Vem är Kung i roadracing?

Vem är kungen i roadracing?

• Antal röstningar
    0

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Nu handlar det inte om segrar utan om totalintrycket:

- körstil
- utstrålning
- personlighet
- jävlar anamma

jag har landat några favoriter från MotoGP och WSB.
Vem är "kungen"?

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
När jag tänker på MotoGp och liknande ser jag bara en bild framför mig. Det var när Rossi på träningen (tror det var Brasilien, är inte jätte insatt) körde med ett ganska brett ställ i en vänster böj och i slutet lägger på mer effekt så att det tom börjar ryka utav däcket och hojen går upp på bak hjulet!!!
Det är bara ren respekt alltihop. Jag ----> :Bugar :squid <------ Rossi
Ingen som har det klippet?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bebbe skrev:
När jag tänker på MotoGp och liknande ser jag bara en bild framför mig. Det var när Rossi på träningen (tror det var Brasilien, är inte jätte insatt) körde med ett ganska brett ställ i en vänster böj och i slutet lägger på mer effekt så att det tom börjar ryka utav däcket och hojen går upp på bak hjulet!!!
Det är bara ren respekt alltihop. Jag ----> :Bugar :squid <------ Rossi
Ingen som har det klippet?

Nä, man blir ganska "immun" mot de andras sladdande när man sett Garry......

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Röstade på Bayliss eftersom han är mer karismatisk än McCoy. Dessutom kan han verkligen köra skiten ur en hoj vilket inte minst hans år i SBK bevisade. Det kränger och vobblar plus att det gnistrar så fint om hans skor!

Fast McCoy kör ju jävligt fett.

Bifogat

• McCoy Jereztest.jpg
    McCoy Jereztest.jpg
    49 KB · Visningar: 88

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Konstigt att Rossi röstades som Kung, även av mig :rolleyes: Men det är ju nått speciellt med den där Rossi...

En gång tyckte jag dock McCoy körde najsigt å tävlade så gott han kunde me sina sladdar in o ut ur kurvorna på sin 500a

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Det blev Rossi.

Anledningen är att han är den av dagens aktiva som formligen utstrålar kompetens på banan. När han är på banan så syns det att han är snabb. Hans så kallade skämt drar dock ner helhetsintrycket något för mig, men väl på banan så är han bäst.

För några år sedan hade jag nog röstat på Doohan istället.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Relapse skrev:
Det blev Rossi.

Anledningen är att han är den av dagens aktiva som formligen utstrålar kompetens på banan. När han är på banan så syns det att han är snabb. Hans så kallade skämt drar dock ner helhetsintrycket något för mig, men väl på banan så är han bäst.

För några år sedan hade jag nog röstat på Doohan istället.

Jag vet Doohan var grym under sin tid men man kan ta 97 när Doohan vann det mesta. Om denna fråga skulle komma upp då så skulle jag sagt Rossi för han gjorde saker i 125 som bara han kan. Och 98a när Rossi var rookie i 250 bevisade han vem som var kung av rr. Doohan vann det mesta i 500a även det året men ändå kungen av rr är Rossi. kungen av powersliding må vara mCcoy men detta är roadracing där först i mål räknas och inte snyggast sladdar även om man får gåshud av ovanstende bilder :blah

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Läser man pollen så handlade den inte om flest segrar iåförsig utan vem som var kung i fråga om körstil/karaktär etc. :)

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
kiko skrev:
Läser man pollen så handlade den inte om flest segrar iåförsig utan vem som var kung i fråga om körstil/karaktär etc. :)

jag vet Rossi vinner även där det börjar bli tjatigt det här hoppas han kör f1 nästa år.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
R2 skrev:

Japp, kanske det finns de som är/var bättre, men en förare med den attityd, körglädje, galenskap och utstrålning som Kevin hade som aktiv gör honom till sinnebilden för den coolaste föraren i modern tid.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...