Vet inte vad jag ska göra :(

Flobby

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuik RG125f 92
Hej har en Suzuki Rgf 125, Har kört mkt med den maskinen. Men nu har ja fått problem! Motorn knackar + cyllen är MKT dålig, Vad ska ja göra? nån som vet vad priset på cylinder kan kosta? Lr om det är bättre o fylla i den och horna den sen? Och köpa ny kolv? Men va kostar det och vart gör man de? Lr om det är bäst o slänga på en 250 motor i stället för att fixa till den? licka mkt pengar för en annan motor som att fixa den gammla? nån som kan ge mig bra tips som vet vad ja ska göra? Tack än så länge Mvh Kim! :(

Flobby

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuik RG125f 92
jo de är så att veven går jätte bra åt "rätt" håll men om man drar den åt andra hållet låter de som om de smattrar låter inte alls bra å ja är väldigt osäker på detta.. vet inte va de kan tänkas vara.? mvh Kim

philsson skrev:
2161948 en 2t som knackar? Inte bra... Hur är vevlagret?

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Flobby skrev:
2163531 jo de är så att veven går jätte bra åt "rätt" håll men om man drar den åt andra hållet låter de som om de smattrar låter inte alls bra å ja är väldigt osäker på detta.. vet inte va de kan tänkas vara.? mvh Kim

Jätteskabbigt lager nånstans. Kan inte säga vilket, men jag tror inte du ska köra motorn något mer förrän du har fixat det. :gnissla

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Trådlyft jag vet :rolleyes:

Kan man se om cylindern har nicasil yta eller om det är vanligt stålfoder som går att borra?

Det handlar om en Suzuki DR 350. Nån kanske vet exakt om det är nicasil eller inte i den :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...