inte ta ansvar längre för hojen så jag fick lov att hämta den och köra den till starol racing i enköping ist. Starol vill nu ha 20000:- för att laga hojen vilket jag inte har...
Min fråga är alltså vad som hände med de äldre modellerna som hade samma problem? Och är detta något som borde gå att få på någon garanti av något slag?
I nuläget ska jag höra av mig till harleys garanti ansvarig för att se vad han har att säga om det hela.
Min fråga är alltså vad som hände med de äldre modellerna som hade samma problem? Och är detta något som borde gå att få på någon garanti av något slag?
I nuläget ska jag höra av mig till harleys garanti ansvarig för att se vad han har att säga om det hela.