Vi är alla förtappade

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det är kört för oss. Polisen och länsstyrelsen vill ge oss böter och dra in våra körkort. Politikerna vill förbjuda alla stooora hojar. Sankte Per släpper mer än gärna in oss i hans rike. Gamla tanter och gubbar hytter åt oss med sina käppar när vi mullrar fram och gemene trafikant blinkar med helljuset när vi kör om dom. Dessutom har jag från en säker källa häromdagen fått höra att vår själ inte kan förflytta sig med mer än 20 km/h, så vi är alla förtappade oroliga varelser utan själar sedan länge.

Vad kan vi göra för att förbättra vår situation?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
ang dom gamla, igår på Götaplatsen var det massa gamlingar som kom fram o berömde våra motorcyklar och vissa tog baske mig kort oxo.... :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Det är inte helt ovanligt att det kommer fram gammla herrar i keps vid de mest oväntade tillfällen och börjar prata hoj. Rätt kul faktiskt.
Har fått de mest hårresande historior om vansinnesfärder på BSA, Triumph och möjligen någon sådandär udda Honda berättade för mig. :skrämd
Dom kunde dom med! :D :tummenupp

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Penguin skrev:
...Gamla tanter och gubbar hytter åt oss med sina käppar när vi mullrar fram och gemene trafikant blinkar med helljuset när vi kör om dom...

Gamlingar och gemene trafikant löser man med hårig öronförsedd hjälm.
Inga sura miner har det varit där jag dragit fram :crash

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Förra säsongen drog jag och "late again" ut hojarna för att fotografera lite. Efter en del varvandes med motorerna kom "en av de gamla".
Nu blir det klagomål, tänkte jag... men nä, han tyckte de var riktigt roligt med hojar. Varnade för poliser ute vid vägen också :eek:

Sån ska jag bli när jag blir gammal :tummenupp

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
haha fann vad fränna gubbar ni värkar träffa da !
så ska jag också bli när jag blir gammal ! om det äns kommer finnas hojar och bilar då :rolleyes:

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...