Vi bör kanske koordinera bättre....

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
För de som gillar att både köra bana och gata har det varit lite klurigt iår.
Om man kör RR-Träning på Onsdagar så missar man Onsdagskörningen med Sporthoj och det är inge roligt. Det blir en prioriteringsfråga varje vecka och jag har tyvärr bara prioriterat bana denna sommar. Det hade iår varit bättre att ha en Tisdagskörning med Sporthoj. Då hade man kunnat köra bana Måndagar och Onsdagar samt gatkörning på Tisdagar. ( Om nu tid hade medgivits till detta. Någon har berättat för mig att det finns ett annat liv än att bara åka hoj också så jag hade nog inte kunnat köra på Tisdagar ändå, men i alla fall. Andra kanske hade velat köra ) Något att se över till nästa år kanske, beroende på hur bankvällarna läggs ut. ( Om det blir några ). Många som är med på Sporthojs kvällskörningar har ju tagit RR-licens så det borde finnas ett intresse att koordinera kvällarna. Vad tycker ni ?

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Någon har berättat för mig att det finns ett annat liv än att bara åka hoj också

Finns det ett liv utanför hojåkningen? Det var som fan :va , detta måste du berätta mer om när vi träffas nästa gång.

Förutom första påståendet, det om att det skulle finnas ett liv utanför sporthojsvärlden, verkar ditt förslag ganska vettigt.

Tyckera att vi slänger upp en poll på vårkanten, när bantider och annat är bestämt, så kan vi rösta om vilken dag som passar flest av oss.

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det som går att stunta på!
Visst.. Tanken är god och jag vill ju inte att nån ska få känna sej utanför.
Men betänk också att onsdagarna har blivit väl etsat i hojåkarnas ryggmärg. Alltså väl inarbetad som det är nu efter denna sommar.
Sen som Kennet säger så finns det ju faktiskt andra aktiviteter som ska få plats i veckan förutom hojåkning.
Likväl så är det väl inte speciellt många som kör både måndag och onsdagskörningarna på banan. Majoriteteten av alla sporthojsåkare i våran region har knappt satt sin fot på Midlanda racingpark, om vi nu även vill att fler ska vara välkomna och inte vara en grupp med inbördes beundran.

Tycker vi ska hålla onsdagskörningen särad från bankörningen så kanske fler faktiskt blir intresserade av att åka med oss och inte tror att vi som kör bara är RR-förare och proffs med supersporthojar osv. (Hört sånt från andra i hojåkare som inte vågat eller vart med i sommar en gång)

Ska vi bli riktigt stora i stan med antalet sporthojar det verkligen finns så måste vi nog visa att alla med sporthoj är välkomna på ett bra sätt.
"Hjälpa" dom om dom inte kört i grupp. Hålla ett tempo efter vilka som är med på onsdagarna osv.

Busklubb allá Potatoes och Fuel media är redan på ritbordet också för den delen utanför detta.

Lite allmänna tankar i ämnet bara. Men en poll är ju bra i vår oavsett.
Ville bara lägga ut lite funderingar med tanke på hur det är nu med våra körningar. :martialar

Last edited:

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Håller med Legenden nästan helt på det han skrivit. Det är det här med andra hojåkare som inte vågat åka på onsdagskörning,det är ju så här att har man en sporthoj så har man väll den för att köra eller vill lära sig köra sportigt och då åker man med sporthoj på onsdagar men vill man inte köra sportigt så åker man med glidar gänget istället :tummenupp för blir det för mycket touring på sporthojkörningen så kommer inte jag åka så många gånger för jag vill ha aktiv körning,tourar gör jag till och från jobbet...nästan.... :D

För det är ju inte så att vi sticker ifrån nån på åkningarna man väntar ju alltid in dom som inte kör på så hårt.

Åsså måste jag få säga att jag har ju den äldsta och sämsta hojen på åkningarna och jag hänger ju på :lol

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ja Onsdagskörningarna har ju blivit ett begrepp så vi banåkare som även vill köra på gata får väl verka för att RR-Träningen läggs på en annan dag än Onsdag. Men vi styrs mest av banägarna å tyvärr så är även träningar på Onsdagarna tydligen ett begrepp bland de som tävlar i RoadRacing.
Vi får väl se om vi kan göra en kalenderbrottning till våren :)
Det är i alla fall roligt att få in synpunkter och höra vad alla tycker.

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
numer en fireblade -00
KennethN skrev:
Ja Onsdagskörningarna har ju blivit ett begrepp så vi banåkare som även vill köra på gata får väl verka för att RR-Träningen läggs på en annan dag än Onsdag. Men vi styrs mest av banägarna å tyvärr så är även träningar på Onsdagarna tydligen ett begrepp bland de som tävlar i RoadRacing.
Vi får väl se om vi kan göra en kalenderbrottning till våren :)
Det är i alla fall roligt att få in synpunkter och höra vad alla tycker.

Personligen skulle jag tycka att det var kul om man skulle kunna ha någon form av samåkning på helgen .. har problem att komma loss på vardag kvällar överhuvudtaget. :( Tycker ju att det e skitkul att hänga på men vad gör man när man måste jobba :confused: :huvet

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum