Vespa idioter

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Hoj
CB 600 White`n Red edition
har du handskar + ryggskydd när du kör din j..... scooter,för ja tänker faan inte betala för dig när du vurpar

Ett tips om man nu inte kan inse att man inte är ensam på vägen och tycker alla andra utom sig skälv är idioter är att kanske stanna inne! Det bästa hade kanske varit om jag hade varit den enda i sverige att köra hoj så hade försäkringspremierna varit jättebilliga, fast å andra sidan inte kör man hoj för att spara pengar så dra in på annat ist så slipper du sitta åå gnälla över andra människor på andra fordon än ditt eget

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
idiot på vespa

Ja. Jag har integralhjälm, kolfiberförstärkta handskar och ryggskydd.

Har du handskar + ryggskydd när du gör din j..... antika ninja? För jag tänker faaaaaaan inte betala när du vurpar.

:va

ok, du har men dom andra vespa åkarna ja har sett ,ryggskydd vad är det.
Klanka inte ner på sporthojåkarna.Åk nu hem med din scooter o ta en valium så att du kan sova inatt.:banana
Ps var kom min hoj in i snacket

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Låg bakom en dam på vespa körandes nedför vasagatan i Onsdags,
som samtidigt pratade i sin mobiltelefon. Kjol, linne och halvhjälm såklart :huvet

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
Tack

Låg bakom en dam på vespa körandes nedför vasagatan i Onsdags,
som samtidigt pratade i sin mobiltelefon. Kjol, linne och halvhjälm såklart :huvet

Vad ja vill komma fram till är att vi andra kommer att få betala för dessa idioter ,hur mycket är du villig att betala ????

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Det värsta är väl alla jävla Ghetto-kids som kommer brölande med en helkvaddad jävla scooter utan lyse i 90 blås !

Helst skall man köra utan hjälm och gärna skjutsa två pannben till.
Undrar hur deras föräldrar är navlade som inte har ett uns koll på sina barn.

Om mina barn ens skulle vara i närheten av att bli påkörd av en sån så lovar jag att mitt slagträ bara kommer att sticka ut lite grann.

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Det värsta är väl alla jävla Ghetto-kids som kommer brölande med en helkvaddad jävla scooter utan lyse i 90 blås !

Helst skall man köra utan hjälm och gärna skjutsa två pannben till.
Undrar hur deras föräldrar är navlade som inte har ett uns koll på sina barn.

Om mina barn ens skulle vara i närheten av att bli påkörd av en sån så lovar jag att mitt slagträ bara kommer att sticka ut lite grann.

Såg faktiskt precis en sånt jävla as som klippte fram hjulet på en femåring som va ute och cyklade, synd nog va man själv på cykel så man inte kunde jaga ikapp asset :huvet

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Vad ja vill komma fram till är att vi andra kommer att få betala för dessa idioter ,hur mycket är du villig att betala ????

Dom som betalar mest e la dom med högst premie..... troligen inte bittra vitskägg. Förstå att försäkring e ett co-op där var man går in med vad man tycker sitt eget e värt, för i nödens stund ge till dom som olyckas. Tycker du premien e för hög så hoppa på ditt bolag eller byt. Skyll inte din kostnad på en moppe framför dig i kön, det kan lika gärna va din kompis stugbrand som höjer din premie!
Rätta in dig i ledet eller stå utanför! simple as that...

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
skämt eller

Dom som betalar mest e la dom med högst premie..... troligen inte bittra vitskägg. Förstå att försäkring e ett co-op där var man går in med vad man tycker sitt eget e värt, för i nödens stund ge till dom som olyckas. Tycker du premien e för hög så hoppa på ditt bolag eller byt. Skyll inte din kostnad på en moppe framför dig i kön, det kan lika gärna va din kompis stugbrand som höjer din premie!
Rätta in dig i ledet eller stå utanför! simple as that...

så om alla dessa moppe + scooter+vespa åkare utan skydd åker runt o vurpar då är du villig o betala.Du är ju helt slut i hu...... . Ja bor i Stockholm och dagligen ser ja moppe,scooter o vespa åkare åka utan någon som helst skydd,vem får betala idiot.Det är vi,moppen går ju bara i 45 km/h så då kan man inte slå sig,scootern åker ju alla runt med utan handskar,skydd,för vi ska bara till arbetet.Vakna upp nu för helv.... .:huvet

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Kom körandes med motarden för ca 1månad sedan och kom till ett ö-ställe, jag körde lungt då det va mitt på dagen och det ligger en skola intill.
Vid sidan av vägen är det höga buskar så sikten är inte så bra, ligger väl i 30-40 och har ca 5m kvar till vitmarkeringen då kommer ett moppefucko i full fart från höger bakom buskarna och bara kör rakt ut, han tittar inte ens. Hänger mig på bromsen och lyckas på något sätt missa hans bakdäck med 50cm.

Jag va helt säker på att jag skulle smälla honom. När jag sedan kollar efter honom så är han ca 100m bort och har inte släppt på gasen alls.
Blir då så j...a arg så jag kör efter honom och ska fråga vad fan han håller på med. Kör upp vid sidan av honom, (på en cykelväg) ropar och visar att jag vill att han ska stanna, då ger den lilla fit..an mig fingret!!!!
Då börjar det koka i mig:mad: visar igen att jag vill att han ska stanna, men inte.
Då ger jag honom en bitchslap i bakhuvudet (han hade ingen hjälm) men han stannar inte utan svänger mot mig!
Nu va jag så förbannad att jag inte tänkte så klart, jag fotade till hans blienkers bak på hans coola moppe:rolleyes:, då stannar han.
Jag tar av mig hjälmen och frågar va fan han tänker med, då säger han:
-Jag körde ju på ett övergångsställe så du måste ju stanna gubbjävel (jag är 29år!! e det gammalt?).
#Så du menar att du kan köra fullgas rakt över vägen utan att kolla om det kommer någon?
-Ja vadå?
#E du dum eller?
-nä, men du är ju bög så varför ska jag bry mig om va du säger?

Då small det. Gav honom en höger som olyckligtvis tog ganska hårt. Hjälpte honom upp och kollade så att han kvicknade till. Kände mig då väldigt dum.
Va bara så jävla förbannad och fortfarande skakis efter vad som hänt att jag inte tänkte på vad jag gjorde. Sen att han va så jävla kaxig gjorde inte saken bättre.

Ska sägas att det va en EU-moppe med skylt, och vad jag vet så får dessa bara köras på vanliga vägar, inte cykelvägar.

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
så om alla dessa moppe + scooter+vespa åkare utan skydd åker runt o vurpar då är du villig o betala.Du är ju helt slut i hu...... . Ja bor i Stockholm och dagligen ser ja moppe,scooter o vespa åkare åka utan någon som helst skydd,vem får betala idiot.Det är vi,moppen går ju bara i 45 km/h så då kan man inte slå sig,scootern åker ju alla runt med utan handskar,skydd,för vi ska bara till arbetet.Vakna upp nu för helv.... .:huvet

Ja jag e helt slut i huvvet å idiot (tror det var allt för denna gången). För jag lixom du (antar jag) är försäkrad. Därmed e du väl desamma om du betalar din premie.
Jag är villig att betala JA, för att jag e noga med att se till vad en FÖRSÄKRING innebär innan jag tecknar den. Min innefattar förarskydd samt brand, glas, stöld å lite rättskydd men ffa ersättning vid vållande. Det kostar mig en summa varje år + självrisk om nåt händer! Tror det e likt för dom flesta. + givetvis för mer, å - för mindre. Men du vill alltså utesluta en grupp förare som solklart finns i din kategori? Konstigt tycker jag när du joinat ett kollektiv som ska värna om varann. Du vet, i ett kollektiv som en försäkring bygger det hela på att vi ser om varann. Mycket penningar e det men kvickt som tusan kan man behöva stöd åxå.

Läs på vad en försäkring e för nåt, ge fan i att ofreda skoterister å gack å lägg dig gubbjävel!

Kom körandes med motarden för ca 1månad sedan och kom till ett ö-ställe, jag körde lungt då det va mitt på dagen och det ligger en skola intill.
Vid sidan av vägen är det höga buskar så sikten är inte så bra, ligger väl i 30-40 och har ca 5m kvar till vitmarkeringen då kommer ett moppefucko i full fart från höger bakom buskarna och bara kör rakt ut, han tittar inte ens. Hänger mig på bromsen och lyckas på något sätt missa hans bakdäck med 50cm.

Jag va helt säker på att jag skulle smälla honom. När jag sedan kollar efter honom så är han ca 100m bort och har inte släppt på gasen alls.
Blir då så j...a arg så jag kör efter honom och ska fråga vad fan han håller på med. Kör upp vid sidan av honom, (på en cykelväg) ropar och visar att jag vill att han ska stanna, då ger den lilla fit..an mig fingret!!!!
Då börjar det koka i mig:mad: visar igen att jag vill att han ska stanna, men inte.
Då ger jag honom en bitchslap i bakhuvudet (han hade ingen hjälm) men han stannar inte utan svänger mot mig!
Nu va jag så förbannad att jag inte tänkte så klart, jag fotade till hans blienkers bak på hans coola moppe:rolleyes:, då stannar han.
-Jag körde ju på ett övergångsställe så du måste ju stanna gubbjävel (jag är 29år!! e det gammalt?).
#Så du menar att du kan köra fullgas rakt över vägen utan att kolla om det kommer någon?
-Ja vadå?
#E du dum eller?

Då small det. Gav honom en höger som olyckligtvis tog ganska hårt. Hjälpte honom upp och kollade så att han kvicknade till. Kände mig då väldigt dum.
Va bara så jävla förbannad och fortfarande skakis efter vad som hänt att jag inte tänkte på vad jag gjorde. Sen att han va så jävla kaxig gjorde inte saken bättre.

Ska sägas att det va en EU-moppe med skylt, och vad jag vet så får dessa bara köras på vanliga vägar, inte cykelvägar.

:dörrvakt/lapplisa/pensioneradområdestillsyningsmanwannabe

Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016

-Ja vadå?
#E du dum eller?

Mycket bra gjort.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Vet du hur irriterande det är att ha en mc framför sig, mitt i filen när man kommer med bil bakom och vill om. Mc förare har en tendens att lägga beslag på hela filen trots att bara 1/4 behövs. Det går ju faktiskt att gå in lite till höger om snabbare trafik vill passera. Skrev inlägget för att visa på att det finns osmidiga människor inom alla "fordonskategorier".

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
Han var juh duktig som stannade o prata i telefon.. :gnissla

För ett par veckor sedan körde en moped förbi mig.. moppe fukkot hade hjälmen uppdragen på toppen av skallen, båda händerna! på mobiltelefonen och skrev sms för fulla muggar.. (semestergas på moppen)..

Gick väl uppskattningsvis i 50-60km/h..

Blev lite impad ändå. :yoparty Jag klarar knappt skriva sms då jag sitter still på en stol..

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag var ute Torsdagen den 17 och åkte bil i Stockholm så stannade det en förbaskad bil mitt framför mig eftersom han tyckte att skotern längst fram kunde stå och prata i mobil. Jag blir så förbannat trött på dessa andra bilister som bara inte kan svänga lite åt sidan och köra förbi dessa tvåhjulingar utan dom kan bara åka rakt fram. Jag säger det bara att om jag hade haft en frontbåge hade jag definitivt knuffat till denna puckade bilist som tror att världen är hans egen. Tänk att jag sitter och betalar försäkringar och massvis med växthuseffektsskatter i onödan när en mesig bilist bestämt sig för att inte kunna vrida på ratten några centimeter för att istället stå och smutsar ner miljön och förstöra för oss andra som vill fram. Fy skäms på dig.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...