vid byte till koniskt...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
jag har hört att om man bytar till konisktluft filter så kan motorn skära, stämmer detta?? måste man bestycka om förgasaren efteråt och isf hur mycket större munstycke ska man ha, 2sl större??
Jag har tänkt behålla orginal-pipan, kommer den att gå sämre då, eftersom där kanske inte blir en bra balans mellan luft, bensin o utblåset... :confused:

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
AdrenalineRush skrev:
jag har hört att om man bytar till konisktluft filter så kan motorn skära, stämmer detta?? måste man bestycka om förgasaren efteråt och isf hur mycket större munstycke ska man ha, 2sl större??
Jag har tänkt behålla orginal-pipan, kommer den att gå sämre då, eftersom där kanske inte blir en bra balans mellan luft, bensin o utblåset... :confused:

bestycka om till ett par/några storlekar större, den kommer inte gå sämre iaf...

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Den KAN skära om du inte bestyckar om. Men det BEHÖVER inte göra det. Det går inte att säga i förväg hur mycke du ska gå upp, köp ett filter och tryck dit och testa. Då märker du. På min DT50 gick jag upp från 145 till 210 (Mikuni 24mm) vid byte till koniskt. Fast på DT125:an behövde jag inte gå upp nåt alls!

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
Re: Re: vid byte till koniskt...

Olle skrev:
bestycka om till ett par/några storlekar större, den kommer inte gå sämre iaf...

okej, men asså.... kommer motorn ta in så mycket luft o bensin som den kan med denna pipan ja har på nu, eller kommer den "strypa" sig, pga. att den får för mycket luft/bensin i förhållande till vad motorn kan få ut igenom röret??
:(

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Re: Re: Re: vid byte till koniskt...

AdrenalineRush skrev:
okej, men asså.... kommer motorn ta in så mycket luft o bensin som den kan med denna pipan ja har på nu, eller kommer den "strypa" sig, pga. att den får för mycket luft/bensin i förhållande till vad motorn kan få ut igenom röret??
:(
Nejdå, ingen fara.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj