SkorvKalle
2 hjul för mycket
Vad ska man begära för en Suzuki RG125F -92 utt. 96 motor renoverad för 10.000, nytt drivpaket. Har satt priset till 21.000 men det är på tok för mycket för de flesta.. är det så? ska jag sänka priset?
SkorvKalle skrev:Vad ska man begära för en Suzuki RG125F -92 utt. 96 motor renoverad för 10.000, nytt drivpaket. Har satt priset till 21.000 men det är på tok för mycket för de flesta.. är det så? ska jag sänka priset?
Chris Ash skrev:Allvarligt talat så tycker jag gamla 125r är sjukt överprisade, men det är ju marknaden som bestämmer priset så ta vad du kan få.
cRoC skrev:Öö kostar inte TZ typ 50 000;- ?![]()
Chris Ash skrev:Jo, det finns vissa som kostar mer än så, och mindre för den delen.
Fast om det är äverpriser vet jag inte. De har ju kostat x antal hundratusen att köpa och kitta en gång i tiden.
cRoC skrev:Är det TZR-motor i dom? Vad är annars skillnaderna mellan TZ och TZR?
TZ hojarna är gjorda för att gå på bana. Inte mycket som TZR har gemensamt med TZ förutom de två första bokstäverna.cRoC skrev:Är det TZR-motor i dom? Vad är annars skillnaderna mellan TZ och TZR?
cRoC skrev:Är det TZR-motor i dom? Vad är annars skillnaderna mellan TZ och TZR?
*host* CA 25 HÄSTAR (extra stooora)Chris Ash skrev:Som sagt, inte en skruv är samma.
TZR 125 väger? På riktigt alltså,inte fabrikssiffror, en 140 kilo?
Har drygt 20 bakhjulshästar...
En TZ väger 71,2 kilo med vatten och olja (mitt ex)
Har ca 43-45 bakhjulshästar, det finns de med ännu mer.
Out_Spinner skrev:*host* CA 25 HÄSTAR (extra stooora)![]()
Den har väl en 28 eller däromkring på veven original? Eller så är det jag som tappat bort mig.cRoC skrev:Inte på bakhjulet..
Då måste det vara rätt bra kräm i en TZVad gav du för din?
Out_Spinner skrev:Den har väl en 28 eller däromkring på veven original? Eller så är det jag som tappat bort mig.
cRoC skrev:Inte på bakhjulet..
Då måste det vara rätt bra kräm i en TZVad gav du för din?
Out_Spinner skrev:Då har den med andra ord en effektförlust på cirkus 25 procent från veven till bakhjulet. Kan det stämma?
Jo det har du rätt i. Men här kan man aldrig få mindre effekt än vad som levereras från fabrikChris Ash skrev:Nej, men effektförluster är ofta rätt stora på 125r. Dessutom har nog ett par hästar dött i de flesta gamla TZR. Med tanke på att jag sett Aprilia RS bänkas till ca 27 hästar så stämmer nog 20 på TZR bra.
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |