Viarelli Scooter Essenza 125cc

Buckazoid

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2021
Hoj
Vad är det för några deltar jag ska köpa/modifiera för att det ska bra lite mer drag i min Viarelli Scooter Essenza 125cc utan att behöver ta isär allt i molekyler? Tror ni att den är pluggad? Jag kommer upp i ca. 90-100 km/h original. Tack för alla svar.
va.JPG

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Vad är vitsen? Försäkringen blir ogiltig. Polis kan anmoda om registreringsbesikting. Du får böter. Du torskar kortet. Billigaste alternativet är att köra en laglig 250/350 eller större. Då torskar du bara kortet och eventuellt böter.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag hade en annan Kinascooter för många år sen, jag öppnade ljuddämparen lite och experimenterade med öppet luftfilter på olika långa rör/slangar. Till slut ökade faktiskt toppfarten med 20 km/h. Helt värt de 0:- kronor till kostade.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Med tanke på hjuldimensioner och fjädringskomponenter så skulle jag avråda från högre hastigheter på en sådan.

Buckazoid

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2021
Hoj
Jag hade en annan Kinascooter för många år sen, jag öppnade ljuddämparen lite och experimenterade med öppet luftfilter på olika långa rör/slangar. Till slut ökade faktiskt toppfarten med 20 km/h. Helt värt de 0:- kronor till kostade.

OK - Det verkar som något jag kanske skullle prova.

Buckazoid

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2021
Hoj
Vad är vitsen? Försäkringen blir ogiltig. Polis kan anmoda om registreringsbesikting. Du får böter. Du torskar kortet. Billigaste alternativet är att köra en laglig 250/350 eller större. Då torskar du bara kortet och eventuellt böter.
OK - Visste inte att det var olagligt att trimma en 125cc, trodde det var samma regler som på bilar.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
OK - Visste inte att det var olagligt att trimma en 125cc, trodde det var samma regler som på bilar.
Det är inte lagligt att trimma en bil med helfordonsgodkännande heller.
Var rädd om ditt körkort.

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
Det är inte olagligt att trimma, andersbrinks rant är baserad på antagandet att du enbart har A1-behörighet.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det är inte mitt körkort eller plånbok som berörs iaf. Essenza har ett helfordonsgodkännande med allt vad det innebär. Att orka sätta sig in de komplikationer som kan uppstå är upp till TS. Försäkringen är väl det som kan komma att smaka mest. Klart att man kan trimma om man vill det. Det finns en anledning till att mina sex hojar (trimmade, vissa lite, andra mycket) är -98 och äldre. Den mest trimmade gör 60-footaren på 1.40 med ett svullo i sadeln. Det blir konsekvenser med eller utan A1 om man blir påkommen, även med A2 eller A.

Ilona Hermet

Ny medlem
Gick med
13 May 2023
Hoj
Viarelli Essenza mc scooter 125cc
Fråga: ny införskaffat Viarelli Essenza 125cc. Kan ngn säga vilka tändstift som används för denna scooter?

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum