vfr 750

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
:hej Tjena tjena...
E ny har pa forumet. Har kollat runt o garvat en hel del o tankte nu forsoka bidra me lite roligheter. Ok nog me ordbajs... Vem e jag da??? Jo en 24-arig skanegrabb fran lund bosatt for narvarande i australien(turisthaket gold coast). Alla mc alskande manniskor borde verkligen besoka detta mc vanliga land. Mitt mc intresse vacktes ps riktigt nar jag kom ner hit Det funkar lite annorlunda me korkort o sa har nere. Man borjar me en s.k "learners license" vilket inte ens e nagra problem for kalle klant me tummen mitt i handen att fa. Da e man berattigad att kora motorcykel med upp till hela 250 kubik. Min forsta mc som jag faktiskt delade me min battre halft var en helsvart suzuki across gsx250f. Den observante kan identifiera ett magnum lakrits (kolfiber) ror vilket gav den lilla krabaten ett trivsamt latt gurglande ljud. En bild pa liket hittar ni nedanhttp://bikepoint.ninemsn.com.au/market/UsedBikeDetail.asp?BikeID=62713&Year=1996 Tror inte att dem finns nagon annanstans an i japan o Australien. Hursomhelst javligt rolig liten sak me 40 hast i motorn. Men visst trottnade man skapligt fort. Nar man blev trott pa o fisa runt pa klena 250cc o allt som oftast bli omkord av gammelfarfar pa sin kromade permobil insag jag att det var dags att inforskaffa den riktiga "unrestricted license" med tillhorande cykel. Mc e fruktansvart billigt har, (hmmmm... e det kanske bara dyrt i sverige...?) hursomhelst sa e lappen valdigt latt o ta har nere. 3 korlektioner sa var det klappat o klart. Nu var det dags o leta upp en bra snabb cykel Jag plockade upp en finfin blodrod vfr750-93:a privat vilken jag hade hort skulle va forbannat tillforlitlig me hyfsat mycke fras i etc. Den kostade motsvarande 27 svenska lakan (snorbilligt?? Japp!!!) o hade gatt 5200 valservade mil (bild kommer). Cykeln var bestyckad me staintune pipa o lite annat godis o alla som har hort en vfr (me pipa) vet vilket javla skont ljud den framhaver. Har kort ett par hundra bekymmerlosa mil nu o e p det hela nojd me henne. Finns har nagon vfr- forare har som vill dela med sig lite erfarenheter om denna cykel vore det skitkul. Var ute o provkorde en knasgron ninja (zx6r) idag o den gav inte nagra overvadigande gladjeskrik inne i integralkiosken. Visst skapligt snabb o stark pa topp men josses va den sog purjo i botten. Blev lite rorigt forsta inlagg det har men man blir lite ivrig nar man har tusen o en grejer o beratta.
Kommer hem till sommaren men da man inte har nann cykel i sverige far man finna sig i o aka fyrhjuligt.
Ha de gott o vroom vroom pa er
Eder Jonas

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Tack for det!
Det gick javlar i mej snabbt o fa svar. Om det e natt du o alla andra vill fa reda pa om hojar o akning har nere sa bara fraga pa. Cross e jakligt skoj. Fraste runt pa polarns yamaha halvhog tavlings 80 nar jag fortfarande kunde halla mig inom det "avlanga landets" (aj aj aj vilket jakla slitet uttryck) granser. Den gick som attan. Tror att just 80cc tavlingscross har det vassaste effekt/kubik forhallandet? Haller pa o skriver uppsats men lyckas av outgrundliga anledningar halka in har hela tiden...
Har inte fatt andan ur vagnen o tagit nan bild pa min nyinskaffade parla men min e valdigt lik cykeln pa bilden men min har som sagt en spegelblank (ibland ;) ) pipa
Eder Jonas

Bifogat

• w578400384.jpg
    w578400384.jpg
    78 KB · Visningar: 137

Thomas

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Hoj
Såldes alldeles nyss...
Tjena Jonas! Jag har en VFR -96, så gott som original (än så länge, men inte så länge till). Personligen anser jag att modellen nådde sitt klimax på varianten som tillverkades -94 till -97 :) . Den blev ju lite mer lik NR 750 då den uppdaterades -94. Men motorn tror jag är ungefär densamma ända från 80-talet fram till 800:an kom 1998. Jag har kört ca 1700 mil med min (den har gått ca 3700 totalt) och inte haft några som helst problem. Den är servad var 600:e mil, som den skall. Jag är liksom du mycket nöjd med modellen, och den passar säkert bra som förstahoj.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...