Veckans klant!!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Så har man lyckats IGEN..som vanligt, samma fadäs varje år :(

Bara jag som försökt dra en repa med skivbromslåset i ??

Slutade iaf med dunder & brak i backen, & hur jag sedan lyckades få en fläskläpp på köpet....det kan ni ju fundera på :3freak

Förhoppningsvis har jag gjort bort min del nu, så man slipper leda klantligan när säsongen e slut.

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Ullis skrev:

Slutade iaf med dunder & brak i backen, & hur jag sedan lyckades få en fläskläpp på köpet....det kan ni ju fundera på :3freak

Förhoppningsvis har jag gjort bort min del nu, så man slipper leda klantligan när säsongen e slut.

Ouch!!
Det där lät ju inget kul alls :(
Hoppas att hojen klara sig någorlunda helskinnad, du klarade ju dig med en fläskläpp :gnissla

Jag har oxå provat den varianten även om det var många år sen, det gör ont...

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Lotta ----> :pannkyss <----Ullis

Stressad för att hinna hem och äta innan lill rund turen idag, så kan sådant hända. :)

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Oj vad jag fnissade när du förklarade vid pumpen hur det hade gått till. Visst är det tråkigt att repa hojen, men på det sättet och inlevelsen du hade när du berättade det på så kunde jag inte annat än skratta. Sorry. :pannkyss

Last edited:

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Stackars dig, jag vet hur det går till.
Har själv haft bråttom iväg ett antal ggr. :näsblod Kan visa små märken på höger bromsskiva nån gång.
Det är ett elände att låsen även stoppar ägaren/ägarinnan till hojen :tummenner

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Välkommen till klubben!
Det e ju så billigt med nya skivor med ju=(

Tappade bromsoket igår på väg till usala :näsblod :3freak
Men det gick ju o köra ändå!
Tack affe för hjälpen!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Ullis skrev:

Du är inte ensam
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=9389

ReDan

&#59416;&#8721;&#8730; I L&#59416;
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Vad trisst! Så klantigt av dig ; )

(Nu hoppas jag bara att inte jag gör samma sak så jag får äta upp detta utalande ; )

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Ullis skrev:

Vilken otur, typiskt när man är stressad och och sugen på att åka.
Jag brukar alltid sätta låset så nära framgaffeln som möjligt, då hinner inte hjulet snurra ett helt varv då tar det stopp direkt.

Gabor

Guest
pinsamt...

...om man tar fel mc i garaget och blir stoppad av polisen.....

tur att ägaren hade skattat och besiktat innan i alla fall...

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
De flesta gör det där misstaget förr eller senare. Jag hade tur att inte ramla när det tog stopp för mig.

Tänkte bygga vidare på lite tips för att undvika det i framtiden. Hasse L har redan börjat med ett bra. Ett annat är att ställa hojen så att man måste backa eller svänga tvärt när man ska ha fram den så man inte kan köra iväg i full fart och slå tvärstopp efter en halvmeter. Om ditt lås inte redan är mer eller mindre självlysande så se till att spraya det med någon knallgul färg så det lyser om det så man ser att det sitter där och blir påmind.

Det är ju oftast inte utanför sitt eget hem där man alltid har hojen man gör det där misstaget. Där har man oftast en rutin och kommer ihåg att ta bort låset. Problemet brukar oftast uppstå när man tex har parkerat en kort stund utanför en affär eller liknande och är lite stressad. Speciellt om man oftast inte sätter i skivbromslåset och sen helt plötsligt väljer att göra det vid något enstaka tillfälle.

Hoppas ingen behöver byta bromsskiva pga glömt lås den här säsongen, finns bättre att lägga slantarna på.

Hasse L skrev:
Vilken otur, typiskt när man är stressad och och sugen på att åka.
Jag brukar alltid sätta låset så nära framgaffeln som möjligt, då hinner inte hjulet snurra ett helt varv då tar det stopp direkt.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Kreuger skrev:
De flesta gör det där misstaget förr eller senare. Jag hade tur att inte ramla när det tog stopp för mig.]

Jag ramlade inte, det var bara hojen....första gången. Så, den där fläskläppen kom till på annat sätt, det finns att läsa i på tråden "pinsammaste mc-missstaget" eller nåt.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Och jag hoppas på att mitt X-ena lås ska rädda mig från liknande upplevelser.

Oldman

Guest
Hmmmm

Ullis skrev:

Ullis!! Inte nu igen hehe :lol Ha de :tomten

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Ullis skrev:

Vart fick du fläskläpp? :lol var det när du slog i nedre partiet på kroppen i tanken :lol :arsele :tuttar

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...