Vespa idioter

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
Torsdagen 17 åkte jag med min bil i Stockholm,framför mig åkte en pers med en Vespa,vi kommer fram till ett t - kors,han står mitt i filen ,ska han ta till vä eller till hö,inga blinkers på.Nej han tar fram mob o börjar prata,mitt på vägen.
Nu vill ja veta om alla Scooter o vespa ägare är helt :huvet

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
han skulle ju ringa och fråga om han skulle svänga vänster eller höger :rolleyes:

det var väl inte så farligt, hade moppe framför mig, de går ju inte så fort så jag tänkte köra om, då svänger han över på andra sidan vägen och gör en u-sväng, hade han gjort det lite senare hade jag plockat han med hojen:näsblod

Last edited:

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Idiotiska scooterförare

Jag har en skramlaha neos 100. Självklart pratar jag inte i telefon vid ett röd tjut och jag använder blinkers precis som när jag kör min "storhoj" eller kör bil. De som köpt en eu-moppe för att slippa köerna, och knappast ens har b-kort, kör dock som om de skulle cycklat. Dvs utan trafikvett överhuvudtaget.

jetson

Guest
Senaste trenden bland eu moppar verkar vara att dra av sig hjälmen halvvägs SÅ ATT MAN KAN PRATA I MOBIL MEDANS MAN KÖR MOPPEN.

Haha fyfan vad gammal jag känner mig som påpekar såna saker som värsta gubben.

Men så ere.

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Hoj
Rising Sun
Jag kör scooter och tycker alla billister kör som idioter. Livsfarliga usvängar, korsande utav heldragna linjer och sånt skit.

Att alla bilister pratar i telefon skulle jag stört mig jävligt mycket på, om det inte vore för att jag satt å SMS:a hela tiden...

Värst av allt är nog alla sporthojar ... INGEN vill ju rejsa.

En annan jobbigt sak är de där jävla bussarna och deras tutande. Så fort de tycker att man sladdar in liite för nära deras kära buss så står de på hornen. Skiter på mig varenda gång en lastbil eller buss ska tuta - 98db my ass!

Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Dom bästa vespa förarna är ju kvinnor som åker med kjol och linne och halvhjälm...tror dom att dom är immuna för olyckor eller vad e frågan?

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Hoj
CB 600 White`n Red edition
jävlar vilken tur det är att alla vi mc åkare är såna praktexemplar i trafiken så vi kan klanka ner på alla andra, och det är ju konstigt att asfalten gjordes ju bara till oss hur bilarna hittade dit har vi ingen aning om...ne håll koll på dig skälv ist så ska du se att allt löser sig

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
jävlar vilken tur det är att alla vi mc åkare är såna praktexemplar i trafiken så vi kan klanka ner på alla andra, och det är ju konstigt att asfalten gjordes ju bara till oss hur bilarna hittade dit har vi ingen aning om...ne håll koll på dig skälv ist så ska du se att allt löser sig

*host*

han skrev ju att han körde bil exemplariskt, inte mc :näsblod

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
Jakt

Jag bara moraliserar över allt moraliserande här inne när det ändå inte existerar nån moral i verkliga livet.. :krama

Är inte ute efter någon men när överskrider vi gränsen med sunt förnuft i trafiken,ok att man inte alltid blinkar men stanna Vespan ,ta fram mobilen o börja babbla när man har trafik bakom sig.Har kört MC i 30 år ,älskar mc när det går undan men har sett under under det senaste 10 åren när Vespan började bli populär bland Iq så finns det ingen trafikvett.
Nu har ja en fråga till : är vespan o scootern inräknad i statistiken över skadade o dödade på mc i trafiken.:va
Ja menar höjer dom våra försäkringskostnader?:huvet

jetson

Guest
Nu har ja en fråga till : är vespan o scootern inräknad i statistiken över skadade o dödade på mc i trafiken.:va
Ja menar höjer dom våra försäkringskostnader?:huvet

Det kan du fethajja, moppe = lätt mc :gnissla:mad

Även fyrhjulingar räknas till mc.

Last edited:

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
fråga

Jag kör scooter och tycker alla billister kör som idioter. Livsfarliga usvängar, korsande utav heldragna linjer och sånt skit.

Att alla bilister pratar i telefon skulle jag stört mig jävligt mycket på, om det inte vore för att jag satt å SMS:a hela tiden...

Värst av allt är nog alla sporthojar ... INGEN vill ju rejsa.

En annan jobbigt sak är de där jävla bussarna och deras tutande. Så fort de tycker att man sladdar in liite för nära deras kära buss så står de på hornen. Skiter på mig varenda gång en lastbil eller buss ska tuta - 98db my ass!

har du handskar + ryggskydd när du kör din j..... scooter,för ja tänker faan inte betala för dig när du vurpar

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Hoj
Rising Sun
har du handskar + ryggskydd när du kör din j..... scooter,för ja tänker faan inte betala för dig när du vurpar

Ja. Jag har integralhjälm, kolfiberförstärkta handskar och ryggskydd.

Har du handskar + ryggskydd när du gör din j..... antika ninja? För jag tänker faaaaaaan inte betala när du vurpar.

:va

Edit:

Jag gillar inte din attityd pysen. Du ser en mopedist bete sig störande i trafiken och helt plötsligt är alla mopedister dumma i huvudet och livet är så jäävla surt helt plötsligt.

Fattar du hur många bilister det är som gör betydligt värre saker än att stå still vid ett rödljus varje dag? Och då utgör ju knappast den stillastående mopeden något stor risk, till skillnad från alla bussar, lastbilar och personbilar i innerstan som kör som idioter.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...