Vem servar Öhlins ?

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Vem gör ett BRA jobb?
Det är tydligen inte så många som servar gaffelben, och att skicka dom till AVA och den engelska meken som beskrivits tidigare här på sporthoj törs jag inte göra.

Thanks in advance !

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Gixxer 1000 skrev:
Vem gör ett BRA jobb?
Det är tydligen inte så många som servar gaffelben, och att skicka dom till AVA och den engelska meken som beskrivits tidigare här på sporthoj törs jag inte göra.

Thanks in advance !

Jag lämnade in mina grejer i Västerås förra vintern men jag kommer inte på vad affären heter. Rätt stor affär i alla fall som sålde på gathoj och cross. Affären låg i nåt industriområde, lite norr om E18 som jag kommer i håg det.

Bra jobb? Hmmm...jag tror det :) Jag har iofs haft problem med att få gaffeln att jobba hela fjädringsvägen sen jag hade mina servade där. Någon tipsade mig då om att ofta fylls det på för mycket olja i benen vid service. Som jag förstår det så rekar Öhlins en viss oljemängd men dom flesta som racar har tydligen mindre olja i benen än så.

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Det var MB-racing och dom är erkänt duktiga på cross, tyvärr har dom inte det verktyget som krävs för att ta isär mina gaffelben,
därav min fråga.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Gixxer 1000 skrev:
Det var MB-racing och dom är erkänt duktiga på cross, tyvärr har dom inte det verktyget som krävs för att ta isär mina gaffelben,
därav min fråga.

Skumt, för dom tog ju mina. Men det kanske var därför jag hade problem då...om dom nu inte har det där verktyget :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0