Det är laptimern som man köper på sidan om som kostar 69,99.[Mr.Schufemtii] skrev:Kostar inte själva "huvudenheten" 69.99USD??
Det verkar vara ett riktigt bra pris, om man ser till vad man får. Det var upplyst display, varvräknare, hastighet samt växelindikator......
Hade vart perfekt på fightern
//Olle
Coola Ola skrev:verkar ju helt klart vara nånting för prylnörden.... skulle inte ha nåt emot en själv. dock vore det ju intressant att höra nåt om hur bra man ser siffrorna på displayen när man kör.
undrar lite hur den där dynamometern (den ska alltså mäta effekt/vrid kontinuerligt) funkar också, den kan väl inte vara speciellt exakt, annars skulle ju ingen investera i dyra bromsbänkar?
Jag har den ligger på flyget men det är alltid kul och höra andras erfarenheter.jojje1963 skrev:Jag har haft en Veypor i ett år nu, den är tydlig även på dagen men lämnar man den i solen så kan den bli suddig. Normalt så blir den bra igen när den blir lite svalare (min display ska bytas då den ibland inte blir bra alls... går på garantin). Varvräknaren kan man inte följa men det kan man ju inte med nån digital varvräknare, där sitter en liten lysdidod som shiftlight men den syns inte på dagen, jag öppna lådan och drog ut en kabel till en STOR diod, funkar rätt bra. Hästar mäter den genom att ränka på acceleration (en givare på bakhjulet och en G-mätare inbygd) och du lägger in vikten på hojen (total vikt). Den tar inte hänsyn till luftmotstånd så hästarna minskar ju fortare du kör, min visar ganska rätt i 2:an. Det som jag hade mest nytta av var att köra från 2000varv i 2:an med olika turbotryck och bränsleblanding och sen lägga dom kurvorna ovan på verandra i datorn och se vad som ändra sig. Jag tycker du ska köpa en, prylar är kul! Och sen kan du ju skippa dom vanliga mätarna.
kolla här http://www.w-motoracing.se/catalog/product_info.php?cPath=13_19&products_id=212Roberth skrev:Är det någon som provat en sådan här?
Kul att den här tråden kom upp igen.Aratron skrev:har spanat lite på denna mätare ett tag och skattepengarna ligger rätt risigt till
Hur funkar moteringen? Har läste lite på sidan, grejjar man det på nån timme eller är det en massa strul o pul innan det funkar ? Tänkte plocka bort hastighetsmätare och behålla min analoga varvräknare, gillar inte digitalavarvräknare, kommer det funka ?
Lugn lugn. Pekfingervalsen tar sin tid.Aratron skrev:upp upp upp, måste hännt något på 6 månader!!
Roberth skrev:Kul att den här tråden kom upp igen.
Jag har den monterad på min racehoj och använder den i förstahand som laptimer. Hittills mycket nöjd. Monteringen bör du klara på nån timme.
Det har lite med hur seriös kabeldragning du eftersträvar.
Uppdatera mjukvaran det första du gör då den senaste funkar bättre och har fler finesser.
Det går bra. Man kopplar in en kabel på + på någon av tändspolarna för signal till Veyporn.Aratron skrev:men går det att behålla den analoga varvräknaren ?
Roberth skrev:Det går bra. Man kopplar in en kabel på + på någon av tändspolarna för signal till Veyporn.
På de högre växlarna men inte ettan och tvåan.Aratron skrev:ok, annars då, hinner man se varvtalet under en acceleration? Jag är jävligt skeptisk mot digitalavarvräknare.
Roberth skrev:På de högre växlarna men inte ettan och tvåan.
Jag behöll min vanliga instrumentering och har den som ett hjälpmedel.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |