gixxermixxer
tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
tja, jag har lite vibrationer i gashandtaget på min retta 03, är det bara min lr är det ett känt fenomen?? Har kollat det mesta, löser en styrdämpare detta?
peter R1 skrev:2064498tja, jag har lite vibrationer i gashandtaget på min retta 03, är det bara min lr är det ett känt fenomen?? Har kollat det mesta, löser en styrdämpare detta?
ozto skrev:2064561min r1a är likadan... styrdämpare hjälper inte, om inte nu vibrationerna är så stora så dom ger styrutslag!
Man vänjer sig, jag kom från en zx9r-00 innan och den var ju som att knåda en bulldeg att köra jämfört med r1an.
Jag har en R1 -02 med styrdämpare och visst vibrerar det i handtagen. Det är väldigt fina vibbar som gör att händerna nästan domnar bortpeter R1 skrev:2064498tja, jag har lite vibrationer i gashandtaget på min retta 03, är det bara min lr är det ett känt fenomen?
peter R1 skrev:2064575samma här, hade en zx9r 00 innan o den var klart bångstyrigare, får kanske kolla så inte snubben innan mej har pillat på nåt som han inte skulle ha gjort,
rettorna är väl inte kända för att vibrera???
Teo skrev:2065236Är det månne så att någon har satt på så´nna blåeloxerade sportstyrändar för 300 spän på den? De väger mindre så det kan vara därför det vibrerar.
Jag var helt slut efter jag kört bana med kawan, jag tror det lilla jag kört rettan att man får vara lite mer försiktig eftersom gassvaret kommer mer direkt, men du... kawan vibrerar allt mer i alla fall min gamla.ozto skrev:2065809bångstyrig vet jag inte om jag tycket att nian var, lättkörd och grötig! Men kunde göra lite hur som helst men hojen kastade aldrig av mig. Tyckte att den va otroligt förlåtande, lite som en gammal saab 99 från 84 . Perfekt förstahoj!
Första gången jag åkte bana med r1an så blev jag helt klart nertryckt i skorna, gick verkligen inte att va lika brutal med den som med kawwan!
Efter några varv så kändes det bättre och det är mycket trevligare att köra en kvickare hoj som man kan styra med mer "fingertoppskänsla"
aja till saken, r1an vibrerar mycket mer än en zx9a men du vänjer dig!
Lobo Gixxer skrev:2065222Har fan lite samma fenomen på min Gixxer K3a.
Fast man känner dom inte direkt, men efter ett tags körning
börjar man känna av dom. Små, små, små vibrationer.
Tar nog en trekvart en timme ungefär innan man känner av dom.
Det är precis som om man absorberar dom i början men efter ett tag så fortplantar sig vibbarna i nävarna.
Trodde åxå det var bar min som gjorde så men det visade sig att när jag provade en annan K3a så var den precis likadan. Pratade med en handlare om detta för ett tag sedan och han sa att det var precis likadant på både K4orna och K5-K6 åxå.
Sorry om jag robbade denna "R1" tråden lite...
peter R1 skrev:2232462ok "problem solved" bakre motorfästena var hur lösa som helst, nu är den go o köra igen
moppekalle skrev:2232607Peter...upplevde du dina vibrationer så som han ovan beskriver med sin gixxer eller var det värre/större vibarationer i handtagen?
Själv upplever jag så som han med gixxer förklara...små,små fina täta vibrationer runt 4-5 tusen varv där man inte tänker på dom i början men efterhand reagerar man på dom efter lång tids körning
peter R1 skrev:2232730JA, efter en stund måste man släppa styret o riktigt skaka loss med handen,
Jag har några småvibrationer kvar men inte på långa vägar som det var förut, men det tror jag kan härröra till mina däck som är totalslut! Har även dragit åt styrlagret en aning som verkar vara r1-03 relaterat.
Isch! Skumgummihandtag är det värsta dom finns, man förlorar all känslaAnders R skrev:2066828Sådana här kan hjälpa om vibrationerna blir för mycket. De finns i lite olika utförande även ett sk superbikeutförande
Anderzzon skrev:2232757Har även jag små små vibrationer som gör att högernäven domnar vid längre körning ibland...
Har för mig att det känns mest mellan 4-6k varv?
Styrlagret är en klassiker...
moppekalle skrev:2233745äsch,en är väl fjolla som inte tål vibbarna
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati