Ventilslammer Ducce?

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Faan nu har jag fått för mig att jag fått "ventilslammer" på mitt Monster.
Nu e det så att jag inte haft cykeln så länge 1-2mån nånting, så jag e inte säker på om ljudet har dykt upp nu eller om det funnits hela tiden..när jag köpe den så hade den bara rullat hem till väsby från Ducati i sthlm från 1000mila servicen...

Nån som vet hur man kan ta reda på om det är ventilslammer eller helt normalt för en vilt frustande maskin med massa konstiga (läs härliga) ljud.

//Desperat

Jerk Off

Jag skrapar rutorna (bil)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900ss
Du har inte varit och pillat någonstans!+ Själv ficka jag för mig att det lät om hojen.... Men det visade sig att jag hadde klantat mig med avgassystemet....

(hmmm varför har du R1 i dina intressen<<<<<!?

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jerk Off skrev:
Du har inte varit och pillat någonstans!+ Själv ficka jag för mig att det lät om hojen.... Men det visade sig att jag hadde klantat mig med avgassystemet....

(hmmm varför har du R1 i dina intressen<<<<<!?

Nää har inte pillat med nånting...

För att jag hemst gärna skulle villja ha en R1:a? fast efter ducce köpet så vill jag nog ha en 998:a/996:a...

Jerk Off

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900ss
Åk förbi Ducati Sthlm och be Pelle lysna så kan han säkert lugna ner dig....
Alternativet är att du åker förbi Café Latte ikväll så finns det ett gäng Ducce ägare som du kan jämföra med och se om du inbillar dig eller inte! :tummenupp

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jerk Off skrev:
Åk förbi Ducati Sthlm och be Pelle lysna så kan han säkert lugna ner dig....
Alternativet är att du åker förbi Café Latte ikväll så finns det ett gäng Ducce ägare som du kan jämföra med och se om du inbillar dig eller inte! :tummenupp

Jag e ju faktiskt medlem i Ducceklubben så jag e ju befogad att åka dig... :rolleyes:

Kanske ska dundra förbi ducati stockholm...
Vet du vilken adress det är dit?
Har liksom aldrig haft nått ärende dit

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Lartes skrev:
Kanske ska dundra förbi ducati stockholm...
Vet du vilken adress det är dit?
Har liksom aldrig haft nått ärende dit

Frejgatan 38 om jag inte minns fel.
Den gatan som korsar Sveavägen vid Ferrari/Maserati ...

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jerk Off skrev:

Vet inte om jag vågar berätta?

Jag sommnade på soffan, vaknade vid 8:a tiden.
Skyndade då till morsan & farsan för att hämta moppen...
Väl där upptäckre jag att jag inte har med mig nyckeln till garaget. :rodnar :rodnar :rodnar

Så när jag kom hem igen var väll klockan 20:30-20:45 då trodde jag inte att det var nån idé.

Drar iväg till Pelle på Ducati istället och kollar om han kan lyssna.

Men det blir inte förens på Tisdag.
Ska iväg med jobbet ikväll och imorgon...

Vad säger man vissa har rutin? :rodnar :rolleyes:

Jerk Off

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900ss
Det är nog ingen fara är servicen gjord så kan du nog puttra vidare i lugn och ro.... Min 900:a har gått 4500 mil utan några som helst (motor) problem! Kanske torrkopplingen!? Nej nu skall jag ut och åka! :squid

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jerk Off skrev:
Det är nog ingen fara är servicen gjord så kan du nog puttra vidare i lugn och ro.... Min 900:a har gått 4500 mil utan några som helst (motor) problem! Kanske torrkopplingen!? Nej nu skall jag ut och åka! :squid

Det är inte torrkoppling...det är det bara på 900:an & kanske S4:an det vet jag inte...
Orolig som faaan varjefall så jag låter nog den stå tror jag... :gråta

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Modell?

Jag råkade på en 600 dark med tyskt, okänt förflutet som hade halvringar (ducatis variant av ventilknaster) i rostfritt. Dessa var inte så hela om man säger så.. normalt är halvringarna magnetiska å brukar sällan eller aldrig ställa till problem i tvåventilarna...

Vart halvringarna kom ifrån vet jag inte, antingen har någon varit händig å plockat dit något annat (verkar otroligt) eller åsså har Giudo hittat på något hyss på fabriken.. Surrade lite med en välkänd ducativerkstad i allingsåstrakten om detta å dom hade aldrig hört talas om rostfria halvringar..

Dom plockas med magnet vid ventilservice.. blev lite paff när det började ramla bitar överallt å inget ville fastna på min magnet, ett jävla plockande med pincett å skit för att få ut smulorna..

/B

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Bj.O.rn skrev:
Modell?

Jag råkade på en 600 dark med tyskt, okänt förflutet som hade halvringar (ducatis variant av ventilknaster) i rostfritt. Dessa var inte så hela om man säger så.. normalt är halvringarna magnetiska å brukar sällan eller aldrig ställa till problem i tvåventilarna...

Vart halvringarna kom ifrån vet jag inte, antingen har någon varit händig å plockat dit något annat (verkar otroligt) eller åsså har Giudo hittat på något hyss på fabriken.. Surrade lite med en välkänd ducativerkstad i allingsåstrakten om detta å dom hade aldrig hört talas om rostfria halvringar..

Dom plockas med magnet vid ventilservice.. blev lite paff när det började ramla bitar överallt å inget ville fastna på min magnet, ett jävla plockande med pincett å skit för att få ut smulorna..

/B

Monster 750 -01 Dark

Faan börjar känne att jag kanske inte e kapabel till att ha en Ducati...

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Lartes skrev:
Jo men om jag inte får grejorna att funka?

Var inte meningen att skrämma upp dig.. sorry..

Det är inte du som ska få grejjorna att funka.. Den som skruvar med den ska få det att funka.. vill du lära dig själv rekomenderas en hel massa hemsidor, haynes mekhandbok samt fabriksmanualen (inte speciellt dyr, några hundralappar)

tvåventilarna är ganska okomplicerade.. och driftsäkra, har du inte bullerförstärkare på så låter det ganska mycket om topparna, det är betydligt mycket mer grejjor som ska hitådit än i en konventionell topp..

Fast åk ner till ducati sthlm och låt pelle eller lasse lyssna lite.. dom kan ju lugna ner dig lite..

/B

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Bj.O.rn skrev:
Var inte meningen att skrämma upp dig.. sorry..

Det är inte du som ska få grejjorna att funka.. Den som skruvar med den ska få det att funka.. vill du lära dig själv rekomenderas en hel massa hemsidor, haynes mekhandbok samt fabriksmanualen (inte speciellt dyr, några hundralappar)

tvåventilarna är ganska okomplicerade.. och driftsäkra, har du inte bullerförstärkare på så låter det ganska mycket om topparna, det är betydligt mycket mer grejjor som ska hitådit än i en konventionell topp..

Fast åk ner till ducati sthlm och låt pelle eller lasse lyssna lite.. dom kan ju lugna ner dig lite..

/B

Ska göra det fast nu e det ju såndär speciell helg och imorrn kan jag inte ska ha massa grejjor med jobbet så får nog vänta till tisdag.

Klart jag har förstärkare :D Remus.
Fast dom kanske inte låter tillräkligt högt?

Tokig

Dricker filmjölk ur paket
Gick med
21 May 2003
Hoj
Ingen hoj numer
Har ju en 620, helt ny, o det slamrar rätt friskt.
Byt dämpare o luftburk så slipper du höra det.... hehe

Sen kan jag nämna att jag var lite tveksam till Ducce först jag med. Kändes som om alla man snacka med hade olika sagor att berätta om Ducce. (Ibland rullar de på gatorna som vanliga motorcyklar....)

Men vafan, såld på italienska fordon, ägt alfa, alltid velat ha en Ducce o de låter ju bara sååååå gottt!!

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Tokig skrev:
Har ju en 620, helt ny, o det slamrar rätt friskt.
Byt dämpare o luftburk så slipper du höra det.... hehe

Sen kan jag nämna att jag var lite tveksam till Ducce först jag med. Kändes som om alla man snacka med hade olika sagor att berätta om Ducce. (Ibland rullar de på gatorna som vanliga motorcyklar....)

Men vafan, såld på italienska fordon, ägt alfa, alltid velat ha en Ducce o de låter ju bara sååååå gottt!!

Har ju Remus (Ducati performans) Förstärkare.
Fast dom kanske låter lite för lite, jag skulle faktiskt villja att snuttan lät mera... ÄLSKAR ljudet från en TWIN...fast det e klart vem gör inte det??? :rolleyes:

Kanske ska byta luftburk hur ändrar det ljudkaraktären?

Tokig

Gick med
21 May 2003
Hoj
Ingen hoj numer
Lartes skrev:
Har ju Remus (Ducati performans) Förstärkare.
Fast dom kanske låter lite för lite, jag skulle faktiskt villja att snuttan lät mera... ÄLSKAR ljudet från en TWIN...fast det e klart vem gör inte det??? :rolleyes:

Kanske ska byta luftburk hur ändrar det ljudkaraktären?

Jag såga upp locket på luftburken. O vad jag såg på bilderna i Ducces katalog så är det precis vad de gjort med. Fram med sågen o kapa av hela locket. Spara bara fastsättningsställena!!!

Du får ett tokigt grymt ljud. Glöm inte öronproppar bara... För att ligga på tanken i 200 knyck med det insugsmullret rensar ut ALLT ev öronvax inklusive bitar av hjärnan... :rock :rock

Tokig

Gick med
21 May 2003
Hoj
Ingen hoj numer
Tokig skrev:
Jag såga upp locket på luftburken. O vad jag såg på bilderna i Ducces katalog så är det precis vad de gjort med. Fram med sågen o kapa av hela locket. Spara bara fastsättningsställena!!!

Du får ett tokigt grymt ljud. Glöm inte öronproppar bara... För att ligga på tanken i 200 knyck med det insugsmullret rensar ut ALLT ev öronvax inklusive bitar av hjärnan... :rock :rock

O naturligtvis får du lite gladare prestanda med... :squid

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...