Vem vart och vilken plats tog du?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
För att få lite ordning på alla här kan ni väl skriva vilken placering ni tog på A-torp. Gärna en lite komentar hur ni själva upplevde det hela och förhoppnigar för framtiden.

Björn E No:4 DNS

Fortfarande brutet nyckelben försöker följa med här så gått det går.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
#35 som kom in på en snöplig 16:e plats efter att ha kvalat in på 13:e.

Som vanligt tappar jag 3-5 placeringar i första böj (måste bli tuffare :huvet ), men plockar några på rakan. Kör upp mig några placeringar då jag får tokbromsa efter rakan för att inte köra in i framförvarande och lyckas precis klara böjen, men tappar 5 placeringar. Plockar tillbaka några och sen är det 2-3 gulflaggor på banan och det finns inte nån större chans att köra om fler tyvärr.

Jävligt missnöjd, men siktar på en topp 10 på Falken istället.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
#71 DNS! För dyr tävling IMHO.

Jag kommer till falken å tourar fram. Hur fort ska man köra på falken med den nya sträckningen?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
eus skrev:
#71 DNS! För dyr tävling IMHO.

Jag kommer till falken å tourar fram. Hur fort ska man köra på falken med den nya sträckningen?
48 i torrt så är du på pallen :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
#69 kom i mål på en 20:e plats. Kände mig mest lagom långsam och feg hela helgen men det lossnade lite under warmupen och framförallt racet.

Är ganska nöjd med resultatet då det var första gången på Anderstorp och andra gången på Yamman. Framtiden tänker jag inte sia om, men om min önskan slår in så sitter det snart en välbehövlig styrdämpare på hojen och någonanmäler mig till en kurs som heter "sluta fega omedelbart"!

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Manne skrev:

Vill minnas att Christer Miniin satte banrekord på den nya sträckningen med 48:eek:r på Falkenberg under ERF:et. Så 49:eek:r borde räcka till en pallplats i R600 tror jag.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Magnus skrev:
Vill minnas att Christer Miniin satte banrekord på den nya sträckningen med 48:eek:r på Falkenberg under ERF:et. Så 49:eek:r borde räcka till en pallplats i R600 tror jag.
Men du stod ju pallen på b-racet, hur fort gick det då? :)

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Magnus skrev:

Då är jag med, alldeles för knepig meningsbyggnad för att jag skulle fatta innan med min reptilhjärna....

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
Henrik #49 kom 10:a.....

Jag har redan luftat mina känslor för startsignalen i annan tråd :gnissla

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
#30 Kvalade ok i 1:a med en 6:e tid, började pilla på fjädringen inför andra, skulle jag inte gjort, in i depån igen och ställ tillbaka och ut.....och gulflagg resten av kvalet så då kändes det inte som någon ide att försöka det där lilla extra. Ner till 14:e startplats. Sen var det dags för race! Jag gapade och skällde på mig själv innanför hjälmen så jag vart riktigt hes efteråt, men det hjälpte, imål på en 5:e plats. Falkenberg here I come! :yoparty

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
#58 kvalar in på 5:plats med en helt orginal r6-00 (förutom sliponet)
Jävligt nöjd med kvaltiden så kraschar jag givetvis på warm upen.
Men Andreas( da weasel) och Macke och alla deras kompisar hjälper mig o sätta ihopå hojen till racet.

Kör racet med ont i fot och höger hand. Plus att jag var allmänt mörbultad.

Lyckas komma in på en 13:e plats som jag är jävligt nöjd med. Med tanke på omständigheterna.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Magnus skrev:
51,2 nånting, men det skall ju givetvis putsas lite :)
Hohoo, jag var på falken igår å körde fredagsträningen.
Det var dom dyraste varv på bana i mitt liv tror jag.
Jag hann köra ett riktigt pass, sen pass Nr 2 efter 2 varv så var det någon som sprutade ut olja på banan, Rödflagg. Ut igen efter lite väntan på inspektion av banan, hinner nog 2-3 varv rödflagg igen. Någon stackare som kraschat inget mer åka det passet.

Eftersom det var 2 gatgrupper och 2 licensgrupper och jag var tvungen att avvika lite tidigare, så blev det 45 minuter väntan 15 minuter körning, 45 minuter väntan, 5? minuter effektiv tid. Sammanlagt blev det nog säkert mellan 15-20 varv! Ja jevlar...

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
eus skrev:
Hohoo, jag var på falken igår å körde fredagsträningen.
Det var dom dyraste varv på bana i mitt liv tror jag.
Jag hann köra ett riktigt pass, sen pass Nr 2 efter 2 varv så var det någon som sprutade ut olja på banan, Rödflagg. Ut igen efter lite väntan på inspektion av banan, hinner nog 2-3 varv rödflagg igen. Någon stackare som kraschat inget mer åka det passet.

Eftersom det var 2 gatgrupper och 2 licensgrupper och jag var tvungen att avvika lite tidigare, så blev det 45 minuter väntan 15 minuter körning, 45 minuter väntan, 5? minuter effektiv tid. Sammanlagt blev det nog säkert mellan 15-20 varv! Ja jevlar...

Tur att man inte åkte ner då. Hur fort gick det då?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Magnus skrev:
Tur att man inte åkte ner då. Hur fort gick det då?

Anders Lilja verkade ha kört snabbast på träningen med 47:9.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum