Vem tog hojen till jobbet idag?

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Yes! Äntligen! Köpte min hoj i tisdags och har bara gått och väntat på att temperaturen ska krypa över det förb*****e nollstrecket så att man inte riskerar permanenta frostskador bara för att man vill åka kungligt till jobbet. I dag hörde vädergudarna tydligen min bön eftersom jag hade 6+ i morse. Gissa om jag har längtat efter denna stund...
Sitter nu med ett fånigt flin i nyllet och kan inte riktigt komma mig för med att börja jobba än :banana

Det blir en bra dag i dag eftersom jag måste köra hem oxå. Har aldrig längtat så mycket från jobbet som nu kan jag meddela. :hej

Firebolt

Blinkar för omkörning
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Buell XB9R Firebolt
När jag åkte till jobbet så var det rätt halkigt på vägen... kul, men inte läge att åka hoj... Men nu e det 8,5 grader här i V-ås, så en tur på hojen efter jobbet
ska jag nog försöka mig på. Har ju inte åkt på minst en månad...

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
sprang till bussen i morse.blev extra varm av löpningen.. fattade inte varför, frågade tjejen om hon kollade temperaturen innan vi gick.... +4!!!!!! :eek:
varför sa hon inget :confused: :fatta! .. fan fan fan fan fan fan fan. hade juh kunnat ta hojjen!!!! :hördu
hatar den där jävla tattar komunal trafiken! :kulspruta :kulspruta

Firebolt

Blinkar för omkörning
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Buell XB9R Firebolt
+4 är lite för kallt för att jag ska sätta mig på hojen. Iallafall när jag börjar 05.30... Då e jag inte tillräckligt vaken för å köra hoj ändå :3freak

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Firebolt skrev:
+4 är lite för kallt för att jag ska sätta mig på hojen. Iallafall när jag börjar 05.30... Då e jag inte tillräckligt vaken för å köra hoj ändå :3freak

haha . kör med visiret öppe ett tag! då vaknar du garanterat

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Hmm.. tänkte ta hojen imorse, men vaknade med ryggskott, så de var bara glömma eftersom jag förmodligen måste knuffa igång den.... :rolleyes:

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Firebolt skrev:

My God! Vid 4+ öppnar sig himmelriket för mig. För min del räcker det med att det ligger över nollan så blir det åka av :squid Btw så körde jag med visiret öppet hela vägen från Täby till Haninge. Varmt & skönt :)

Firebolt

Blinkar för omkörning
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Buell XB9R Firebolt
Köra med visiret uppe? I fyra plus? :eek: Jag vet inte om jag e känslig, men åka med visiret upp kan man ju knappt åka med på sommarn... tårarna sprutar och det ser ut som man åker runt å gråter :crash så kan man ju inte ha det...

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Firebolt skrev:
Köra med visiret uppe? I fyra plus? :eek: Jag vet inte om jag e känslig, men åka med visiret upp kan man ju knappt åka med på sommarn... tårarna sprutar och det ser ut som man åker runt å gråter :crash så kan man ju inte ha det...

Heh heh heh. Du är känslig och jag är MAN :)
Skämt å sido, jag har glasögon så det gör väl sitt till för att man inte ska avlida.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Klart man tog hojen! Lite jobbigt bara att kombinera regn, crosshjälm och smink...
Värre blir det dock när termometern sjunker. Fasiken att jag sålde min intergralhjälm. Fast man e inte lika cool med en sådan, på en enduro....:)

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
exiteme skrev:
Klart man tog hojen! Lite jobbigt bara att kombinera regn, crosshjälm och smink...
Värre blir det dock när termometern sjunker. Fasiken att jag sålde min intergralhjälm. Fast man e inte lika cool med en sådan, på en enduro....:)

kör man motard/enduro så ser det cooolare ut med integralhjälm och svartvisir :crash speciellt om snuten är efter en :banana

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Två hojar och båda är isärplockade... :rolleyes: men annars hade jag åkt tvåhjuling till jobbet varenda dag. Om någon månad så!

Firebolt

Blinkar för omkörning
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Buell XB9R Firebolt
Fasen också! Jag hade ju tänkt att ta en sväng i det fina kyliga höstvädret (vilket jag tycker är jätte härligt, speciellt med öppet visir) :rolleyes: men nu ska jag istället ut och övningsköra med lastbil. Va synd, att sitta i en varm lastbil istället för att åka hoj en sån fin höstdag....

:1pajas

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
hmm ta hojjen till jobbet...njaa.. vi tillbringade gårdagen på jobbet med att skotta snö...
:rolleyes:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag har åkt RGV250 sen i söndags. Den hjulbasen och halka gör att det blir lite speciellt. Man får iallafall läge att öva sladdar a lá McCoy. :rofl

förlåt Watson... jag är alltid snäll mot svarten... :rolleyes:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
åker moppe till jobbet varje dag.. räknas det.. jag åker fan i full snöstorm om det ska vara så...
kan ju tillägga att det är en Fram King från 50-60 talet nångång....

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy