Vem vinner 250R?

Vem vinner SM i 250R?

• Antal röstningar
    0

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det ser ut att bli en riktigt spännande och stenhård säsong i 250R. Många snabba förare och massor av snabba hojar.

Så vem tror ni vinner SM-titeln?

Personligen så har jag svårt att välja, beror delvis på att jag inte vet hur SM/EM krockar med varandra men jag har tre som jag tror/hoppas kan ta det.

Andreas Mårtensson - snabb och med ännu mer erfarenhet så ger han nog lägst odds om inte EM tar för stor plats.
Anders Kihlander - på en riktigt snabb hoj är det dags för "proffessorn" att visa var skåpet ska stå.
Eric Sjöström - en riktig talang som kan gå långt. Med Freddes snabba 03 i garaget så ser det ljust ut.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Kom igen och motivera era svar nu. Gillar när man röstar på sig själv! :tummenupp
Mårtensson verkade jämnast förra året. Med rejäla resurser och en av fältets snabbaste hojar tror jag inte att någon rår på honom när poängen ska summeras. Flera kommer nog att utmana honom och prestera jämngoda varvtider. Men de kommer inte hålla sig på hjulen och klara sig från maskinfel lika bra.

Motfråga: vem blir bästa "hobbyåkare" i 250?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tycker det ska bli ruskigt spännande i år, nästan så man borde sitt aoch titta. Sjöström på Freddes kittade 03:a ska bli roligt. Jag tror Sjöström kan gå långt, om han slutar krascha, för han kör oerhört mjukt och fint vilket ju även Mårtensson gör.

Du får väl göra en egen poll. :7peta

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Mårtensson, Harms och Dobrich har potential att kunna vinna.

Men bara för att en viss person inte finns med på listan så tänker jag rösta på honnom! Om han kommer köra SM dvs? Mest för att han kommer ha värre hoj än någonsin och tom värre än vissa i VM. =) Vem det är..

Bästa "Hobbyförare" blir väll Harms eller Dobrich? Tror att det är deras hobby? Mårtensson har väl högre planer än så men räknas kanske in där ibland ändå kanske..

Bästa b-förare kommer heta Fredrik och ingen av dom andra b-förarna vet vem det är än..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ingen lätt lista alls inför nästa år.
Snabba cyklar och snabba förare vimlar det av.
Sjöström och Cajback visade ju på sista karlskoga att de kunde åka lika fort som Sonni/Mårtensson. Khilander på en ruskig snabb hoj måste ju bara gå ännu fortare i år..
Dobrich, ja för hans "slö-åkande" går det ju fort ändå, och kör han mer i år kommer han bli livsfarlig för titeln också.
Tidigare år har det ju varit ganska klart vem/vilka som haft chansen på titeln, men i år är det sinnessjukt svårt.
Bara för att han är en av få som kört ifrån Palle, dessutom en rutinerad räv, så lägger jag min röst på Dobrich.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Axxexs skrev:
Bästa "Hobbyförare" blir väll Harms eller Dobrich? Tror att det är deras hobby? Mårtensson har väl högre planer än så men räknas kanske in där ibland ändå kanske..

..

Med Harms inköp av delar kommer det ju inte gå långsammare iaf..

Den jag saknar på listan är lindfors? Är han den hemlige med "snabbare än vissa vm-hojar"?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag röstar med hjärtat och sätter Anders Kihlander på förstaplatsen. Hans prestationer under de senaste åren visar en talang som fortsätter att utvecklas och hans fjolårsprestation var mycket god med tanke på det material han använde. Han körde konsekvent bättre än flera av sina konkurrenter som använde bättre material. Den nya hojen han har att tillgå i år kan vara just det han behöver för att matcha sin talang.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Daniel Persson är en riktig Dark Horse, nu kommer han äntligen att han konkurrenskraftig hoj, men vinner han SM redan första året? Tveksamt.

Jag tror nog mest på Mårtensson eller Harms, flera andra är jävelsnabba men man har inte råd att vurpa bort några tävlingar i en serie med 5 tävlingar.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag tror att det kommer att bli så jämnt att den som kör t.ex EM och därför missar en deltävling inte kommer att ta hem totalen. Det lutar därför åt att en "fattig" förare tar hem SM med andra ord! Så Daniel, skit i EM och kör för guld i SM! :D Fast jag tror på Ako också... Ska bli intressant det här!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Torkel skrev:
Jag tror att det kommer att bli så jämnt att den som kör t.ex EM och därför missar en deltävling inte kommer att ta hem totalen. Det lutar därför åt att en "fattig" förare tar hem SM med andra ord! Så Daniel, skit i EM och kör för guld i SM! :D Fast jag tror på Ako också... Ska bli intressant det här!

Grejen är väl att de flesta på listan kommer köra en eller flera em-tävlingar. Vet att Ako siktar på EM också.
Fast tror bara det är en tävling som krockar med SM.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
Mårtensson, Harms och Dobrich har potential att kunna vinna.

Men bara för att en viss person inte finns med på listan så tänker jag rösta på honnom! Om han kommer köra SM dvs? Mest för att han kommer ha värre hoj än någonsin och tom värre än vissa i VM. =) Vem det är..

Bästa b-förare kommer heta Fredrik och ingen av dom andra b-förarna vet vem det är än..

Sluta tala i tungor nu. Spotta ut namnen!

Lindfors är inte med på min lista eftersom jag inte vet om han kommer köra SM, förra säsongen var satsningen ju på EM.

Intressant att Harms får så få röster trots att han är regerande mästare och körde riktigt bra på alla race.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Goodstuff skrev:
Axxexs skrev:
...Bästa b-förare kommer heta Fredrik och ingen av dom andra b-förarna vet vem det är än..
Sluta tala i tungor nu. Spotta ut namnen!...
Äsch, det kommer inte att överaska någon. Det är någon avdankad juniorcrossvärldsmästare eller annan s k "nykomling" som kommer att slå ner framtänderna i halsen på alla andra B-förare. Vem han är är ganska ointressant. Desstå mer intressant än att få veta hans tidigare meriter, hans stamtavla och vilket material han ska använda. Först då är det intressant att utvärdera hans prestation. Kanske har herr Larsson ett finger med i spelet som den som preparetat maskinen?

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jag vill ju rösta på mig själv, men det gick inte! :va

Jag hade förresten en intressant dröm i natt... Jag körde säsongspremiären (!?) på Karlskoga och jag låg tvåa.... BAKOM DonQ på Rosinante!!! Dock så armbågsskrapade jag i Ejes... :banana

Mårtensson om han inte missar för många tävlingar!

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
oscar skrev:
Jag vill ju rösta på mig själv, men det gick inte! :va

Jag hade förresten en intressant dröm i natt... Jag körde säsongspremiären (!?) på Karlskoga och jag låg tvåa.... BAKOM DonQ på Rosinante!!! Dock så armbågsskrapade jag i Ejes... :banana

Mårtensson om han inte missar för många tävlingar!

Jag röstar på dig :banana Se till att lära den där maffian att vi som åkt blysläde har bättre blod i våra ådror :yoparty

björn

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag funderade på att ta med Oscar men jag tyckte det fick vara nog med hyllningar nu. Ska han ta Guldet måste han ju slå de tio som är listade och det är fan ta mig inte lätt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Jag funderade på att ta med Oscar men jag tyckte det fick vara nog med hyllningar nu. Ska han ta Guldet måste han ju slå de tio som är listade och det är fan ta mig inte lätt.

Det enda oscar gjort är ju att ha slagit mig, det vinner man inget 250-sm på
:rofl

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Någon måtta får det väl som sagt ändå vara med hyllningarna. Nog för att Oscar är en snabb B-förare (A-förare efter avslutad säsong). Men ska man vinna 250R krävs mer än att vara 1 sek snabbare än mig och min otrimmade -94 TZ runt Sviestad. Man ska köra 0:52-0:53. Varv efter varv.

:fakta

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Nyteknik skrev:
Någon måtta får det väl som sagt ändå vara med hyllningarna. Nog för att Oscar är en snabb B-förare (A-förare efter avslutad säsong). Men ska man vinna 250R krävs mer än att vara 1 sek snabbare än mig och min otrimmade -94 TZ runt Sviestad. Man ska köra 0:52-0:53. Varv efter varv.

:fakta

Jag säger inte att han gör men tänk om :fyllisar

men hoppas :)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife