vem säljer Alpinestars i sverige??

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Hej på er.
har det senaste halvåret letat efter någon som säljer Alpinestars produkter i sverige,
och det har inte vart lätt.
någon som vet om det äns finns en åteförsäljare för märket i sverige?
i dom butiker jag besökt, är svaret att dom inte säljer märket längre...
:va

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Verkar konstigt!? Fan, dom flesta MC handlarna i Schweden säljer väl A-stars?

Om inte annat så VET jag att Claessons i Bromölla gör det. Och dom skickar på postorder om det skulle vara så. Men du bor ju i Tokholm, (eller har jag misstolkat det helt?) nån jävel där borde väl kränga Alpinestars?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Alpinestars bytte generalagent i Sverige i höstas, och sen dess är det i princip ingen som säljer Alpinestars längre.

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Verkar konstigt!? Fan, dom flesta MC handlarna i Schweden säljer väl A-stars?

Om inte annat så VET jag att Claessons i Bromölla gör det. Och dom skickar på postorder om det skulle vara så. Men du bor ju i Tokholm, (eller har jag misstolkat det helt?) nån jävel där borde väl kränga Alpinestars?

tokholm it is :)
ja, borde vara ett av dom större märkena
men nae, inte hittat nått här.
ska kolla direct

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
I stort sett alla här nere saluför Alpinestars. Så det är ju minst konstigt att det inte finns i ståkkhålm :va

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Alpinestars bytte generalagent i Sverige i höstas, och sen dess är det i princip ingen som säljer Alpinestars längre.

...som faan?

Verkar knepigt med tanke på A-stars rykte osv. Alltså att dom är STORA i mc världen. Man tycker att mc handlare borde knycka åt sig återförsäljar rocken fort som fan...

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Om du orkar åka till Uppsala så säljer lelles Alpinestars produkter, kika in hemsidan ;)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
...som faan?

Verkar knepigt med tanke på A-stars rykte osv. Alltså att dom är STORA i mc världen. Man tycker att mc handlare borde knycka åt sig återförsäljar rocken fort som fan...

Som allat annat så är det "politik" som styr. Man kan ana att de stora butikerna utövar påtryckningar på generalagenterna för att kunna hålla vad som i praktiken blir en monopolställning på ett varumärke i sin region. Mindre handlare som tidigare sålde Alpinestars förvägras numera den möjligheten helt utan motivering.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hmmm.... Cosa Nostra på mc handlar nivå. Det gillar vi INTE!

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
DinMC i Rotebro hade en del Alpinestars när jag var där för ett par veckor sedan. Förvisso höll de på att bygga om butiken och hade rea på utrustning.

Odie

Ska bara...
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Gsxr 1000 -03 White edition + 600cc leksak
Garage24 dvs Jofrab säljer Alpinestars...

Salle1428

Gick med
11 Dec 2005
Hoj
Ducati 999
AVA MC har det mesta om du vill prova storlekar etc, handla kan du göra på nätet t.ex www.mlol.de :tummenupp
Hej på er.
har det senaste halvåret letat efter någon som säljer Alpinestars produkter i sverige,
och det har inte vart lätt.
någon som vet om det äns finns en åteförsäljare för märket i sverige?
i dom butiker jag besökt, är svaret att dom inte säljer märket längre...
:va

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Som tidigare sagts så är garage24 numera generalagent.Gå in på deras sida så kan du hitta återförsäljare i din närhet... Annars kan du kolla mcdelen om du vill beställa på nätet men inom sverige, riktigt schyssta och bra på service.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Himla glad att jag fick köpa mitt Alpinestars Flattrack-ställ av dig och Roller innan detta beslut. Det var ju du Mattias som tipsade mig och fixade allt. Hade aldrig hänt på en "stor butik". A-starts jacka, brallor och skor för under niotusen dessutom.:Bugar

Beklagar verkligen om ni blivit av med möjligheten att sälja A-stars. :(
Som gammal sjöman vill jag helst handla i hamnkvarteren.

Bifogat

• IMG_0608.JPG
    IMG_0608.JPG
    79.6 KB · Visningar: 125
  • IMG_0609.JPG
    IMG_0609.JPG
    83.8 KB · Visningar: 133
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag vet inte så noga men på LELLES I Uppsala fanns det åtmintående
skinnställ-Alpinestars i början av Januari.

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
a-stars produkter.. Om du tänker på annars div än skinnställ så har ridestore.se lite hoodies etc.. Själv vart ute efter deras kläder då jag tycker de gör grymt snygga och stilrena streetkläder..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati