Vessingsboda - träningsläger

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vessingsboda - träningsläger (OBS! ändrade planer!!)

Edit:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Det har skitit sig rejält. Gubben som är ansvarig för kartingen hade nu hört av sig och sagt att det var planerat ett kart-läger under påsken. Han har dock inte bokat det och gått den korrekta vägen via hon som håller i bokningslistor m.m. och inte lagt upp info på nätet - vilkat ska göras, utan haft det i huvudet bara. :mad:

Vi som har bokat korrekt har dock tyvärr inte så mycket att säga till om i det här fallet, för det är han som styr verksamheten för banan och har helt enkelt kört över oss :kocko På frågan från Nucke om det fanns luckor där vi kunde köra, så sa han att det var fullt hela helgen och att banan måste vara ledig "på standby"...

Så - det blir alltså inget banåka för oss där i påsk. Vad vi kan göra är:

1. Åka över ändå och bara "ha semester" och köra på grusvägar/landsväg m.m. Boendet är ju fixat.

2. Åka påföljande helg, som faktiskt är ledig (jo, det kollade de upp nu med kartingsnubben när han tvingades boka in sina aktiviteter). Det innebär ombokning av färja och ledigheter m.m. till reservhelgen fred-sönd 16:e till 18:e april. Nästa tillfälle blir annars först i slutet av maj (någon av de två sista helgerna).

Vad vill ni som redan bokat in er göra ? Det gäller ju att tillräckligt många följer med för att det ska bli ekonomiskt försvarbart. Hör av er snarast, så jag vet vad vi ska köra på. Jag provar att ringa runt under dagen (från jobbet) och kollar med er som inte via PM eller epost hört av er...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Aktuell status för Ålandsresorna:

Det är hög tid att boka färja. Jag har bokat in mig på Eckerölinjen, följande tider (OBS! ändrad tid):

UTRESA: Grisslehamn - Eckerö 16.4.2004 15:00 M/S ALANDIA
RETURRESA: Eckerö - Grisslehamn 18.4.2004 18:30 M/S ALANDIA

Föranmälda åkare så här långt är (jag vill ha namn och telefonnummer). Nu ändrat för helgen efter påsk:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tom K 073-6125167 (018-260097)
(Tina L)

Oscar Lernell 070-4390414 ??
Stefan Östh 070-3036115 ??

Stefan Karlsson 070-6882421 ??

Mattias Kern 070-8888340

Josef Löwner 070-8427297

Tommy Wikström 070-5821339
+ kamrat

Magnus Bjurman 070-5139096 ??

De datum för åkning på Åland, som är aktuella är:

16-18 april
20-23 maj - bokat den 23:e, men vi kan eventuellt åka 20-22, återkommer om det...

Ingen is eller snö kvar på banan, så det är bara att hoppas på bra väder. Ta dock med varma kläder, regnställ och regndäck eller bra gatsulor för säkerhets skull ;)

Mer information om träningslägret finns som vanligt på:

http://irt.slu.se/tomk/sm/vessingsboda/

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Var inte intresset större än så... ?? :va

Blir vi tio stycken, kommer boende+bana att gå på 300kr/person för tre hela dagars åkning. Ju fler desto billigare...

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Ska kolla upp min ledighet. jobbar ons/torsdag den veckan..
Får se hur det går.

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Ja va fan, kom igen nu :fatta!
På med långkalsongerna så kör vi. Körde premiärturen i söndag (en timme) o det gick hur bra som helst...
Blir några timmar till i helgen som kommer, så hojen är inkörd o klar till Åland.
Det enda som kan stoppa oss nu är väl snö eller ösregn....
Våren är här och säsongen har börjat :tummenupp

Fixx: Bra/kul att du försöker komma upp fast det är en bit att åka.
Du kommer inte ångra dig om inte vädret blir dåligt. Ju fler ju roligare!!
Och nästa år kan vi ju åka upp tillsammans eftersom jag flyttar ner till skåne i sommar :tummenupp

/Stefan

Last edited:

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Jag kan tyvärr inte nu i Påsk helgen men den 22-25 april helgen ser det jusare ut och ännu jusare 20-23 maj så jag hoppas på att vi kan dra dit kristi flygare helgen i maj.

All kred till dig TomK som fixar så vi kan/får köra/bo där :tummenupp

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
TomK skrev:
Aktuell status för Ålandsresorna:

Det är hög tid att boka färja. Jag har bokat in mig på Eckerölinjen, följande tider:

UTRESA: Grisslehamn - Eckerö 8.4.2004 15:00 M/S ROSLAGEN
RETURRESA: Eckerö - Grisslehamn 11.4.2004 18:30 M/S ROSLAGEN

Redan föranmälda åkare så här långt är (jag vill ha namn och telefonnummer):

Tina L

Oscar Lernell 070-4390414
Stefan Östh 070-3036115
Benny Brodin 070-6405739

Stefan Karlsson 070-6882421

Mattias Kern 070-8888340

De datum för åkning på Åland, som jag kollar upp, är:

8-11 april (spikat)
16-18 april (reservdatum)
22-25 april
20-23 maj

Hon som håller i bokningarna av banan har varit utomlands på semester, men det är inga aktiviteter under april i alla fall. Så det ska vara lugnt. I maj är det Skärgårdsracet (crosstävling) i mitten av veckan, så då lär det vara mycket folk kvar under torsdag och fredag vid banområdet (precis som förra året).

Vad gäller boendet, hade Nucke tappat bort lappen han antecknade på (fick nu informationen på nytt), men kom i alla fall ihåg den första helgen och då skulle det vara grönt att komma dit. Det enda är att det under fredagskvällen skulle vara ett ungdomsdisco där (på nedre våningen). Vi får därför flytta upp och sova på andra våningen just den natten (om vi inte är med och festar då förstås :) ). Ska inte vara några problem. Definitiva besked om de övriga datumen återkommer jag med när Nucke fått tag i ansvarig för "Valborg".

Ingen is eller snö kvar på banan, så det är bara att hoppas på bra väder. Ta dock med varma kläder, regnställ och regndäck eller bra gatsulor för säkerhets skull ;)

Mer information om träningslägret finns som vanligt på:

http://irt.slu.se/tomk/sm/vessingsboda/
22-25:e kommer det nog lite lidköpingsfolk skulle jag tro/hoppas.

Första helgen så e jag på väg till malaga så det blir lite tight..

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Evil M skrev:
Jag kan tyvärr inte nu i Påsk helgen men den 22-25 april helgen ser det jusare ut och ännu jusare 20-23 maj så jag hoppas på att vi kan dra dit kristi flygare helgen i maj.

All kred till dig TomK som fixar så vi kan/får köra/bo där :tummenupp
Håller med EviläääääM till fullo :fakta

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
> 8-11 april (spikat)
Kan inte...

> 16-18 april (reservdatum)
Kan inte...

> 22-25 april
Jonas Björklund, Upplands Väsby - KTM 525SX

> 20-23 maj
Jonas Björklund, Upplands Väsby - KTM 525SX

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Redan föranmälda åkare så här långt är (jag vill ha namn och telefonnummer):

Tina L

Oscar Lernell 070-4390414
Stefan Östh 070-3036115
Benny Brodin 070-6405739

Stefan Karlsson 070-6882421

Mattias Kern 070-8888340

Josef Löwner 070-8427297
Tommy F-L 070-5821339, fast blir det skitväder fegar jag ur....ev. finns det plats i min buss för en cykel till.

Pasi

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
KTM
Försöker få tid över och hänga med på någon körning i vår, för tidigt bara att säga vilken helg det blir.

Hälsningar
Pasi

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jag är ett sådant förstaårspucko och har inte koll på något. Vad krävs för att få vara med och leka? Glatt humör har jag om det är ett krav? :)

//@

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
du med det kommer du långt...
inga krav på dina skills. bara att hänga med, det är så jäkla kul där... :banana

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
devetdu skrev:
du med det kommer du långt...
inga krav på dina skills. bara att hänga med, det är så jäkla kul där... :banana

Något krav på ålder då? jag har knappt skägg på hakan ännu (22)... Licens behövdes inte heller?

//@

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
d1ce skrev:
Något krav på ålder då? jag har knappt skägg på hakan ännu (22)... Licens behövdes inte heller?

//@

Lille Oscar är inte mycket äldre han heller ser du... :) Ingen licens. Se bara till att fixa uppsamlingskärl och kraschpuckar enligt instruktioner på webbsidan jag refererade till (krav från banägaren). Vi kör med insidan av skallen och visar hänsyn och det finns utrymme för alla att åka oavsett förkunskaper och hoj. Att sedan det kraschas ibland, det... hmmm... beror på olika omständigheter :näsblod

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
vadå ska man ha skateboardhjul nu?
eller nått under fotpinnarna?

jag är åxå 22. fast mer som en fjortis :3freak

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
devetdu skrev:
vadå ska man ha skateboardhjul nu?
eller nått under fotpinnarna?

Svar ja. Från ÅMK ville de ha något som minskar risken att det grävs fåror i asfalten vid vurpor. T.ex. KTM-fästen för fotpinnarna är ju utformade som en kil, som gärna gräver ner sig om man lowside:ar. Hur man sedan löser det hela spelar mindre roll - det är resultatet som räknas.

Jag fick tag i ett par gamla KTM-orange:a rullskridskohjul som ska provas och så skaffade jag fickplunta från Biltema som ska bli uppsamlingskärl (upp-och-ner) :)

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
TomK skrev:
Från ÅMK ville de ha något som minskar risken att det grävs fåror i asfalten vid vurpor. QUOTE]

vattnet dräneras ju i dessa perfekta fåror. jaha, då får man se vad man kan få ihop av det där.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
devetdu skrev:
jag är åxå 22. fast mer som en fjortis :3freak

Heh... då är vi precis lika, våga vägra växa upp!

Ok, då ska jag bara kolla datumena och hålla tummarna på att det funkar! Vore grymt kul att träffa lite folk...

//@

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Fotpinnarna på Husan är rätt snälla mot asfalten, det som grävt värst fåror för mig är bakaxeln. Fixa ett par skatehjul, en gängstång och ett par muttrar så är det löst. Bara att skippa äggjakten och boka färjebiljetter.
Tar jag BMWn blir du inte ens långsammast!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...