Vi vill veta vad DU gör nästa sommar...

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Är det någon fler än jag som tycker det har blivit heldött här inne?
Säsongen är inte riktigt slut ännu och vad passar bättre då om inte lite rykten och skvaller:

Ska obruT böra köra moped?
Lämnar leffe75 den så framgångsrika R1:a klanen?
Har Suzukiman äntligen sett ljuset i tunneln och byter sig en riktigt hoj?
Kommer Umeås motardianer att kunna organisera sig?
Är det sluttourat för Mell?

Ja frågorna är många, fyll gärna i svaren och kom med fler frågor så vi får lite drag här inne. :tomten

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
RJ skrev:
Är det någon fler än jag som tycker det har blivit heldött här inne?..............
.........så vi får lite drag här inne. :tomten

Tycker att vi startar ett litet trevligt inbördeskrig här på SH mellan Umeå och Sundsvall :tungan , Norrland är inte stort nog för två separata forumdelar på SH. :hihi

Slagfältet är detta forum och den forumdel som har mest aktivitet nu under vintern utropas till segrare och kung över alla sporthojsåkare i Norrland. När vi har vunnit så kan ni kanske få en egen sticky tråd på vår forumdel :hihi för ni kanske inte behöver en helt egen forumdel med tanke på hur dött det är här.

Eftersom vi i Sundsvall är så bra ska jag nu kasta lite bensin på brasan så att ni i Umeå får lite försprång på oss i Sundsvall, för det kan ni behöva :arsele

Ni har har haft egen forumdel länge på SH och du har rätt RJ, det är helt dött här. Ni har redan suttit för länge på kungatiteln: Norrlands sporthojshuvudstad nummer 1 och nu har vi kommit för att ta den ifrån er. Vi har en bit kvar men vi är grymt på G och kommer inte att vika oss.

Kriget har redan börjat och ni är infiltrerade sen en tid tillbaka, har ni inte nya medlemmar i klubben som kommer från Sundsvall :va Visst de kommer att förneka sitt samröre med oss men vad ska de säga. Sen får vi inte glömma att vi har vi Kenneth som snärjer er och värvar sympatier för oss när han träffar medlemmar från Umeå på banan och några gör redan flitiga besök på Sundsvallsdelen.

Sen när vintern är över och våren kommer lägger vi ner kriget och träffas och kör hoj i stället, går väl att styra ihop något tillsammans i samband med att UMCC hyr mittsverigebanan.

Let the War begin, maddafakkers :kulspruta :kulspruta :kulspruta

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Vi vinner ju lätt slaget om Norrland för Sundsvall ligger ju så långt söderut att det inte ens kan kallas Norrland, snarare mellansverige! :D

Wannabenorrlänningar är vad ni är :tomten :hihi

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Honken skrev:
Vi vinner ju lätt slaget om Norrland för Sundsvall ligger ju så långt söderut att det inte ens kan kallas Norrland, snarare mellansverige! :D

Wannabenorrlänningar är vad ni är :tomten :hihi

Ääh, snick snack.

Vi har en slalombacke mitt i stan som funkar både för alpin-sm och backtävling i skoter. Hur mycke norrland är inte det så säg :yoparty Annat än den där komposthögen på Mariehem som ni klallar för slalombacke :arsele

Gud vad snäll jag är :Bugar nu har jag bjudit er på två inlägg på er forumdel, måste tillbak och spamma på vår, bästa i hela världen :banana , forumdel nu.

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
cbjorkman skrev:
Jag undrar vad mannen själv har att säga??

