Vegetarisk mat i LKPG? (Restaurang)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tjenare, tänkte bjuda syster som är på besök på restaurang imorgon, men flickan är vegetarian, är du?

Isf kanske du vet om någon bra restaurang i lkpg med god vegetarisk OCH animalisk mat.

Tjo!

Är vegetarian, men de gånger jag varit i LKPG har jag mest ätit på Marmaris eller Max :D

Gå till nått schysst Thaiställe, de brukar kunna göra alla rätter med Tofu.

Sushi är ett alternativ då sushi inte automatiskt innebär fisk.

Sushi är det karakteristiska riset! :mattias

Tack för tipset, syrran föreslog thairestaurang själv så det blir kanske det, undrar bara om det finns nått ställe som är känt för att ha bra veggomat :)

stoffer skrev:
Tjenare, tänkte bjuda syster som är på besök på restaurang imorgon, men flickan är vegetarian, är du?

Isf kanske du vet om någon bra restaurang i lkpg med god vegetarisk OCH animalisk mat.

Tjo!

Varför inte imponera med dina grymma matlagnings-kunskaper...

Dra ner till Hemköp och köp ett paket nudlar till henne o en grillad kyckling till dig själv...

Ett seriösare alternativ är " Sol & Ris " på Östgötagatan.. Mycket Gott... Mycket Billigt... Men glöm ej att boka då det alltid är fullt... :tummenupp

Behöver inte imponera på syster, hon vet redan att jag är bäst! :tummenupp :rolleyes:

Vad är Sol&Ris mer specifikt för ställe, restaurang eller snabbmat, vad för typ?

Wasabi sushi har vidunderlig vegetarisk sushi (för att inte nämna riktig).

Den nya indiska restaurangen Yogi (en av gatorna ut från Ågatan bort från torget, tror den vid gula huset) borde ha vegmat. Riktigt gott indiskt käk har de!

Julies är bra om än lite mer lunchrestaurang.

Djingis Khan har väl rätt mycket veg också? Vietnamesiskt, det har jag tänkt mig prova vid tillfälle.

Vegalternativen på vanliga restauranger brukar vara duktigt trista anrättningar...

Lycka till och se upp på vägarna! Går rykten om att det vinglar omkring motorcyklister som nyutflugna fågelungar... ;)

ft skrev:
Wasabi sushi har vidunderlig vegetarisk sushi (för att inte nämna riktig).

Den nya indiska restaurangen Yogi (en av gatorna ut från Ågatan bort från torget, tror den vid gula huset) borde ha vegmat. Riktigt gott indiskt käk har de!

Julies är bra om än lite mer lunchrestaurang.

Djingis Khan har väl rätt mycket veg också? Vietnamesiskt, det har jag tänkt mig prova vid tillfälle.

Vegalternativen på vanliga restauranger brukar vara duktigt trista anrättningar...

Lycka till och se upp på vägarna! Går rykten om att det vinglar omkring motorcyklister som nyutflugna fågelungar... ;)
Sushi lät gött, men var ligger Wasabi? Hittar den inte på Gulasidorna?

stoffer skrev:
Sushi lät gött, men var ligger Wasabi? Hittar den inte på Gulasidorna?

Lättare att hitta till får man leta efter. Stora torget, bussgatan och den anskrämliga statyn. Vänd nyllet mot Stångån och spatsera gatan ner halvannat kvarter och på vänster sida skola restaurang Wasabi uppenbara sig. Trillar du i Stångån har du gått för långt. Förtäljer ljudet av skrikande bromsar att du vandrat ut på S:t Larsgatan har du gått mindre för långt, men likväl för långt.

Kort sagt, Storgatan kvarteret närmast S:t Larsgatan uppåt mot Stortorget på höger sida. :)

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa