Vi äro sju, vem är du?

Queen

Guest
Högmod
Girighet
Vällust
Avund
Frosseri
Vrede
Lättja

Känner ni igen dem, vilken av dessa synder passar bäst in på er...?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Alla, vad vinner jag ?:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag måste nog nästan hålla med pucken där... Det blir lite gott och blandat sådär, beroende på dag, humör, situation och en jävla massa andra omständigheter:D

Lättja bör dock vara det som stämmer bäst in på mig (om man bara ska välja en) eftersom jag gillar att sova och ta det lugnt, att ta dagarna som de kommer utan en massa tvång och stress och att bara göra vad jag vill och vad som faller mig in. Sen skulle jag inte kalla mig lat då jag lever ett ganska aktivt liv, men jag gillar att softa så... Lättja för mig:)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag köper inte så billig skit, bättre att få välja dom bitar man vill ha i lösvikt.
Alla bitar i Alladin asken äts ju ändå inte upp.

EkSaGt dom spritstinkande svinen i hörnen blir kvar.
Precis som på krogen !:D

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
"Vällust är sinnlig njutning, till exempel sexuell, men även annan. Enligt katolska kyrkans tradition betraktas ett liv i omättligt sökande efter vällust (lat. luxuria) som en dödssynd.

Om man hänger sig åt denna dödssynd skulle man i helvetet bli insmord i eld och svavel. Den av de sju dygderna som är motsatsen till vällust är kyskhet."

Enligt citatet ovan fr Wikipedia är det således inte möjligt att leva utan synd om man vill att mänskligheten ska fortplanta sig och leva vidare, lite trist eller hur.

Så - med stolthet erkänner jag, jag är en syndare.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Just nu är det frosseri för min del; En grogg i ena näven och den andra näven i godisskålen :(
Vägde mig igår, trodde jag hade tappat 2 kilo men jag stod kvar på samma som förut :gråta

Queen

Guest
Inte förvånad:tungan

;)

Vad är du själv då, Queen?:va

Jag är en person som utmanar ödet allt för mkt, så jag antar att högmod skulle passa mig bra. Vill samtidigt poängtera att jag är inte så högfärdig utan väldigt down to earth, baraväldigt fokuserad på karriär just nu...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år