Jaa vi får se vad som händer :)
Fick riktigt blodad tand när jag var o tävlade i Falkenberg :tungan
Rettan skulle säkert efter diverse najning o så, passa o vara hyfsat konkurenskraftig i ERF el Rookie 1000. Men om det nu blir ERF nästa år så skulle det vara kul att rejsa med tex denna hoj http://www2.blocket.se/view/3089148.htm?caller=vbl_s&l=0&c=1&city=5
Men som sagt vi får se, hojen är fortf kvar o det känns som lääääänge kvar till nästa säsong....
Gatåkningen tycker jag har tappat mycket av sin charm som den hade 2001-02 när man körde som mest. Lite folk som kör på vardagarna......pik!
Blir hojen såld så satsar jag nog enbart på RACING o inget gatåkande.
Men inget ERF team är till 100% klart så allt kan hända!!!

Köp min hoj christer o sälj det som är kvar av "gamsuckan" :tomten , Rettan får du till nice price :tungan

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Abloy skrev:
Ääh, snick snack.

Vi har en slalombacke mitt i stan som funkar både för alpin-sm och backtävling i skoter. Hur mycke norrland är inte det så säg :yoparty Annat än den där komposthögen på Mariehem som ni klallar för slalombacke :arsele

Gud vad snäll jag är :Bugar nu har jag bjudit er på två inlägg på er forumdel, måste tillbak och spamma på vår, bästa i hela världen :banana , forumdel nu.

Om ni ska ha nån snö därnere i en skidbacke antar jag att ni använder er av begagnat krossat skumplastemballage från den där hemska möbelaffärn (som döper möbler till mansnamn) ni har därnere :rofl :arsele

Den enda nyttan den där komposthögen på mariehem tjänar är som skådeplats för UMCC:s årliga pulktävling! Jag lovar att man kan få upp nog mycket fart där för att slå ihjäl sig med en pulka! (Särskilt då om Mell är konstruktör) :D :kocko

Kom igen nu alla andra jag kan ju inte vara den enda här som försvarar Umeås ställning genom att kasta skit på de där sundsvallarna!

Ante M

Team Mortec
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
fz1-s 06 Såld
Jag ska köpa hoj, jag klarar inte en sommar till utan.
Är de nån som har en fin Hayabusa å sälja :tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Abloy skrev:
Tycker att vi startar ett litet trevligt inbördeskrig här på SH mellan Umeå och Sundsvall :tungan , Norrland är inte stort nog för två separata forumdelar på SH.
:tomten Kalla Sundsvall för Norrland det är stora ord det. :tomten Kan ju förstå att ni vill va som oss, men samtidigt blir ni aldrig mer än en förort till Norrland. Vi kan om ni vill kalla er för styvbroder eller styvsyster om ni vill. :tungan
Hoppas verkligen att vi träffs på banan nästa säsong för lite seriös bansmiskning, jag kommer i allafall att fortsätta åka ned på bankörningar! De som har varit tråkigt är att så få Umebor vågar sig ner, vad beror det på? :confused: En annan sak som också är tråkig är alla Sundsvallsbor som bara kör på veckorna men inte på helgerna, skulle vara kul att träffa personen bakom sitt nickname. Det finns ju naturligtvis undantag med Kenneth i spetsen som håller fanan högt.
Mellan våra kommande munhuggningar Ume S-vall emellan kan vi ju fundera på eventuella gruppköp, racedäck ligger väl ganska nära tillhands, eller vad tycker ni?

För övrigt blir det väl inga stora förändringar för mig inför nästa säsong, jag behåller silverpilen och kommer att göra några små modifikationer under vintern. Gatåkning kommer det att bli om än i små mängder och förhoppningsvis banåkning i rejäla lass. :tummenupp

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Inför nästa säsong så hade jag tänkt fixa till gixxern som stått och sett skabbig ut hela sommarn. Var inne på att sälja men nu blev det fixa istället...jaja, vi får se vad det blir i slutändan. Nåt att åka runt med på banorna ska jag väl ha iaf.
R1:an blir kvar även den för jag klarar mig knappast utan denna posörhoj av rang :rolleyes:

Dessa planer kan dock ändras 58ggr under vintern...

