Vägra vurpa
Ny medlem
Jag hade en Suzuki Gsx-R 750 innan men fick sälja pga försäkringen inte var i min smak. Jag kör relativt lugnt men vill ändå ha en sporthoj.
Köpte en VFR800 -99 sommaren -08 och tänkte bygga om den så småningom till nåt sportigare. Försäkringen är vrålbillig!
Men inte lätt att bygga om en hoj som har varsin kylare på sidan till nåt sportigare. MEN så visade det sig att min favorithoj SP1 oxå har kylare på sidorna så tankarna gick.... och till slut fick jag ett ryck och köpte Hongkong-kåpor till en Sp1. Sagt och gjort, började montera.
Köpte nya clip-on som blev ca 15 cm lägre (!)
Lackade om tanken fast den är inte färdig ännu.
Fick modifiera kylarslangen och påfyllningen, flytta dom flesta kåpfästena och ta bort instrumentpanelen. Ska bytas till en mindre typ. Förslag?
Ramen lackad svart, ska bättringslackas snart. Bromsoken lackade i guld.
Fixade ett nytt kåpstag till framkåpan och köpte mindre backspeglar i kolfiberlook, skitsnygga.
Vad tycker ni? Ser det ut som en sporthoj? Kan gå med på att löra en touringhoj, men vill inte att det ska synas!
Bilder från hur den såg ut från början och hur den blivit sen dess.
Dom 4 sista bilderna visar hur den ser ut nu.
Köpte en VFR800 -99 sommaren -08 och tänkte bygga om den så småningom till nåt sportigare. Försäkringen är vrålbillig!
Men inte lätt att bygga om en hoj som har varsin kylare på sidan till nåt sportigare. MEN så visade det sig att min favorithoj SP1 oxå har kylare på sidorna så tankarna gick.... och till slut fick jag ett ryck och köpte Hongkong-kåpor till en Sp1. Sagt och gjort, började montera.
Köpte nya clip-on som blev ca 15 cm lägre (!)
Lackade om tanken fast den är inte färdig ännu.
Fick modifiera kylarslangen och påfyllningen, flytta dom flesta kåpfästena och ta bort instrumentpanelen. Ska bytas till en mindre typ. Förslag?
Ramen lackad svart, ska bättringslackas snart. Bromsoken lackade i guld.
Fixade ett nytt kåpstag till framkåpan och köpte mindre backspeglar i kolfiberlook, skitsnygga.
Vad tycker ni? Ser det ut som en sporthoj? Kan gå med på att löra en touringhoj, men vill inte att det ska synas!
Bilder från hur den såg ut från början och hur den blivit sen dess.
Dom 4 sista bilderna visar hur den ser ut nu.
Bifogat
-
2008_07_22_bikepics-1361025-full.jpg70.3 KB · Visningar: 539
-
Foto0222.jpg209.7 KB · Visningar: 512
-
Foto0304.jpg249.1 KB · Visningar: 586
-
Foto0327.jpg230.1 KB · Visningar: 475
-
Foto0337.jpg233.8 KB · Visningar: 539
-