För egen del så visste jag att det skulle bli mindre gatåka än brukligt för min del, men visst har det blivit en del poserande på stan och en liten längre dagstur på ca 50 mil. Den dagen avslutades föresten på gocartbanan med mig bakom styret för första ggn på en motard!
I övrigt har jag försökt komma mig iväg på bankörningar, för ni får säga vad ni vill, det är de roligaste man kan göra med hoj.
Säsongen började och slutade med körning på Midlanda, ett besök till Finland och Virtasalmi har också hunnits med. Tyvärr var inte vädret med oss i Finland så det blev inte så mycket körning som jag hade hoppats på. Under sommaren har jag fått justera hojen eftersom för att den skall bli körbar. Från början ville däcken släppa redan efter några varv, när det sedan var bortskruvat, blev hojen understyrd, fram med stora mejseln, problemet försvann men nu åts däcken upp i allt för rask takt osv, osv. Nu har jag väl fått till det hyfsat. Ett lyft för mig var att köpa en laptimer, synd att jag inte köpte en sådan redan i våras.
Några ljusglimtar från sommaren är:
-banan i Virtasalmi, dit åker jag gärna igen. (om inte annat för att höra leffe dra mot varvstoppen...)
-alla trevliga människor jag träffat på bankörningarna.
-absolut sista bankörningen, en hel dags FRI körning för 200 kr i kanonväder.
Här följer några bilder från i sommras, mästerfotografen heter Micke Öström.