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Jag kommer att fortsätta att åka på min fantastiska fireblade, som för övrigt har slagit över på 7300 mil under sommaren. :rolleyes:
Sen så kommer även min flickvänn Anna att köpa hoj till nästa år för att övningsköra på. får se va vi hittar för lämpligt objekt till henne. Hon är lite sugen på en R6:a men då måste ju jag byta hoj oxå.. :lol
Har iofs. varit rätt sugen på att skaffa en TL1000s igen eller en nyare fireblade under hösten här, men tänker nog vänta ett tag till med att byta..
Dessa planer kommer säkert att hinna ändras ett antal ggr under vintern också, dock inte lite ofta som christers. :7peta

Jag förutspår att Christer kommer att köra i ett ERF team tillsammans med Leffe nästa år och då på en Gixxer1000.. Eller va tror ni? :yoparty

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Ante M skrev:
Jag ska köpa hoj, jag klarar inte en sommar till utan.
Är de nån som har en fin Hayabusa å sälja :tummenupp

Erik Ivarsson skall sälja sin.
Du når honom på 070-5564495

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Som svar på RJ´s funderingar har jag lite inside information att delge er innan detta finns ute i butikerna i senaste nummret av "Se & Hoj"

Ska obruT börja köra moped?
Ursäkta, men han har redan en gul sådan. Dock är den tänkt att "hottas" upp med apstyre och limpsadel etc inför nästa säsong. Det bankas och skruvas redan för fullt i garaget. Grannarna på Teg har redan klagat till polismyndigheten, men utan att få gehör för sina åsikter. En polisman lär ha sagt till TV4,
sitat: -Klart grabben måste få trimma moppen. En sådan stor och tung maskin behöver ju alla hk man kan hitta.
Polisen assesterade också en test som Obrut ville genomföra på gatan utanför. Men när Olga 89 körde om med gåmopeden avbrötts all testverksamhet. Vi väntar med spänning vad som rullar ur garaget våren 2005.

Lämnar leffe75 den så framgångsrika R1:a klanen?
Det ser faktiskt inte bättre ut. Allt som lär ha krävts var lite tid i sadeln på en Suzuki, och sedan hamnade R1án på blocket.se omg.
Dock fick han i och med detta även en sjukdom eller missbruk som gärna läkarna vill klassa denna företeelse som. Läkarna har gett sjukdomen namnet "roadiusracing". Tidiga syntomer är lätt böjda fingrar, förstorade underarmar och ett lätt aggresivt beteende i trafiken så fort man blir omkörd. Detta ska inte misstolkas som "väghojisdrivius" som är en mycket, mycket mildare sjukdom. Ännu har inte forskningskåren hittat något botemedel/behandlinssätt men man har sagt i ett pressmeddelande att sjukdomen inte är direkt skadlig. Men man vill påpeka att detta är ett outforskat område och att nya studier och tester får utvissa hur skadligt denna åkomma igentligen är.

Har Suzukiman äntligen sett ljuset i tunneln och byter sig en riktigt hoj?
Nja, både ja och nej.
En riktig hoj har han redan, dock cirkulerar rykten om en uppdatering av redan befintlig modell. Det prats en hel del om detta i Japan, men pga språksvårigheter är det inte så lätt att tyda alla rykten som kommer därifrån. Som alla vet är det ju just nu under "cilly seson" som dom flesta ryktena ska tas med en nypa salt. Vad som dock verkar klart, är att det teamet innehåller någon/några nya medlemmar inför säsongen 2005. Men att finna mer info än så kring detta är i nuläget svårt. Kontrakt ska skrivas och löner förhandlas, så sponsorer och teamägare är i nuläget väldigt hemlighetsfulla i sina uttallande.

Kommer Umeås motardianer att kunna organisera sig?
Nja tveksamt, här finns det oändligt med rykten som florerar.
I ett uttalande till Expressen ska "Pingis" ha sagt att han funderar på att slopa tvåtaktsröken. Vi kan endast spekulera i vad som fått denna tvåtaktsfanatiker att uttrycka dessa ord i en så allmän tidning. Men enligt dom tjallar som vi har inom dessa kretsar. Skulle en anledning kunna vara att RJ kör åttor kring honom på Mitt Sverigebanan. Och om Pingis skulle göra denna drastiska vändningen i sin karriär, är det stor risk att "motardianerna" som företels dör ut. Men vi vet som sagt inget säkert i nuläget vad som är äpplen och päron i all den information som circulerar ute i media just nu.

Är det sluttourat för Mell?
Jag skulle vilja vara så drastisk och säga att det är slutkört för Mell nu.
Anledning ?
Från och med nästa säsong sitter enligt väldigt trovärdiga rykten Mell på bönpallen. Anna ska ha sagt i ett uttalande, till den mycket respektabla och världsomspännande tidningen "UMCC BIKE", att nu ska karln hålla sig i skinnet. Och att bästa sättet att ha koll på denna man är bak på bönpallen. Vi har inte kunnat nå Mell innan denna spalt gick på tryckning för en kommentar. Men helt uppenbart är att garaget är tomt på cyklar så när som på Anna´s egna hoj.
Vi får helt enkelt avvakta, men ni läsare kan vara helt lugna för att "Se & Hoj" fortsätter sitt snokande i denna "dokis såpa".

Det var allt från redaktionen denna gång. Vill ni läsa ännu mer kring dessa reportage kan man köpa tidningen ute i butikerna.
Nästa nummer finns ute den 2 oktober.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bra skrivet Suzukiman

Det var svar på tal! :lol

Någon med fler frågor?

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
Suzukiman skrev:
I ett uttalande till Expressen ska "Pingis" ha sagt att han funderar på att slopa tvåtaktsröken. Vi kan endast spekulera i vad som fått denna tvåtaktsfanatiker att uttrycka dessa ord i en så allmän tidning. Men enligt dom tjallar som vi har inom dessa kretsar. Skulle en anledning kunna vara att RJ kör åttor kring honom på Mitt Sverigebanan. Och om Pingis skulle göra denna drastiska vändningen i sin karriär, är det stor risk att "motardianerna" som företels dör ut. Men vi vet som sagt inget säkert i nuläget vad som är äpplen och päron i all den information som circulerar ute i media just nu.

Med en vändradie som en finlandsfärjas är det svårt att köra i åttor över
huvud taget, även om bogvisiret är uppfällt.
Att Pingis däremot låter RJ vara snabbast på Mittsverigebanan är ju inte så konstigt
eftersom RJ är Teamchef och äger släpvagnen som tar teamet till banan.
Ryktet att Pingis skulle överväga att dumpa blårykaren har florerat länge men
är lika troligt som att han skulle köpa ett par gröna visdomständer,
pierca ollonet, låta håret växa och bli Djävulsdyrkare...
Däremot jobbar tvåtaktspastorn på att öka inblandningstalet inför nästa
säsong till 1:1 för att därigenom få mer motorbroms. Dock återstår det att
lösa några smärre teknikaliteter.
Enligt Horace Engdahl på Svenska akademien så är ”Motardian” helt oförenligt
med ordet ”organisera” vilket medför att ett begrepp som ”Organiserade Motardianer” inte existerar.
På förekommen anledning passade jag även på att fråga om hur manligt det
egentligen är att köra minimoto men jag fick inget svar innan Horace Engdahl skrattade ihjäl sig...

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Pingis skrev:
Att Pingis däremot låter RJ vara snabbast på Mittsverigebanan är ju inte så konstigt
eftersom RJ är Teamchef och äger släpvagnen som tar teamet till banan.
Du e snäll du! :pussa
Pingis skrev:
På förekommen anledning passade jag även på att fråga om hur manligt det
egentligen är att köra minimoto men jag fick inget svar innan Horace Engdahl skrattade ihjäl sig...
Klockren... :lol

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...