Kom körandes med motarden för ca 1månad sedan och kom till ett ö-ställe, jag körde lungt då det va mitt på dagen och det ligger en skola intill.
Vid sidan av vägen är det höga buskar så sikten är inte så bra, ligger väl i 30-40 och har ca 5m kvar till vitmarkeringen då kommer ett moppefucko i full fart från höger bakom buskarna och bara kör rakt ut, han tittar inte ens. Hänger mig på bromsen och lyckas på något sätt missa hans bakdäck med 50cm.
Jag va helt säker på att jag skulle smälla honom. När jag sedan kollar efter honom så är han ca 100m bort och har inte släppt på gasen alls.
Blir då så j...a arg så jag kör efter honom och ska fråga vad fan han håller på med. Kör upp vid sidan av honom, (på en cykelväg) ropar och visar att jag vill att han ska stanna, då ger den lilla fit..an mig fingret!!!!
Då börjar det koka i mig
visar igen att jag vill att han ska stanna, men inte.
Då ger jag honom en bitchslap i bakhuvudet (han hade ingen hjälm) men han stannar inte utan svänger mot mig!
Nu va jag så förbannad att jag inte tänkte så klart, jag fotade till hans blienkers bak på hans coola moppe
, då stannar han.
Jag tar av mig hjälmen och frågar va fan han tänker med, då säger han:
-Jag körde ju på ett övergångsställe så du måste ju stanna gubbjävel (jag är 29år!! e det gammalt?).
#Så du menar att du kan köra fullgas rakt över vägen utan att kolla om det kommer någon?
-Ja vadå?
#E du dum eller?
-nä, men du är ju bög så varför ska jag bry mig om va du säger?
Då small det. Gav honom en höger som olyckligtvis tog ganska hårt. Hjälpte honom upp och kollade så att han kvicknade till. Kände mig då väldigt dum.
Va bara så jävla förbannad och fortfarande skakis efter vad som hänt att jag inte tänkte på vad jag gjorde. Sen att han va så jävla kaxig gjorde inte saken bättre.
Ska sägas att det va en EU-moppe med skylt, och vad jag vet så får dessa bara köras på vanliga vägar, inte cykelvägar.