Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
För min del på typ 50 bast i närheten Stockholm hamnar försäkringen på ungefär samma som BMW’n och Multin, dvs överkomligt.Mitt omdöme efter provsittning är att jag gärna skulle ha en som komplement till motarden. Är alldeles för förtjust i min huliganmoped för att byta bort den.
Att ha en yster 400 på bana och litet inspirerande gatkörning är nog inte fel. Att den inte är en 1000 kubiks sporthoj med mycket mer effekt än min kompetens är bra för mig.
Sannolikt skulle den inte vara alltför dyr att äga heller. Iaf inte för en gubbe som jag.
En fördel bland nackdelarna att bli halvsekel med omnejd i ålder. ?För min del på typ 50 bast i närheten Stockholm hamnar försäkringen på ungefär samma som BMW’n och Multin, dvs överkomligt.
Coolt. Antar du inte hunnit provköra den ännu då eller ?Har en stående hos handlarna i Linköping så varje nytt snöfall känns som en pungspark!
Köpte den framförallt för motorns skull då jag huvudsakligen kör på hojar som trivs i mellanregistret (690 Duke & R1200RS).
Man kan ju tänka ”lägg till några tiotusingar och ZX-6R istället” men då blir försäkringen 4-6 gånger så dyr.
Vill jag åka skiftfort kan jag alltid ta en tur på Multin…
Som enda hoj är jag tveksam.
Nej jag har som vanligt inte provkört då jag ofta beställer helt nya modeller under vintern. Då har man något skoj att se fram emot, iaf vart annat år… Den enda hoj jag provkört innan köp är BMW’n.Coolt. Antar du inte hunnit provköra den ännu då eller ?
I så fall får du skriva en recension senare när primiärturen är gjord.
Försäkring om du har hel/helår utan att ställa av/på, vad landar den på ungefär?
Den här känns mer och mer relevant!!!!Det där påminde mig om att jag måste köpa en ny T-shirt då jag passerat allt vad 50 heter... ?
View attachment 495172
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |