VF 1100 Just Cool

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag var uppe i Götet närmare bestämt ute på Fotö och pickade upp ytterliggare en hoj i torsdags:yoparty
Detta var utav en kille som tyvärr inte rodde bygget i mål av familjeskäl (läs små barn).

Jag lider med honom då det inte var mycket kvar.:gnissla

En kul anekdot är att hojen har kört Stanley Cup bucklan när Detroit Red Wings vann den senast. Då customiserad med Red Wings logor o röd:)

Den har varit inom SFRO besiktning då ramen är ombyggd, annan rake, ny framgaffel ifrån en Bandit 1250 med sexkolvs ok. Jag fortsätter på samma väg med SFRO så jag får hojen som jag vill ha den.
Motorn har vässats och har enligt uppgift ca 130hk. Dock med all sannolikhet inte på bakhjulet:hihi

Hojen skall nu tas isär för att få upp finishen på allt med lack o nya lager etc etc.

Dock har han gjort stora bitar på hojen såsom t ex lack på tank, framlykta samt sidokåpor. Mattsvart med matt orange o vita lackade stripes. Färgkonceptet håller så det spinner vi vidare på.

Nog tjötat här kommer bilder:

001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Här kommer fler bilder:

010.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg018.jpg

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Och en bunke till:rofl

019.jpg020.jpg021.jpg022.jpg

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Värt att nämna för att inte bli helt rastlös så har jag förutom denna Pucken Bastardo att bygga, min ZX9R Dreams samt ytterliggare en ZX9R där ramen kommit ifrån lack i dagarna:3freak

Och jag som egentligen inte har tid men vad gör man när man älskar motorcyklar?:dummer

009.jpg011.jpg023.jpg024.jpg026.jpg

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Mycket vackert!
Men, tänker du behålla bakskärmen?
Tycker att det luktar lite orange county choppers över den :rofl

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Steg ett som kommer jag att behålla bakskärmen. Den kan bli riktigt läcker då allting är lackat o klart.

Det finns sämre förebilder än Orange county:hihi

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping