Vem köper en sånhär bil?

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Satt och slöklickade lite på blocket och sökte på skoj på lite udda märken. Bland annat dök det upp en skapelse som heter 'Ssang Yong Rodius'.
Utseendemässigt är den ett riktigt missfoster och man undrar, vem fan köper en sånhär bil?

290000kr kostar missfostret och då får man om man ska va positiv en (förhoppningsvis) rätt rymlig bil. Man kan också gotta sig åt att man minsann inte köpt nåt skrytmärke.

Men ändå...vem köper...skammen av att åka runt i den måste väl ungefär vara lika hög som värdeminskningen så nån vidare bra ekonomisk affär kan det väl inte heller va.

Jag kanske har för små problem i mitt liv som funderar på det här men ändå...

Här finns en på annons om ni vill bekanta er närmare: http://www.blocket.se/vi/9615244.htm?ca=2_s

Bifogat

• 2528009002.jpg
    2528009002.jpg
    42.4 KB · Visningar: 46
  • 2536532321.jpg
    2536532321.jpg
    43.3 KB · Visningar: 42

Blackwelder

Livsnjutare
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Honda CB1300 SA -06
Jag håller med om att dina livsproblem är små!
Det är ju trevligt!
Bilen är en styggelse,nästan lika ful som min 740!:)

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Blackwelder skrev:
2516044 Håller med om att bilen är en styggelse,nästan lika ful som min 740!:)

Det som är faschinerande är ju att nån ska va villig att betala nästan 300000kr för styggelsen. Vill man ha nåt i samma segment så måste väl en XC90 för samma pris vara en bra nog mycket bättre bil (det blir en 04 för dom pengarna). Skulle man välja fritt så är det också samma peng som tex en Porsche 996 -99.

Bifogat

• 8459777024.jpg
    8459777024.jpg
    64.4 KB · Visningar: 50

Blackwelder

Livsnjutare
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Honda CB1300 SA -06
cbjorkman skrev:
2516079 Det som är faschinerande är ju att nån ska va villig att betala nästan 300000kr för styggelsen. Vill man ha nåt i samma segment så måste väl en XC90 för samma pris vara en bra nog mycket bättre bil (det blir en 04 för dom pengarna). Skulle man välja fritt så är det också samma peng som tex en Porsche 996 -99.

Vill du vara med i kategorin:ATT FÅ MEDLIDANDE BLICKAR har du här fler ex.
:D

http://www.multiart.nu/fulabilar/suv.html

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
Porsche_Cayenne.gif

"Porsche Cayenne

Som en lungsjuk och neurosedynskadad valross med långt framskriden skörbjugg - på hjul. Detta är utan konkurrens den absolut fulaste bil Porsche någonsin byggt. Porsche vill sälja fler bilar i U.S.A., och prostituerar sig skamlöst och korrumperat med hjälp av denna groteska bastard, för en handfull dollar. Detta borde vara långt under det anrika företagets värdighet. Låt oss hoppas att Porsches ledning besinnar sig och suddar ut detta misstag snarast möjligt."

men om jag fick en skulle jag nog stå ut med den ett tag iaf

Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
MacMarine skrev:
2516846
Porsche_Cayenne.gif

"Porsche Cayenne

Som en lungsjuk och neurosedynskadad valross med långt framskriden skörbjugg - på hjul. Detta är utan konkurrens den absolut fulaste bil Porsche någonsin byggt. Porsche vill sälja fler bilar i U.S.A., och prostituerar sig skamlöst och korrumperat med hjälp av denna groteska bastard, för en handfull dollar. Detta borde vara långt under det anrika företagets värdighet. Låt oss hoppas att Porsches ledning besinnar sig och suddar ut detta misstag snarast möjligt."

men om jag fick en skulle jag nog stå ut med den ett tag iaf

men sån fåpr du inte för 290000kr....
http://www.blocket.se/vi/9539812.htm?ca=2_s
är den billigaste på blocket.....
419 kostar den....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ssang Yong är faktiskt riktigt bra koreabilar, Musson har ju mercedes drivlina vilket borgar för att man kan klämma ur dom en massa mil.
Dessutom är dom riktiga slitvargar, lastar mycket, drar gärna tungt och tar sig fram hyfsat i terränglådan.

Men snygga, det är dom inte.

Min favorit är annars Steyr Puch (Mercedes) Geländewagen, inte formgiven för fem öre, bara brutal enkel funktion.
EN sån VILL jag ha, jag skiter i utseendet....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...